Sauber podle Marcuse Ericssona dosáhl v posledních závodech průlomu v práci s pneumatikami, což se projevilo na jeho lepší výkonnosti na dráze.
O minulém víkendu v Mexiku v kvalifikaci Saubery porazily oba Haasy a v neděli jezdil Ericsson téměř půl závodu na bodech, než nasazení virtuálního safety caru o svou pozici na dráze přišel, protože ostatní se při průjezdu boxovou uličkou a přezouvání zdrželi proti vozům na dráze kratší dobu.
Švéd pak sice odstoupil kvůli "technickému problému v oblasti vnitřní části zadního zavěšení," poukázal ale na vzestup výkonnosti díky lepšímu pochopení nových širších pneumatik: "Jsou letos konzervativnější, nemají takové špičky a tolik nedegradují. Stále však mají drobné okno, kdy fungují nejlépe a kdy poskytují tu nejlepší přilnavost."
"Můj pocit je takový, že jsme celý rok dělali chybu, nepracovali jsme s nimi tím nejlepším způsobem. Teď jsme v posledních závodech přišli na některé věci, jež nám hodně pomohly to zlepšit. Je to všechno o teplotách a o řízení teplot pneumatik," pokračuje pro Autosport Ericsson.
"S pneumatikami jsme pracovali odlišně, s trochu jinými teplotními rámci, a zdá se, že nám to celkem dost pomohlo. Pro nás jde o velký průlom," pochvaluje si pilot, který má šanci na setrvání u švýcarského týmu i příští rok - na rozdíl od Pascala Wehrleina, jehož zřejmě nahradí talent Ferrari Charles Leclerc.
Sauberu ale také pomohlo snížení hmotnosti vozu a lepší využívání loňské pohonné jednotky z Maranella: "Z mé strany jsme z vozu po Malajsii dostali 7 kg. To je celkem dost času v každém kole - v závislosti na okruhu dvě či tři desetiny."
"Také po stránce motoru nám kluci Ferrari pomohli z něj dostat trochu více. Stále mám ten stejný motor, dokážou z něj ale ždímat trochu více," pochvaluje si Ericsson, jenž cítí, že měl v Mexiku na body.
"Start závodu byl opravdu dobrý a první stint byl fakt konkurenceschopný. Jezdit prvních 30 kol v první desítce bylo skutečně fajn. Zastávku v boxech jsme dobře načasovali. Pak ale došlo pro nás v nejhorší možný okamžik na virtuální safety car, což nám zničilo závod.
Přišli jsme o místa vůči McLarenům a Massovi. Bez toho si myslím, že bychom si pozici udrželi a že bychom bojovali s Fernandem o 10. příčku až do konce závodu. Je to škoda, ale tak už to někdy chodívá. Cítím, že jsme udělali všechno správně, jen jsme neměli štěstí," dodává pilot Sauberu.
Liam Lawson čelí nejistotě ohledně své budoucnosti ve Formuli 1 a soustředí se na svůj výkon v autě. Přesto se postupně zlepšuje a získává cenné zkušenosti na trati.
Carlos Sainz prozradil klíčové důvody svého přestupu do Williamsu a naznačil, co hrálo roli při jeho rozhodování o budoucnosti ve Formuli 1.
Sam Bird komentoval nejistou budoucnost Yukiho Tsunody v Red Bullu, která po závodě v Singapuru působí ještě tíživěji.
Lewis Hamilton a Frédéric Vasseur spolupracují už od Hamiltonových začátků v juniorských kategoriích. Sedminásobný mistr světa promluvil o společné spolupráci.
Jenson Button se vyjádřil k nedávnému souboji mezi jezdci McLarenu v Singapuru a přinesl svůj pohled na to, jak by měl jeden z jezdců situaci vnímat.
Manažer Nicolas Todt se v nedávném rozhovoru otevřeně vyjádřil k budoucnosti Charlese Leclerca ve Ferrari.
Güenther Steiner varuje McLaren před napětím mezi jejich jezdci, které podle něj může brzy vyústit v problémy.
Lewis Hamilton zveřejnil na sociálních sítích dojemný příspěvek, kterým vzdal poctu svému zesnulému buldokovi Roscoeovi.
Lance Stroll je často terčem kritiky a pochybností o svých výkonech i místě ve Formuli 1. Nedávno však prozradil, jak se s tlakem a negativními hlasy dokáže vyrovnat.
Lando Norris po závodě v Singapuru reagoval na otázku o možném návratu Maxe Verstappena do boje o titul.
Carlos Sainz v nedávném rozhovoru vyzdvihl svého krajana Marca Márqueze a přirovnal ho k legendě Formule 1. Zároveň otevřeně promluvil o problému, který podle něj trápí současné přenosy F1.
Johnny Herbert, bývalý pilot F1 a současný komisař FIA, představil svůj pohled na možnou budoucnost nedávno odvolaného šéfa Red Bullu Christiana Hornera.