Sauber dosáhl průlomu - podle Ericssona už ví, jak na pneumatiky

Marcus Ericsson během kvalifikace v Mexiku
Marcus Ericsson během kvalifikace v Mexiku, foto: Sauber Motorsport AG
Petr Hlawiczka 1. listopadu 2017 6:20
Sdílej:

Sauber podle Marcuse Ericssona dosáhl v posledních závodech průlomu v práci s pneumatikami, což se projevilo na jeho lepší výkonnosti na dráze.

O minulém víkendu v Mexiku v kvalifikaci Saubery porazily oba Haasy a v neděli jezdil Ericsson téměř půl závodu na bodech, než nasazení virtuálního safety caru o svou pozici na dráze přišel, protože ostatní se při průjezdu boxovou uličkou a přezouvání zdrželi proti vozům na dráze kratší dobu.

Švéd pak sice odstoupil kvůli "technickému problému v oblasti vnitřní části zadního zavěšení," poukázal ale na vzestup výkonnosti díky lepšímu pochopení nových širších pneumatik: "Jsou letos konzervativnější, nemají takové špičky a tolik nedegradují. Stále však mají drobné okno, kdy fungují nejlépe a kdy poskytují tu nejlepší přilnavost."

"Můj pocit je takový, že jsme celý rok dělali chybu, nepracovali jsme s nimi tím nejlepším způsobem. Teď jsme v posledních závodech přišli na některé věci, jež nám hodně pomohly to zlepšit. Je to všechno o teplotách a o řízení teplot pneumatik," pokračuje pro Autosport Ericsson.

"S pneumatikami jsme pracovali odlišně, s trochu jinými teplotními rámci, a zdá se, že nám to celkem dost pomohlo. Pro nás jde o velký průlom," pochvaluje si pilot, který má šanci na setrvání u švýcarského týmu i příští rok - na rozdíl od Pascala Wehrleina, jehož zřejmě nahradí talent Ferrari Charles Leclerc.

Sauberu ale také pomohlo snížení hmotnosti vozu a lepší využívání loňské pohonné jednotky z Maranella: "Z mé strany jsme z vozu po Malajsii dostali 7 kg. To je celkem dost času v každém kole - v závislosti na okruhu dvě či tři desetiny."

"Také po stránce motoru nám kluci Ferrari pomohli z něj dostat trochu více. Stále mám ten stejný motor, dokážou z něj ale ždímat trochu více," pochvaluje si Ericsson, jenž cítí, že měl v Mexiku na body.

"Start závodu byl opravdu dobrý a první stint byl fakt konkurenceschopný. Jezdit prvních 30 kol v první desítce bylo skutečně fajn. Zastávku v boxech jsme dobře načasovali. Pak ale došlo pro nás v nejhorší možný okamžik na virtuální safety car, což nám zničilo závod.

Přišli jsme o místa vůči McLarenům a Massovi. Bez toho si myslím, že bychom si pozici udrželi a že bychom bojovali s Fernandem o 10. příčku až do konce závodu. Je to škoda, ale tak už to někdy chodívá. Cítím, že jsme udělali všechno správně, jen jsme neměli štěstí," dodává pilot Sauberu.

Stalo se
Novinky
Toto Wolff v Ázerbájdžánu

Toto Wolff ví, že první havárie Lewise Hamiltona ve Ferrari není důležitá

Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.

Novinky
Lewis Hamilton při testech Ferrari.

VIDEO: Lewis Hamilton havaroval při testu Ferrari v Barceloně

Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.

Novinky
Max Verstappen v rozhovoru s Johnym Herbertem v závodě v Belgii

Johnny Herbert končí: Ex-pilot F1 už nebude od sezóny 2025 sportovní komisař

Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.

Novinky
Kimi Antonelli

Hamiltonův nástupce Andrea Kimi Antonelli může řídit auto v provozu. Získal řidičák

Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.