MEXIKO - ZASTÁVKY V BOXECH A STRATEGIE; Jak rychle přezouvaly týmy své piloty během Velké ceny Mexika a s jakými strategiemi ji odjely?
Nejlépe pracovali mechanici Mercedesu, kteří Bottase v 32. kole závodu přezuli za 2,19 sekundy. Jeho týmového kolegu a čtyřnásobného mistra světa Hamiltona úvodu zdrželi skoro 10 sekund kvůli kontrole vozu po kolizi s Vettelem.
2.19 seconds – no one in #F1 at the moment is faster than @MercedesAMGF1 at changing tires! #DHLFastestPitStopAward #MexicoGP #Mercedes pic.twitter.com/FM606QuxwA
— DHL_Motorsports (@DHL_Motorsports) October 31, 2017Video: Nejrychlejší zastávka Velké ceny Mexika 2017
Druhá a třetí příčka patří Williamsu, jenž Strolla v 32. kole odbavil za 2,21 vteřiny a Massu v úvodu závodu za 2,45 s. Brazilec po zastávce v 3. kole poté dojel až do cíle.
Ferrari bylo v Mexiku až třetím nejrychlejším týmem. Räikkönenovi vyměnili pneumatiky za 2,68 s, Vettelovi v 32. kole za 2,75 s - jeho první zastávka se v úvodním kole kvůli výměně předního křídla s nosem protáhla přes 12 sekund.
Drtivá většina pilotů do závodu startovala na ultra-měkké směsi, pouze Alonso s Grosjeanem si pro začátek vybrali super-měkké pneumatiky.
Jak jsme předpovídali v analýze sektorů, nejvýhodnější byla jednozastávková strategie s přezutím z ultra-měkké na super-měkkou po 30. kole.
Dvakrát do boxů zamířili jen Pérez s Grosjeanem, po vzájemném kontaktu v prvním kole neplánovaně také Hamilton s Vettelem. Räikkönenovi je nejvýše umístěným pilotem, který pro svůj druhý stint použil raději měkkou než super-měkkou směs.
Klíčové bylo včera udržovat pneumatiky ve správném rámci provozních teplot, protože degradace byla nízká a piloti jezdili na kluzkém povrchu s minimálním přítlakem kvůli řídkému vzduchu (auta byla jinak nastavena na maximum) ve výšce 2285 m n. m.
Nejdelší stint závodu zvládl Massa, který na jedné sadě měkkých pneumatik (žlutá barva) odjel 67 ze 71 (tj. 94 %) kol, na které byla velká cena vypsána.
Na ultra-měkkých (růžová barva) vydržel Vettel 39 kol, stejný počet odjela na super-měkkých pneumatikách (červené) pětice Bottas, Gasly, Hamilton, Vandoorne a Verstappen.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.