MEXIKO - ZASTÁVKY V BOXECH A STRATEGIE; Jak rychle přezouvaly týmy své piloty během Velké ceny Mexika a s jakými strategiemi ji odjely?
Nejlépe pracovali mechanici Mercedesu, kteří Bottase v 32. kole závodu přezuli za 2,19 sekundy. Jeho týmového kolegu a čtyřnásobného mistra světa Hamiltona úvodu zdrželi skoro 10 sekund kvůli kontrole vozu po kolizi s Vettelem.
2.19 seconds – no one in #F1 at the moment is faster than @MercedesAMGF1 at changing tires! #DHLFastestPitStopAward #MexicoGP #Mercedes pic.twitter.com/FM606QuxwA
— DHL_Motorsports (@DHL_Motorsports) October 31, 2017Video: Nejrychlejší zastávka Velké ceny Mexika 2017
Druhá a třetí příčka patří Williamsu, jenž Strolla v 32. kole odbavil za 2,21 vteřiny a Massu v úvodu závodu za 2,45 s. Brazilec po zastávce v 3. kole poté dojel až do cíle.
Ferrari bylo v Mexiku až třetím nejrychlejším týmem. Räikkönenovi vyměnili pneumatiky za 2,68 s, Vettelovi v 32. kole za 2,75 s - jeho první zastávka se v úvodním kole kvůli výměně předního křídla s nosem protáhla přes 12 sekund.
Drtivá většina pilotů do závodu startovala na ultra-měkké směsi, pouze Alonso s Grosjeanem si pro začátek vybrali super-měkké pneumatiky.
Jak jsme předpovídali v analýze sektorů, nejvýhodnější byla jednozastávková strategie s přezutím z ultra-měkké na super-měkkou po 30. kole.
Dvakrát do boxů zamířili jen Pérez s Grosjeanem, po vzájemném kontaktu v prvním kole neplánovaně také Hamilton s Vettelem. Räikkönenovi je nejvýše umístěným pilotem, který pro svůj druhý stint použil raději měkkou než super-měkkou směs.
Klíčové bylo včera udržovat pneumatiky ve správném rámci provozních teplot, protože degradace byla nízká a piloti jezdili na kluzkém povrchu s minimálním přítlakem kvůli řídkému vzduchu (auta byla jinak nastavena na maximum) ve výšce 2285 m n. m.
Nejdelší stint závodu zvládl Massa, který na jedné sadě měkkých pneumatik (žlutá barva) odjel 67 ze 71 (tj. 94 %) kol, na které byla velká cena vypsána.
Na ultra-měkkých (růžová barva) vydržel Vettel 39 kol, stejný počet odjela na super-měkkých pneumatikách (červené) pětice Bottas, Gasly, Hamilton, Vandoorne a Verstappen.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.