MEXIKO - ZASTÁVKY V BOXECH A STRATEGIE; Jak rychle přezouvaly týmy své piloty během Velké ceny Mexika a s jakými strategiemi ji odjely?
Nejlépe pracovali mechanici Mercedesu, kteří Bottase v 32. kole závodu přezuli za 2,19 sekundy. Jeho týmového kolegu a čtyřnásobného mistra světa Hamiltona úvodu zdrželi skoro 10 sekund kvůli kontrole vozu po kolizi s Vettelem.
2.19 seconds – no one in #F1 at the moment is faster than @MercedesAMGF1 at changing tires! #DHLFastestPitStopAward #MexicoGP #Mercedes pic.twitter.com/FM606QuxwA
— DHL_Motorsports (@DHL_Motorsports) October 31, 2017Video: Nejrychlejší zastávka Velké ceny Mexika 2017
Druhá a třetí příčka patří Williamsu, jenž Strolla v 32. kole odbavil za 2,21 vteřiny a Massu v úvodu závodu za 2,45 s. Brazilec po zastávce v 3. kole poté dojel až do cíle.
Ferrari bylo v Mexiku až třetím nejrychlejším týmem. Räikkönenovi vyměnili pneumatiky za 2,68 s, Vettelovi v 32. kole za 2,75 s - jeho první zastávka se v úvodním kole kvůli výměně předního křídla s nosem protáhla přes 12 sekund.
Drtivá většina pilotů do závodu startovala na ultra-měkké směsi, pouze Alonso s Grosjeanem si pro začátek vybrali super-měkké pneumatiky.
Jak jsme předpovídali v analýze sektorů, nejvýhodnější byla jednozastávková strategie s přezutím z ultra-měkké na super-měkkou po 30. kole.
Dvakrát do boxů zamířili jen Pérez s Grosjeanem, po vzájemném kontaktu v prvním kole neplánovaně také Hamilton s Vettelem. Räikkönenovi je nejvýše umístěným pilotem, který pro svůj druhý stint použil raději měkkou než super-měkkou směs.
Klíčové bylo včera udržovat pneumatiky ve správném rámci provozních teplot, protože degradace byla nízká a piloti jezdili na kluzkém povrchu s minimálním přítlakem kvůli řídkému vzduchu (auta byla jinak nastavena na maximum) ve výšce 2285 m n. m.
Nejdelší stint závodu zvládl Massa, který na jedné sadě měkkých pneumatik (žlutá barva) odjel 67 ze 71 (tj. 94 %) kol, na které byla velká cena vypsána.
Na ultra-měkkých (růžová barva) vydržel Vettel 39 kol, stejný počet odjela na super-měkkých pneumatikách (červené) pětice Bottas, Gasly, Hamilton, Vandoorne a Verstappen.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.