MEXIKO - NEJLEPŠÍ SEKTORY A MAXIMÁLNÍ RYCHLOSTI KVALIFIKACE; Jak si piloti vedli v jednotlivých sektorech mexického okruhu během kvalifikace a co bližšího z toho můžeme o jejich formě před závodem vyvodit? S jakou strategií do něj půjdou?
První sektor je náročný na výkon motoru, protože obsahuje dlouhou rovinku s DRS zónou, na jejímž konci se měří maximální rychlosti (tzv. speed trap). Po třech pomalejších zatáčkách následuje další, kratší rovinka s druhou DRS zónou.
Pak přichází na řadu druhý technický sektor začínající třemi pomalými zatáčkami a rychlými esíčky, kde je důležité správné vyvážení vozu. Třetí sektor začíná brzděním před stadionem a technickou pasáží, po které piloti najíždějí na cílovou rovinku.
Okruh se nachází ve výšce 2 285 m n. m., kde má řidší vzduch velký dopad na aerodynamiku (týmy proto volí max. přítlak), na chlazení i motory (turbo musí točit max. otáčky).
Šťastný Vettel, který chce vyhrát poslední tři závody, byť má už jen teoretickou naději na titul, si dnes připsal jubilejní 50. pole-position své kariéry. V Q3 zajel perfektní kolo, o 86 tisícin předčil Verstappena a vylepšil loňský rekord okruhu na 1:16,488 min.
Max všechny v Q2 překvapil, když najednou o půl sekundy přeskočil Mercedesy. V poslední části mohl vyhrát, nepodařilo se mu však poskládat dohromady všechny sektory, což v Q3 dokázal pouze Vettel. Připsal si ale nejlepší čas v 1. a v 3. sektoru.
Mexiko Mercedesu nesvědčí a Hamilton bude startovat až z třetí pozice. Zaostával ve všech sektorech, nejvíce ztratil v tom posledním technickém vedoucím přes stadion - v něm byl o téměř 3 desetiny pomalejší než Verstappen.
Zajímavý byl komentář Bottase, jenž věřil, že by svého týmového kolegu předčil, pokud by jej pilot Red Bullu v jeho ostrém pokusu nezbrzdil. První tři týmy jsou si co do výkonnosti velmi vyrovnané, zítra proto můžeme očekávat velmi zajímavý závod.
Výborného výsledku dosáhl Ocon, jenž bude startovat z 6. místa před Ricciardem. To může mrzet Hülkenberg, jehož nejrychlejší sektory svědčí o tom, že dravého Francouze s Force Indií mohl zdolat.
Překvapením je až 10. příčka Péreze, jenž se chtěl předvést hnán početnými davy domácích fanoušků. Zklamal také Haas, který byl dnes nejpomalejší poté, co ztrácel na Sauber 2 desetiny sekundy.
Zajímavý je čas Alonso, jenž v Q1 dosáhl pátého nejrychlejšího kola a v součtu sektoru na čas Verstappena z Q3 ztratil 1,18 sekundy a na vítězného Vettela jen 1,024 s. Chování vozu si pochvaloval a není divu, že vzhledem k deficitu staršího motoru Honda (ten nový ze včerejška si šetří na poslední 2 závody) ocenil šasi McLarenu jako nejlepší v poli.
Nejvyšší rychlost na rovince byla dnes naměřena Oconovi s Force Indií: 355,6 km/h (dosáhl ji v Q2 v 20:39:14 hod našeho času). Vozy poháněné Mercedesy suverénně okupují první čtyři příčky.
Haas s motorem Ferrari byl o 6,4 km/h pozadu, Ricciardo s Renaultem tam ztrácel 9,5 km/h a Alonso s Hondou 11,2 km/h. Španělovi nezbývá než letos spoléhat na šasi a těšit se na příští rok, japonská automobilka s bájnou specifikací 4 už nepřijde (doposud nebyla vynalezena).
Pneumatiky a strategieTeploty dráhy během kvalifikace vystoupali na 44 °C, vzduch na 24 °C. Podobné podmínky se očekávají také zítra, kdy je optimální strategie jasná: jízda na jednu zastávku, jelikož má degradace zůstat nízká.
Na ultra-měkké buď ujedou ze začátku 30. kol a přejdou na super-měkkou směs, nebo po 16. kolech na měkkou. Po startu na super-měkké vydrží cca 39 okruhů s optimálním přezutím na ultra-měkkou pro závěrečný stint. Strategie ultra-měkká - ultra-měkká (v 22. kole) a super-měkká (v 50. kole) je na papíře o něco pomalejší i náročnější kvůli provozu.
Rozdíl mezi ultra-měkkou a super-měkkou směsí se pohyboval kolem 0,6 s. Oproti včerejšku se dráha zlepšila, úrovně přilnavosti ale zůstávají stále celkem nízké, což je dáno i nedostatkem přítlaku v řídkém vzduchu tak vysoko nad mořem. Většina proto volila ultra-měkkou směs, někteří se rozhodli pro zahřátí na ideální teplotu odjed dvě přípravná kola.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.