Za dob, kdy F1 ještě šéfoval Ecclestone a Max Mosley byl prezidentem FIA se prý údajně přizpůsobovaly pravidla ku prospěchu Ferrari. Letos prý Ferrari pomohl Mercedes.
Nejen že bývalý šéf F1, který dnes slaví sedmaosmdesátileté narozeniny, zkritizoval Liberty za jejich doprovodný program v Austinu, on dokonce prozradil, jak to fungovalo za dob, kdy měli nad královnou motorsportu ochranou ruku on a Max Mosley.
Například se pomáhalo Ferrari. "Pomáhat Ferrari bylo nejchytřejším řešení. Vždycky se to dělalo skrze technické regule. Týmy jsou pro F1 důležité, ale Ferrari je nejdůležitější. Proto jsme se vždycky Maranellu snažili pomáhat," řekl pro La Repubblicu Ecclestone.
K nějakému ovlivňování na trati prý nedocházelo.V zákulisí tomu bylo ale jinak. "Charlie (Whiting) vždy dělal to, co měl. Já a Max (Mosley) jsme ale často Ferrari pomáhali. Chtěli jsme, aby vyhrávali. Sezóna, ve které Ferrari vyhrálo, má větší hodnotu než ta, ve které zvítězil někdo jiný. Týmy navíc mají zájem se porovnávat právě s Ferrari. Jedna věc je porazit Sauber, něco úplně jiného ale je, když překonáte červený vůz z Maranella," pokračoval Brit.
Na základě tohoto tvrzení Bernie dodal, že dochází ke spolupráci mezi Ferrari a další stranou. Na otázku, zda Ferrari někdo pomáhá, Ecclestone odpověděl: "V tomto případě to ví jen ten, kdo to dělá. Je jisté, že tam proběhla nějaká pomoc v oblasti motoru."
Následně ale svou odpověď rozvedl: "Mercedes, a to z dobrého důvodu. Vyhrát proti Sauberu je hezké, ale získat titul v souboji s Ferrari je jiná. Nevím to jistě. Říkám, že to tak možná je. V minulosti se něco podobného dělo u Hondy. Pokud se Mercedes rozhodl poskytnout technologie Maranellu, tak je to dle mého dobrý tah. Byl to jistě chytrý tah ze strany Stuttgartu vzhledem k dobrým vztahům, který mezi týmy panuje. Museli se akorát ujistit, aby Red Bull neměl nejsilnější motor a aby Ferrari zase nebylo tak dobré, aby je porazilo."
Co na to Red Bull?"Je to klasický Bernie, co se týče toho, jak to poskládal dohromady. Je jasné, že existuje velmi úzký vztah mezi Ferrari a Mercedesem. Je to vidět na mítincích, kde nikdo z nich nezvedne ruku bez toho, aniž by byli nějak domluvení. Takhle to dnes funguje.
Není to poprvé, co se něco takového stalo ve Formuli 1 a není to ani naposled. Není to navíc naše věc. Nevím, jak to ve skutečnosti je a asi bych byl i trochu překvapený, ale když se podíváte na to, jak fungují, je vidět, že o věcech přemýšlejí velmi podobně," okomentoval situaci šéf Red Bullu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.