Za dob, kdy F1 ještě šéfoval Ecclestone a Max Mosley byl prezidentem FIA se prý údajně přizpůsobovaly pravidla ku prospěchu Ferrari. Letos prý Ferrari pomohl Mercedes.
Nejen že bývalý šéf F1, který dnes slaví sedmaosmdesátileté narozeniny, zkritizoval Liberty za jejich doprovodný program v Austinu, on dokonce prozradil, jak to fungovalo za dob, kdy měli nad královnou motorsportu ochranou ruku on a Max Mosley.
Například se pomáhalo Ferrari. "Pomáhat Ferrari bylo nejchytřejším řešení. Vždycky se to dělalo skrze technické regule. Týmy jsou pro F1 důležité, ale Ferrari je nejdůležitější. Proto jsme se vždycky Maranellu snažili pomáhat," řekl pro La Repubblicu Ecclestone.
K nějakému ovlivňování na trati prý nedocházelo.V zákulisí tomu bylo ale jinak. "Charlie (Whiting) vždy dělal to, co měl. Já a Max (Mosley) jsme ale často Ferrari pomáhali. Chtěli jsme, aby vyhrávali. Sezóna, ve které Ferrari vyhrálo, má větší hodnotu než ta, ve které zvítězil někdo jiný. Týmy navíc mají zájem se porovnávat právě s Ferrari. Jedna věc je porazit Sauber, něco úplně jiného ale je, když překonáte červený vůz z Maranella," pokračoval Brit.
Na základě tohoto tvrzení Bernie dodal, že dochází ke spolupráci mezi Ferrari a další stranou. Na otázku, zda Ferrari někdo pomáhá, Ecclestone odpověděl: "V tomto případě to ví jen ten, kdo to dělá. Je jisté, že tam proběhla nějaká pomoc v oblasti motoru."
Následně ale svou odpověď rozvedl: "Mercedes, a to z dobrého důvodu. Vyhrát proti Sauberu je hezké, ale získat titul v souboji s Ferrari je jiná. Nevím to jistě. Říkám, že to tak možná je. V minulosti se něco podobného dělo u Hondy. Pokud se Mercedes rozhodl poskytnout technologie Maranellu, tak je to dle mého dobrý tah. Byl to jistě chytrý tah ze strany Stuttgartu vzhledem k dobrým vztahům, který mezi týmy panuje. Museli se akorát ujistit, aby Red Bull neměl nejsilnější motor a aby Ferrari zase nebylo tak dobré, aby je porazilo."
Co na to Red Bull?"Je to klasický Bernie, co se týče toho, jak to poskládal dohromady. Je jasné, že existuje velmi úzký vztah mezi Ferrari a Mercedesem. Je to vidět na mítincích, kde nikdo z nich nezvedne ruku bez toho, aniž by byli nějak domluvení. Takhle to dnes funguje.
Není to poprvé, co se něco takového stalo ve Formuli 1 a není to ani naposled. Není to navíc naše věc. Nevím, jak to ve skutečnosti je a asi bych byl i trochu překvapený, ale když se podíváte na to, jak fungují, je vidět, že o věcech přemýšlejí velmi podobně," okomentoval situaci šéf Red Bullu.
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.
Dr. Helmut Marko zavzpomínal na více než dvacet let trvající spolupráci s Christianem Hornerem, se kterým společně vybudovali z Red Bullu špičkový tým Formule 1. Jejich odlišné přístupy se často doplňovaly a stály za klíčovými rozhodnutími, která Red Bull dovedla k vrcholu.
Christian Horner sehrál klíčovou roli při uzavření dohody s Hondou, která Red Bull vrátila na špičku F1. Právě toto partnerství odstartovalo novou éru dominance týmu.
Günther Steiner vyjádřil překvapení nad nečekaným odchodem Christiana Hornera z čela Red Bullu a označil ho za výrazný otřes pro tým. Podle něj bude těžké nahradit lídra, který byl symbolem stability.
Bývalý jezdec F1 Jolyon Palmer označil penalizaci Oscara Piastriho po Velké ceně Velké Británie za „extrémní, mírně řečeno“. Trest vyvolal mezi odborníky a fanoušky kontroverzi.
James Vowles poskytl nejnovější zprávy o své manželce Rachel Rolph a jejich novorozeném miminku. Ve veřejném prohlášení vyjádřil radost a vděčnost za zdraví celé rodiny a podělil se o první dojmy z otcovství.
Andrea Kimi Antonelli začal svou kariéru ve Formuli 1 slibně, ale nyní čelí obtížím. Mercedes věří, že mu pomůže tyto problémy překonat a vrátit se zpět na vítěznou cestu.
McLaren suverénně vede šampionát konstruktérů a Lando Norris si je vědom, jaké štěstí má s monopostem MCL39. Tento vůz mu dává potřebnou rychlost a jistotu k tomu, aby tým mohl bojovat o titul.
Christian Horner nezůstal jediný, kdo opustil Red Bull, společnost s ním opustili i dva další členové vrcholového managementu. Tým tak čelí největšímu otřesu ve vedení od svého vstupu do Formule 1.
Martin Brundle se domnívá, že problémy Red Bullu začaly po odchodu Christiana Hornera, který byl klíčovým stabilizačním prvkem týmu. Podle něj tým od té doby postrádá vedení a soudržnost, což se odráží i na trati.