Za dob, kdy F1 ještě šéfoval Ecclestone a Max Mosley byl prezidentem FIA se prý údajně přizpůsobovaly pravidla ku prospěchu Ferrari. Letos prý Ferrari pomohl Mercedes.
Nejen že bývalý šéf F1, který dnes slaví sedmaosmdesátileté narozeniny, zkritizoval Liberty za jejich doprovodný program v Austinu, on dokonce prozradil, jak to fungovalo za dob, kdy měli nad královnou motorsportu ochranou ruku on a Max Mosley.
Například se pomáhalo Ferrari. "Pomáhat Ferrari bylo nejchytřejším řešení. Vždycky se to dělalo skrze technické regule. Týmy jsou pro F1 důležité, ale Ferrari je nejdůležitější. Proto jsme se vždycky Maranellu snažili pomáhat," řekl pro La Repubblicu Ecclestone.
K nějakému ovlivňování na trati prý nedocházelo.V zákulisí tomu bylo ale jinak. "Charlie (Whiting) vždy dělal to, co měl. Já a Max (Mosley) jsme ale často Ferrari pomáhali. Chtěli jsme, aby vyhrávali. Sezóna, ve které Ferrari vyhrálo, má větší hodnotu než ta, ve které zvítězil někdo jiný. Týmy navíc mají zájem se porovnávat právě s Ferrari. Jedna věc je porazit Sauber, něco úplně jiného ale je, když překonáte červený vůz z Maranella," pokračoval Brit.
Na základě tohoto tvrzení Bernie dodal, že dochází ke spolupráci mezi Ferrari a další stranou. Na otázku, zda Ferrari někdo pomáhá, Ecclestone odpověděl: "V tomto případě to ví jen ten, kdo to dělá. Je jisté, že tam proběhla nějaká pomoc v oblasti motoru."
Následně ale svou odpověď rozvedl: "Mercedes, a to z dobrého důvodu. Vyhrát proti Sauberu je hezké, ale získat titul v souboji s Ferrari je jiná. Nevím to jistě. Říkám, že to tak možná je. V minulosti se něco podobného dělo u Hondy. Pokud se Mercedes rozhodl poskytnout technologie Maranellu, tak je to dle mého dobrý tah. Byl to jistě chytrý tah ze strany Stuttgartu vzhledem k dobrým vztahům, který mezi týmy panuje. Museli se akorát ujistit, aby Red Bull neměl nejsilnější motor a aby Ferrari zase nebylo tak dobré, aby je porazilo."
Co na to Red Bull?"Je to klasický Bernie, co se týče toho, jak to poskládal dohromady. Je jasné, že existuje velmi úzký vztah mezi Ferrari a Mercedesem. Je to vidět na mítincích, kde nikdo z nich nezvedne ruku bez toho, aniž by byli nějak domluvení. Takhle to dnes funguje.
Není to poprvé, co se něco takového stalo ve Formuli 1 a není to ani naposled. Není to navíc naše věc. Nevím, jak to ve skutečnosti je a asi bych byl i trochu překvapený, ale když se podíváte na to, jak fungují, je vidět, že o věcech přemýšlejí velmi podobně," okomentoval situaci šéf Red Bullu.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.