Ecclestone: S Mosleym jsme pomáhali Ferrari, bylo to výhodné. Dnes to dělá Mercedes

Ferrari
Ferrari, foto: Scuderia Ferrari
Albert Hadáček 28. října 2017 16:45
Sdílej:

Za dob, kdy F1 ještě šéfoval Ecclestone a Max Mosley byl prezidentem FIA se prý údajně přizpůsobovaly pravidla ku prospěchu Ferrari. Letos prý Ferrari pomohl Mercedes.

Nejen že bývalý šéf F1, který dnes slaví sedmaosmdesátileté narozeniny, zkritizoval Liberty za jejich doprovodný program v Austinu, on dokonce prozradil, jak to fungovalo za dob, kdy měli nad královnou motorsportu ochranou ruku on a Max Mosley.

Například se pomáhalo Ferrari. "Pomáhat Ferrari bylo nejchytřejším řešení. Vždycky se to dělalo skrze technické regule. Týmy jsou pro F1 důležité, ale Ferrari je nejdůležitější. Proto jsme se vždycky Maranellu snažili pomáhat," řekl pro  La Repubblicu Ecclestone.

K nějakému ovlivňování na trati prý nedocházelo.V zákulisí tomu bylo ale jinak. "Charlie (Whiting) vždy dělal to, co měl. Já a Max (Mosley) jsme ale často Ferrari pomáhali. Chtěli jsme, aby vyhrávali. Sezóna, ve které Ferrari vyhrálo, má větší hodnotu než ta, ve které zvítězil někdo jiný. Týmy navíc mají zájem se porovnávat právě s Ferrari. Jedna věc je porazit Sauber, něco úplně jiného ale je, když překonáte červený vůz z Maranella," pokračoval Brit.

Na základě tohoto tvrzení Bernie dodal, že dochází ke spolupráci mezi  Ferrari a další stranou. Na otázku, zda Ferrari někdo pomáhá, Ecclestone odpověděl: "V tomto případě to ví jen ten, kdo to dělá. Je jisté, že tam proběhla nějaká pomoc v oblasti motoru."

Následně ale svou odpověď rozvedl: "Mercedes, a to z dobrého důvodu. Vyhrát proti Sauberu je hezké, ale získat titul v souboji s Ferrari je jiná. Nevím to jistě. Říkám, že to tak možná je. V minulosti se něco podobného dělo u Hondy. Pokud se Mercedes rozhodl poskytnout technologie Maranellu, tak je to dle mého dobrý tah. Byl to jistě chytrý tah ze strany Stuttgartu vzhledem k dobrým vztahům, který mezi týmy panuje. Museli se akorát ujistit, aby Red Bull neměl nejsilnější motor a aby Ferrari zase nebylo tak dobré, aby je porazilo."

Co na to Red Bull?"Je to klasický Bernie, co se týče toho, jak to poskládal dohromady. Je jasné, že existuje velmi úzký vztah mezi Ferrari a Mercedesem. Je to vidět na mítincích, kde nikdo z nich nezvedne ruku bez toho, aniž by byli nějak domluvení. Takhle to dnes funguje.

Není to poprvé, co se něco takového stalo ve Formuli 1 a není to ani naposled. Není to navíc naše věc. Nevím, jak to ve skutečnosti je a asi bych byl i trochu překvapený, ale když se podíváte na to, jak fungují, je vidět, že o věcech přemýšlejí velmi podobně," okomentoval situaci šéf Red Bullu.

Stalo se
Novinky
Valtteri Bottas

Valtteri Bottas nabízí svou pomoc Red Bullu: Místo toho dostává studenou sprchu

Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.

Novinky
Lewis Hamilton v Barceloně.

Lewis Hamilton u premiéra: Školství potřebuje reformu

Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.

Novinky
Max Verstappen v Barceloně

„Rozpoutalo se peklo.“ Helmut Marko se rozmluvil, jak se Max Verstappen zhroutil

Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.

Novinky
James Vowles

Vowlesova slova o omluvě Totu Wolffovi: Rivalita versus respekt

James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.