Ferrari minulý týden v Austinu definitivně přišlo o konstruktérský titul. Teď v Mexiku čeká Vettela nadlidský úkol, kdy musí získat alespoň o 17 bodů více než Hamilton, aby měl šanci zdramatizovat závěr roku.
Poslední mistrovský titul získal v barvách Ferrari současný pilot Scuderie Kimi Räikkönen, a to v sezóně 2007. Z Poháru konstruktérů se stáj z Maranella naposledy radovala o rok později, tedy v sezóně 2008. Letos to po dlouhé dekádě vypadalo, že by Ferrari mohlo opět nějaký titul získat.
Pohár konstruktérů má již Mercedes zajištěný, v individuální soutěži zbývají malé naděje, ale nejspíše to dopadne tak, že z Vettela bude vicemistr, a to se v létě těšil náskoku 14 bodů. Asie ale veškeré sny zhatila a současný šéf Ferrari na čtvrteční tiskové konferenci tuto situaci reflektoval.
"Prohráli jsme bitvu v Poháru konstruktérů a přišli jsme o nějaké závody kvůli malému detailu, který byl spojen s dodavatelem. Rozhodně to není příjemná situace, ale je to prostě proces učení. Musíme si na tyto věci pro příště dávat větší pozor, abychom si byli jistí, že naše auto bude stejně silné jako letos.
Občas je to spíše otázka menších úprav než naprosté revoluce. Letos jsme těžce zaplatili za malý detail. Jak jsem řekl, musíme se na tyto věci soustředit. Musíme se zaměřit i na další aspekty, pozitivní je, že tým se nevzdává. Učíme se z chyb a jsme plně připraveni jak na další rok, tak na zbylé tři závody. Budeme bojovat do poslední zatáčky posledního kola posledního závodu.
Sezóna přinesla i pozitiva. Máme mladý tým, který opravdu tvrdě makal na našem voze na závodech i v Maranellu. Ti kluci táhnou za jeden provaz, sdílí mezi sebou informace a opravdu se soustředí na svou práci. Nikdo ani nepředpokládal, že se nám letos bude takto dařit," sdělil novinářům během tiskové konference Arrivabene.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.