Ferrari minulý týden v Austinu definitivně přišlo o konstruktérský titul. Teď v Mexiku čeká Vettela nadlidský úkol, kdy musí získat alespoň o 17 bodů více než Hamilton, aby měl šanci zdramatizovat závěr roku.
Poslední mistrovský titul získal v barvách Ferrari současný pilot Scuderie Kimi Räikkönen, a to v sezóně 2007. Z Poháru konstruktérů se stáj z Maranella naposledy radovala o rok později, tedy v sezóně 2008. Letos to po dlouhé dekádě vypadalo, že by Ferrari mohlo opět nějaký titul získat.
Pohár konstruktérů má již Mercedes zajištěný, v individuální soutěži zbývají malé naděje, ale nejspíše to dopadne tak, že z Vettela bude vicemistr, a to se v létě těšil náskoku 14 bodů. Asie ale veškeré sny zhatila a současný šéf Ferrari na čtvrteční tiskové konferenci tuto situaci reflektoval.
"Prohráli jsme bitvu v Poháru konstruktérů a přišli jsme o nějaké závody kvůli malému detailu, který byl spojen s dodavatelem. Rozhodně to není příjemná situace, ale je to prostě proces učení. Musíme si na tyto věci pro příště dávat větší pozor, abychom si byli jistí, že naše auto bude stejně silné jako letos.
Občas je to spíše otázka menších úprav než naprosté revoluce. Letos jsme těžce zaplatili za malý detail. Jak jsem řekl, musíme se na tyto věci soustředit. Musíme se zaměřit i na další aspekty, pozitivní je, že tým se nevzdává. Učíme se z chyb a jsme plně připraveni jak na další rok, tak na zbylé tři závody. Budeme bojovat do poslední zatáčky posledního kola posledního závodu.
Sezóna přinesla i pozitiva. Máme mladý tým, který opravdu tvrdě makal na našem voze na závodech i v Maranellu. Ti kluci táhnou za jeden provaz, sdílí mezi sebou informace a opravdu se soustředí na svou práci. Nikdo ani nepředpokládal, že se nám letos bude takto dařit," sdělil novinářům během tiskové konference Arrivabene.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.