Ferrari minulý týden v Austinu definitivně přišlo o konstruktérský titul. Teď v Mexiku čeká Vettela nadlidský úkol, kdy musí získat alespoň o 17 bodů více než Hamilton, aby měl šanci zdramatizovat závěr roku.
Poslední mistrovský titul získal v barvách Ferrari současný pilot Scuderie Kimi Räikkönen, a to v sezóně 2007. Z Poháru konstruktérů se stáj z Maranella naposledy radovala o rok později, tedy v sezóně 2008. Letos to po dlouhé dekádě vypadalo, že by Ferrari mohlo opět nějaký titul získat.
Pohár konstruktérů má již Mercedes zajištěný, v individuální soutěži zbývají malé naděje, ale nejspíše to dopadne tak, že z Vettela bude vicemistr, a to se v létě těšil náskoku 14 bodů. Asie ale veškeré sny zhatila a současný šéf Ferrari na čtvrteční tiskové konferenci tuto situaci reflektoval.
"Prohráli jsme bitvu v Poháru konstruktérů a přišli jsme o nějaké závody kvůli malému detailu, který byl spojen s dodavatelem. Rozhodně to není příjemná situace, ale je to prostě proces učení. Musíme si na tyto věci pro příště dávat větší pozor, abychom si byli jistí, že naše auto bude stejně silné jako letos.
Občas je to spíše otázka menších úprav než naprosté revoluce. Letos jsme těžce zaplatili za malý detail. Jak jsem řekl, musíme se na tyto věci soustředit. Musíme se zaměřit i na další aspekty, pozitivní je, že tým se nevzdává. Učíme se z chyb a jsme plně připraveni jak na další rok, tak na zbylé tři závody. Budeme bojovat do poslední zatáčky posledního kola posledního závodu.
Sezóna přinesla i pozitiva. Máme mladý tým, který opravdu tvrdě makal na našem voze na závodech i v Maranellu. Ti kluci táhnou za jeden provaz, sdílí mezi sebou informace a opravdu se soustředí na svou práci. Nikdo ani nepředpokládal, že se nám letos bude takto dařit," sdělil novinářům během tiskové konference Arrivabene.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.