Max Verstappen je 100% přesvědčen, že byl po své penalizaci v Austinu naštván oprávněně. Podle Kimiho Räikkönen ten trest musí akceptovat, i když mu to může připadat tvrdé, a podle ředitele závodu Charlieho Whitinga by se měl za své nadávky dokonce omluvit.
Verstappen: Byl jsem naštván právemMax těsně před cílem předjel Kimiho tak, že si zkrátil 17. zatáčku - všemi čtyřmi koly se dostal mimo trať, takže podle komisařů nebylo co řešit. Podle pilota Red Bullu ale takovým rozhodnutím "zabíjejí sport" a jednoho z nich označil za "idiota" a "mongola" (myslel Garryho Connellyho, jeho jméno však nevyslovil).
"Emoce po závodě jsou vždy rozjitřené, obzvlášť když vás odvolají z pódia, které jsem si podle mě zasloužil. Trest nebyl správný, všichni vyjížděli mimo trať v zatáčkách 8/9 a v zatáčce 6. Když jste byli za někým, tak jste si zkracovali vnitřek. Dělali to všichni.
Myslím, že fanoušci milují předjíždění, šlo o skvělý manévr. Mě řekli, že jsem získal výhodu, ale kdybych tím získával výhodu, tak bych to dělal v každém kole - což jsem nedělal," vysvětluje s odstupem času Verstappen.
"Určitě jsem mohl použít jiná slova. Ale jak jsem také řekl, byl jsem v tu chvíli naštvaný, protože jsem si myslel, že to nebylo správné. A také jsem uvedl všechny důvody, proč to správné nebylo. Musíte pochopit můj pohled - ale ta slova samozřejmě správná nebyla," omlouvá se Holanďan .
Räikkönen: Nauč se s tím žít, Maxi!Pilot Ferrari, kterého komisaři dostali svým rozhodnutím zpět na pódiu, Maxovi vzkazuje: "Musíš to akceptovat. Samozřejmě, že se ti to zdá někdy tvrdé, zaměřené proti tobě. Někdy se to vyvine v tvůj prospěch, ale tak už to chodívá."
"Všichni říkali: 'Ou, Mika Salo pomohl Ferrari,' ale ve Spa byl komisařem a já jsem byl penalizován pro nic za nic. Dostal jsem mnoho penalizací, kdy byly důvody trochu... cítíte, že za nic. Necháváte to ale být a příště se to snažíte udělat jinak a získat jiný výsledek. Oni se snaží odvádět svou nejlepší práci. Znám ten pocit, když to je proti vám, není to to nejlepší, ale to je život," komentuje před závodem v Mexiku Räikkönen.
"Podle mě je hlavním problémem to, že okruhy mají tak velké únikové zóny. Když v nich nacházíte spoustu přilnavosti, tak jimi samozřejmě budete projíždět. Když nám dáte trochu šanci, tak začneme jezdit kudykoliv, kde to je nejrychlejší.
"Když jsem začínal, tak okruhy měly obrubníky a štěrk, takže jste na to nikdy ani nepomysleli, ale každý rok je asfaltu více. V některých zatáčkách máme pravidla, v jiných ne. Dokud všude nedáme štěrk, tak to bude nikdy nekončící příběh," dodává Kimi.
Whiting: Verstappen by se měl omluvitCharlie Whiting si myslí, že to Max se svými komentáři v Austinu přehnal: "Seb [Vettel] zažil loni svůj malý výbuch, hodně se pak ale omlouval. Od Maxe jsem zatím žádnou omluvu neslyšel, bylo by nicméně hezké, kdyby to udělal."
Podle něj Connely není proti Holanďanovi nikterak zaujatý: "Myslím, že statistiku, kterou jsem viděl, tak podle nich nevykreslují ten správný obrázek. Je to jen shoda okolností, že tam Garry byl. Nemůžete ty dvě věci dávat dohromady
Garyho znám velmi dobře a těžko byste natrefili na upřímnějšího a pečlivějšího člověka. Jakákoliv myšlenka, že by byl proti nějakému jezdci zaujatý, se vůbec nezakládá na pravdě. Existují rozdíly mezi realitou a vnímanou realitou, nemyslím si ale, že by v tom byla nějaká zaujatost," sdělil Whiting.
Po tiskové konferenci ve čtvrtek v Mexiku se Verstappen omluvil na svém Instagramu.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.