Max Verstappen je 100% přesvědčen, že byl po své penalizaci v Austinu naštván oprávněně. Podle Kimiho Räikkönen ten trest musí akceptovat, i když mu to může připadat tvrdé, a podle ředitele závodu Charlieho Whitinga by se měl za své nadávky dokonce omluvit.
Verstappen: Byl jsem naštván právemMax těsně před cílem předjel Kimiho tak, že si zkrátil 17. zatáčku - všemi čtyřmi koly se dostal mimo trať, takže podle komisařů nebylo co řešit. Podle pilota Red Bullu ale takovým rozhodnutím "zabíjejí sport" a jednoho z nich označil za "idiota" a "mongola" (myslel Garryho Connellyho, jeho jméno však nevyslovil).
"Emoce po závodě jsou vždy rozjitřené, obzvlášť když vás odvolají z pódia, které jsem si podle mě zasloužil. Trest nebyl správný, všichni vyjížděli mimo trať v zatáčkách 8/9 a v zatáčce 6. Když jste byli za někým, tak jste si zkracovali vnitřek. Dělali to všichni.
Myslím, že fanoušci milují předjíždění, šlo o skvělý manévr. Mě řekli, že jsem získal výhodu, ale kdybych tím získával výhodu, tak bych to dělal v každém kole - což jsem nedělal," vysvětluje s odstupem času Verstappen.
"Určitě jsem mohl použít jiná slova. Ale jak jsem také řekl, byl jsem v tu chvíli naštvaný, protože jsem si myslel, že to nebylo správné. A také jsem uvedl všechny důvody, proč to správné nebylo. Musíte pochopit můj pohled - ale ta slova samozřejmě správná nebyla," omlouvá se Holanďan .
Räikkönen: Nauč se s tím žít, Maxi!Pilot Ferrari, kterého komisaři dostali svým rozhodnutím zpět na pódiu, Maxovi vzkazuje: "Musíš to akceptovat. Samozřejmě, že se ti to zdá někdy tvrdé, zaměřené proti tobě. Někdy se to vyvine v tvůj prospěch, ale tak už to chodívá."
"Všichni říkali: 'Ou, Mika Salo pomohl Ferrari,' ale ve Spa byl komisařem a já jsem byl penalizován pro nic za nic. Dostal jsem mnoho penalizací, kdy byly důvody trochu... cítíte, že za nic. Necháváte to ale být a příště se to snažíte udělat jinak a získat jiný výsledek. Oni se snaží odvádět svou nejlepší práci. Znám ten pocit, když to je proti vám, není to to nejlepší, ale to je život," komentuje před závodem v Mexiku Räikkönen.
"Podle mě je hlavním problémem to, že okruhy mají tak velké únikové zóny. Když v nich nacházíte spoustu přilnavosti, tak jimi samozřejmě budete projíždět. Když nám dáte trochu šanci, tak začneme jezdit kudykoliv, kde to je nejrychlejší.
"Když jsem začínal, tak okruhy měly obrubníky a štěrk, takže jste na to nikdy ani nepomysleli, ale každý rok je asfaltu více. V některých zatáčkách máme pravidla, v jiných ne. Dokud všude nedáme štěrk, tak to bude nikdy nekončící příběh," dodává Kimi.
Whiting: Verstappen by se měl omluvitCharlie Whiting si myslí, že to Max se svými komentáři v Austinu přehnal: "Seb [Vettel] zažil loni svůj malý výbuch, hodně se pak ale omlouval. Od Maxe jsem zatím žádnou omluvu neslyšel, bylo by nicméně hezké, kdyby to udělal."
Podle něj Connely není proti Holanďanovi nikterak zaujatý: "Myslím, že statistiku, kterou jsem viděl, tak podle nich nevykreslují ten správný obrázek. Je to jen shoda okolností, že tam Garry byl. Nemůžete ty dvě věci dávat dohromady
Garyho znám velmi dobře a těžko byste natrefili na upřímnějšího a pečlivějšího člověka. Jakákoliv myšlenka, že by byl proti nějakému jezdci zaujatý, se vůbec nezakládá na pravdě. Existují rozdíly mezi realitou a vnímanou realitou, nemyslím si ale, že by v tom byla nějaká zaujatost," sdělil Whiting.
Po tiskové konferenci ve čtvrtek v Mexiku se Verstappen omluvil na svém Instagramu.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.