Max Verstappen je 100% přesvědčen, že byl po své penalizaci v Austinu naštván oprávněně. Podle Kimiho Räikkönen ten trest musí akceptovat, i když mu to může připadat tvrdé, a podle ředitele závodu Charlieho Whitinga by se měl za své nadávky dokonce omluvit.
Verstappen: Byl jsem naštván právemMax těsně před cílem předjel Kimiho tak, že si zkrátil 17. zatáčku - všemi čtyřmi koly se dostal mimo trať, takže podle komisařů nebylo co řešit. Podle pilota Red Bullu ale takovým rozhodnutím "zabíjejí sport" a jednoho z nich označil za "idiota" a "mongola" (myslel Garryho Connellyho, jeho jméno však nevyslovil).
"Emoce po závodě jsou vždy rozjitřené, obzvlášť když vás odvolají z pódia, které jsem si podle mě zasloužil. Trest nebyl správný, všichni vyjížděli mimo trať v zatáčkách 8/9 a v zatáčce 6. Když jste byli za někým, tak jste si zkracovali vnitřek. Dělali to všichni.
Myslím, že fanoušci milují předjíždění, šlo o skvělý manévr. Mě řekli, že jsem získal výhodu, ale kdybych tím získával výhodu, tak bych to dělal v každém kole - což jsem nedělal," vysvětluje s odstupem času Verstappen.
"Určitě jsem mohl použít jiná slova. Ale jak jsem také řekl, byl jsem v tu chvíli naštvaný, protože jsem si myslel, že to nebylo správné. A také jsem uvedl všechny důvody, proč to správné nebylo. Musíte pochopit můj pohled - ale ta slova samozřejmě správná nebyla," omlouvá se Holanďan .
Räikkönen: Nauč se s tím žít, Maxi!Pilot Ferrari, kterého komisaři dostali svým rozhodnutím zpět na pódiu, Maxovi vzkazuje: "Musíš to akceptovat. Samozřejmě, že se ti to zdá někdy tvrdé, zaměřené proti tobě. Někdy se to vyvine v tvůj prospěch, ale tak už to chodívá."
"Všichni říkali: 'Ou, Mika Salo pomohl Ferrari,' ale ve Spa byl komisařem a já jsem byl penalizován pro nic za nic. Dostal jsem mnoho penalizací, kdy byly důvody trochu... cítíte, že za nic. Necháváte to ale být a příště se to snažíte udělat jinak a získat jiný výsledek. Oni se snaží odvádět svou nejlepší práci. Znám ten pocit, když to je proti vám, není to to nejlepší, ale to je život," komentuje před závodem v Mexiku Räikkönen.
"Podle mě je hlavním problémem to, že okruhy mají tak velké únikové zóny. Když v nich nacházíte spoustu přilnavosti, tak jimi samozřejmě budete projíždět. Když nám dáte trochu šanci, tak začneme jezdit kudykoliv, kde to je nejrychlejší.
"Když jsem začínal, tak okruhy měly obrubníky a štěrk, takže jste na to nikdy ani nepomysleli, ale každý rok je asfaltu více. V některých zatáčkách máme pravidla, v jiných ne. Dokud všude nedáme štěrk, tak to bude nikdy nekončící příběh," dodává Kimi.
Whiting: Verstappen by se měl omluvitCharlie Whiting si myslí, že to Max se svými komentáři v Austinu přehnal: "Seb [Vettel] zažil loni svůj malý výbuch, hodně se pak ale omlouval. Od Maxe jsem zatím žádnou omluvu neslyšel, bylo by nicméně hezké, kdyby to udělal."
Podle něj Connely není proti Holanďanovi nikterak zaujatý: "Myslím, že statistiku, kterou jsem viděl, tak podle nich nevykreslují ten správný obrázek. Je to jen shoda okolností, že tam Garry byl. Nemůžete ty dvě věci dávat dohromady
Garyho znám velmi dobře a těžko byste natrefili na upřímnějšího a pečlivějšího člověka. Jakákoliv myšlenka, že by byl proti nějakému jezdci zaujatý, se vůbec nezakládá na pravdě. Existují rozdíly mezi realitou a vnímanou realitou, nemyslím si ale, že by v tom byla nějaká zaujatost," sdělil Whiting.
Po tiskové konferenci ve čtvrtek v Mexiku se Verstappen omluvil na svém Instagramu.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.