Noví vlastníci F1 znamenají inovaci a příliv novinek. To je i názor týmových šéfů, že by neměly panovat obavy ohledně zkoušení dříve neznámých věcí, a to i za cenu, že fanoušci je mohou přijímat rozdílně.
Řeč je o zahajovacím ceremoniálu americké Grand Prix, které se chopil známý uvaděč boxerských klání Michael Buffer. Díky délce představování pilotů po jednotlivých týmech byl odložen o 15 minut tradiční warm-up. Fanoušci přímo v Austinu byli pochopitelně nadšeni, což ale není až takové překvapení, protože podobné záležitosti jsou pro ně běžné. Pro mnoho jiných příznivců ale byla záležitost až příliš zdlouhavá a Fernando Alonso celou záležitost nazval "špatnou kopií" ceremoniálu 500 mil Indianapolis.
Jiného názoru jsou šéfové týmů, kteří se vesměs vyjádřili v tom smyslu, že jde o zajímavou myšlenku, protože úspěch F1 závisí také na odvážnější pojetí nových konceptů s ohledem na plánované širší zapojení fanoušků do dění kolem závodů.
"Myslím, že kritizovat nové věci je snadné. Musíme přijmout změny. Máme skvělou show a vynikající produkt, potřebujeme zkoušet i nové věci. To, co se odehrálo v Austinu bylo opravdu nádherné a podařilo se to nadmíru dobře. Závodu přihlíželo hodně osobností, které se Formulí 1 bavily, výborný byl Michael Buffer a všichni ostatní. V každém závodě to asi nebude fungovat. To potřebujeme zjistit, co platí v té které zemi a něco k tomu přidat," uvedl svůj názor Toto Wolff.
"Je to Amerika, nebo ne? Máme nyní nového majitele a musíme být připraveni na to, abychom zkoušeli novinky. Pokud to zaujalo americkou veřejnost, proč ne? Od závodu je to nijak neodvedlo a jak to vypadalo, dav byl před samotnou Grand Prix nadšen. Ale pro každého to nebude správný šálek čaje. Nemyslím, že by tohle fungovalo třeba v Silverstone, každopádně jako úvod do závodu to bylo zajímavé," přidal se svým vyjádřením Christian Horner, šéf Red Bullu.
"Byl to ten nejlepší začátek závodního dne, jaký jsem zažil. Pokud dokážeme do F1 dostat víc kultury, myslím, že to bude zajímavější. Všechno bylo precizně připravené. Snad jen čekání v chodbě bylo trochu dlouhé, protože piloti postupně vycházeli ven. Ale nástup byl opravdu cool, s kouřem a vším ostatním, takže jsem chvíli nevěděl, kam mám jít. Byly tu hot ladies, takže to bylo vzrušující, směs sportovního napětí a nezbytný sexappeal. Tohle opravdu po dlouhou dobu chybělo. Také Michael Buffer byl skvělý, úžasné bylo slyšet, jak říká vaše jméno. Je to správný chlapík. Bylo to jako jít na boxerský zápas, tak jsem si připadal," vyjádřil své pocity Lewis Hamilton.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.
Podle informací médií si Ferrari po slibných výsledcích na nedávných závodech v USA a Mexiku rozmyslelo rozsah změn na svém voze pro sezónu 2026.
Jezdci McLarenu, Lando Norris a Oscar Piastri, prozradili, jak ladí přípravy na závěrečný boj o titul, aby zůstali konkurenceschopní až do posledního závodu sezóny.
Pilot Ferrari Charles Leclerc oznámil zásnuby se svou partnerkou Alexandrou Saint Mleux prostřednictvím příspěvku na Instagramu, který během chvíle zaplavil sociální sítě.