Noví vlastníci F1 znamenají inovaci a příliv novinek. To je i názor týmových šéfů, že by neměly panovat obavy ohledně zkoušení dříve neznámých věcí, a to i za cenu, že fanoušci je mohou přijímat rozdílně.
Řeč je o zahajovacím ceremoniálu americké Grand Prix, které se chopil známý uvaděč boxerských klání Michael Buffer. Díky délce představování pilotů po jednotlivých týmech byl odložen o 15 minut tradiční warm-up. Fanoušci přímo v Austinu byli pochopitelně nadšeni, což ale není až takové překvapení, protože podobné záležitosti jsou pro ně běžné. Pro mnoho jiných příznivců ale byla záležitost až příliš zdlouhavá a Fernando Alonso celou záležitost nazval "špatnou kopií" ceremoniálu 500 mil Indianapolis.
Jiného názoru jsou šéfové týmů, kteří se vesměs vyjádřili v tom smyslu, že jde o zajímavou myšlenku, protože úspěch F1 závisí také na odvážnější pojetí nových konceptů s ohledem na plánované širší zapojení fanoušků do dění kolem závodů.
"Myslím, že kritizovat nové věci je snadné. Musíme přijmout změny. Máme skvělou show a vynikající produkt, potřebujeme zkoušet i nové věci. To, co se odehrálo v Austinu bylo opravdu nádherné a podařilo se to nadmíru dobře. Závodu přihlíželo hodně osobností, které se Formulí 1 bavily, výborný byl Michael Buffer a všichni ostatní. V každém závodě to asi nebude fungovat. To potřebujeme zjistit, co platí v té které zemi a něco k tomu přidat," uvedl svůj názor Toto Wolff.
"Je to Amerika, nebo ne? Máme nyní nového majitele a musíme být připraveni na to, abychom zkoušeli novinky. Pokud to zaujalo americkou veřejnost, proč ne? Od závodu je to nijak neodvedlo a jak to vypadalo, dav byl před samotnou Grand Prix nadšen. Ale pro každého to nebude správný šálek čaje. Nemyslím, že by tohle fungovalo třeba v Silverstone, každopádně jako úvod do závodu to bylo zajímavé," přidal se svým vyjádřením Christian Horner, šéf Red Bullu.
"Byl to ten nejlepší začátek závodního dne, jaký jsem zažil. Pokud dokážeme do F1 dostat víc kultury, myslím, že to bude zajímavější. Všechno bylo precizně připravené. Snad jen čekání v chodbě bylo trochu dlouhé, protože piloti postupně vycházeli ven. Ale nástup byl opravdu cool, s kouřem a vším ostatním, takže jsem chvíli nevěděl, kam mám jít. Byly tu hot ladies, takže to bylo vzrušující, směs sportovního napětí a nezbytný sexappeal. Tohle opravdu po dlouhou dobu chybělo. Také Michael Buffer byl skvělý, úžasné bylo slyšet, jak říká vaše jméno. Je to správný chlapík. Bylo to jako jít na boxerský zápas, tak jsem si připadal," vyjádřil své pocity Lewis Hamilton.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.
George Russell zůstává bez smlouvy pro příští sezónu a jeho budoucnost u Mercedesu tak visí ve vzduchu. Tým mezitím nepřestává projevovat zájem o Maxe Verstappena, který je nadále jejich vysněnou posilou, i když má stále platný kontrakt u Red Bullu.
Carlos Sainz přiznal, že ho zpráva o příchodu Lewise Hamiltona do Ferrari v roce 2025 naprosto šokovala. Nejvíc ho však zaskočilo, že se to nedozvěděl od týmu, ale od kamaráda.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.