Noví vlastníci F1 znamenají inovaci a příliv novinek. To je i názor týmových šéfů, že by neměly panovat obavy ohledně zkoušení dříve neznámých věcí, a to i za cenu, že fanoušci je mohou přijímat rozdílně.
Řeč je o zahajovacím ceremoniálu americké Grand Prix, které se chopil známý uvaděč boxerských klání Michael Buffer. Díky délce představování pilotů po jednotlivých týmech byl odložen o 15 minut tradiční warm-up. Fanoušci přímo v Austinu byli pochopitelně nadšeni, což ale není až takové překvapení, protože podobné záležitosti jsou pro ně běžné. Pro mnoho jiných příznivců ale byla záležitost až příliš zdlouhavá a Fernando Alonso celou záležitost nazval "špatnou kopií" ceremoniálu 500 mil Indianapolis.
Jiného názoru jsou šéfové týmů, kteří se vesměs vyjádřili v tom smyslu, že jde o zajímavou myšlenku, protože úspěch F1 závisí také na odvážnější pojetí nových konceptů s ohledem na plánované širší zapojení fanoušků do dění kolem závodů.
"Myslím, že kritizovat nové věci je snadné. Musíme přijmout změny. Máme skvělou show a vynikající produkt, potřebujeme zkoušet i nové věci. To, co se odehrálo v Austinu bylo opravdu nádherné a podařilo se to nadmíru dobře. Závodu přihlíželo hodně osobností, které se Formulí 1 bavily, výborný byl Michael Buffer a všichni ostatní. V každém závodě to asi nebude fungovat. To potřebujeme zjistit, co platí v té které zemi a něco k tomu přidat," uvedl svůj názor Toto Wolff.
"Je to Amerika, nebo ne? Máme nyní nového majitele a musíme být připraveni na to, abychom zkoušeli novinky. Pokud to zaujalo americkou veřejnost, proč ne? Od závodu je to nijak neodvedlo a jak to vypadalo, dav byl před samotnou Grand Prix nadšen. Ale pro každého to nebude správný šálek čaje. Nemyslím, že by tohle fungovalo třeba v Silverstone, každopádně jako úvod do závodu to bylo zajímavé," přidal se svým vyjádřením Christian Horner, šéf Red Bullu.
"Byl to ten nejlepší začátek závodního dne, jaký jsem zažil. Pokud dokážeme do F1 dostat víc kultury, myslím, že to bude zajímavější. Všechno bylo precizně připravené. Snad jen čekání v chodbě bylo trochu dlouhé, protože piloti postupně vycházeli ven. Ale nástup byl opravdu cool, s kouřem a vším ostatním, takže jsem chvíli nevěděl, kam mám jít. Byly tu hot ladies, takže to bylo vzrušující, směs sportovního napětí a nezbytný sexappeal. Tohle opravdu po dlouhou dobu chybělo. Také Michael Buffer byl skvělý, úžasné bylo slyšet, jak říká vaše jméno. Je to správný chlapík. Bylo to jako jít na boxerský zápas, tak jsem si připadal," vyjádřil své pocity Lewis Hamilton.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.