Christian Horner nesouhlasil s potrestáním Maxe Verstappena, který ke konci Velké ceny Spojených států předjel v souboji o pódium vnitřkem 17. zatáčky Kimiho Räikkönena. Podle něj by FIA měla úplně změnit svůj přístup k přejíždění bílých čar vymezujících trať.
Podle šéfa Red Bullu by měla buď dodržování limitů dráhy vyžadovat konzistentně od všech pilotů, od penalizací upustit zcelan nebo jízdu mimo trať ztížit. Verstappen podle něj nebyl jediný, kdo všemi čtyřmi koly přejel v Austinu bílou čáru a získal výhodu, byl ale jediný potrestaný.
"To je to, co fanoušci chtějí vidět. Jestli nechcete, aby tam auta jezdila, tak tam dejte větší obrubník, nějaký štěrk nebo něco jiného. Nedostatek konzistence je to, co rozčiluje. Kdy to je na penalizaci? Pro fanoušky, pro příležitostné diváky to musí být jasné," tvrdí Horner po GP USA.
El problema de siempre, arcenes planos con asfalto detrás. Ningún piloto merecía sanción, pero uno la tuvo. La inconsistencia es el problema pic.twitter.com/XFHjhCJXKe
— Pedro de la Rosa (@PedrodelaRosa1) October 23, 2017V úvodu závodu vyjel mimo dráhu po startu Sebastian Vettel, pak Lewis Hamilton, Carlos Sainz, Valtteri Bottas a další, kteří potrestáni nebyli, i tím vždy určitou časovou výhodu získali. "Jak můžete říct, že to, co udělal Valtteri, je na jedné straně v pořádku, ale to, co udělal Max, už v pořádku není?" táže se šéf Red Bullu.
"Pokud jste v kterémkoliv jiném sportu mimo, tak jste mimo. Nemůžete mít takový stav, kdy vyjetí mimo u jednoho je OK, ale u druhého to už OK není. Buď se úplně zbavme penalizací a nechme je závodit, nebo když nechceme, aby tam auta jezdila, tak tam dejme past v podobě štěrku, větších obrubníků nebo nějaký odstrašující prostředek, aby tam pilot nejezdili," navrhuje Horner.
Verstappen passing RAI was awesome! He cut the corner because RAI was turning into him and it looked like RAI would cause a crash #nopenalty
— Nico Rosberg (@nico_rosberg) October 23, 2017Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.