Christian Horner nesouhlasil s potrestáním Maxe Verstappena, který ke konci Velké ceny Spojených států předjel v souboji o pódium vnitřkem 17. zatáčky Kimiho Räikkönena. Podle něj by FIA měla úplně změnit svůj přístup k přejíždění bílých čar vymezujících trať.
Podle šéfa Red Bullu by měla buď dodržování limitů dráhy vyžadovat konzistentně od všech pilotů, od penalizací upustit zcelan nebo jízdu mimo trať ztížit. Verstappen podle něj nebyl jediný, kdo všemi čtyřmi koly přejel v Austinu bílou čáru a získal výhodu, byl ale jediný potrestaný.
"To je to, co fanoušci chtějí vidět. Jestli nechcete, aby tam auta jezdila, tak tam dejte větší obrubník, nějaký štěrk nebo něco jiného. Nedostatek konzistence je to, co rozčiluje. Kdy to je na penalizaci? Pro fanoušky, pro příležitostné diváky to musí být jasné," tvrdí Horner po GP USA.
El problema de siempre, arcenes planos con asfalto detrás. Ningún piloto merecía sanción, pero uno la tuvo. La inconsistencia es el problema pic.twitter.com/XFHjhCJXKe
— Pedro de la Rosa (@PedrodelaRosa1) October 23, 2017V úvodu závodu vyjel mimo dráhu po startu Sebastian Vettel, pak Lewis Hamilton, Carlos Sainz, Valtteri Bottas a další, kteří potrestáni nebyli, i tím vždy určitou časovou výhodu získali. "Jak můžete říct, že to, co udělal Valtteri, je na jedné straně v pořádku, ale to, co udělal Max, už v pořádku není?" táže se šéf Red Bullu.
"Pokud jste v kterémkoliv jiném sportu mimo, tak jste mimo. Nemůžete mít takový stav, kdy vyjetí mimo u jednoho je OK, ale u druhého to už OK není. Buď se úplně zbavme penalizací a nechme je závodit, nebo když nechceme, aby tam auta jezdila, tak tam dejme past v podobě štěrku, větších obrubníků nebo nějaký odstrašující prostředek, aby tam pilot nejezdili," navrhuje Horner.
Verstappen passing RAI was awesome! He cut the corner because RAI was turning into him and it looked like RAI would cause a crash #nopenalty
— Nico Rosberg (@nico_rosberg) October 23, 2017
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.
Podle informací médií si Ferrari po slibných výsledcích na nedávných závodech v USA a Mexiku rozmyslelo rozsah změn na svém voze pro sezónu 2026.
Jezdci McLarenu, Lando Norris a Oscar Piastri, prozradili, jak ladí přípravy na závěrečný boj o titul, aby zůstali konkurenceschopní až do posledního závodu sezóny.
Pilot Ferrari Charles Leclerc oznámil zásnuby se svou partnerkou Alexandrou Saint Mleux prostřednictvím příspěvku na Instagramu, který během chvíle zaplavil sociální sítě.