Christian Horner nesouhlasil s potrestáním Maxe Verstappena, který ke konci Velké ceny Spojených států předjel v souboji o pódium vnitřkem 17. zatáčky Kimiho Räikkönena. Podle něj by FIA měla úplně změnit svůj přístup k přejíždění bílých čar vymezujících trať.
Podle šéfa Red Bullu by měla buď dodržování limitů dráhy vyžadovat konzistentně od všech pilotů, od penalizací upustit zcelan nebo jízdu mimo trať ztížit. Verstappen podle něj nebyl jediný, kdo všemi čtyřmi koly přejel v Austinu bílou čáru a získal výhodu, byl ale jediný potrestaný.
"To je to, co fanoušci chtějí vidět. Jestli nechcete, aby tam auta jezdila, tak tam dejte větší obrubník, nějaký štěrk nebo něco jiného. Nedostatek konzistence je to, co rozčiluje. Kdy to je na penalizaci? Pro fanoušky, pro příležitostné diváky to musí být jasné," tvrdí Horner po GP USA.
El problema de siempre, arcenes planos con asfalto detrás. Ningún piloto merecía sanción, pero uno la tuvo. La inconsistencia es el problema pic.twitter.com/XFHjhCJXKe
— Pedro de la Rosa (@PedrodelaRosa1) October 23, 2017V úvodu závodu vyjel mimo dráhu po startu Sebastian Vettel, pak Lewis Hamilton, Carlos Sainz, Valtteri Bottas a další, kteří potrestáni nebyli, i tím vždy určitou časovou výhodu získali. "Jak můžete říct, že to, co udělal Valtteri, je na jedné straně v pořádku, ale to, co udělal Max, už v pořádku není?" táže se šéf Red Bullu.
"Pokud jste v kterémkoliv jiném sportu mimo, tak jste mimo. Nemůžete mít takový stav, kdy vyjetí mimo u jednoho je OK, ale u druhého to už OK není. Buď se úplně zbavme penalizací a nechme je závodit, nebo když nechceme, aby tam auta jezdila, tak tam dejme past v podobě štěrku, větších obrubníků nebo nějaký odstrašující prostředek, aby tam pilot nejezdili," navrhuje Horner.
Verstappen passing RAI was awesome! He cut the corner because RAI was turning into him and it looked like RAI would cause a crash #nopenalty
— Nico Rosberg (@nico_rosberg) October 23, 2017
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.