Pilot Ferrari Kimi Räikkönen zhodnotil předjížděcí manévr Maxe Verstappena, jenž se před něj dostal zkrácením trati tři zatáčky před koncem Velké ceny Spojených států.
Holanďan si za to vysloužil pětisekundovou penalizaci, proto putoval z pódia zpět na čtvrté místo. Zpět na bednu se tak dostal Fin, který tam doplnil svého týmového kolegu Sebastiana Vettela a vítěze Lewise Hamiltona.
"Všichni víme, kde má trať své hranice. Neviděl jsem to, o čem komisaři jednají a co udělal, takže jsem úplně špatnou osobou pro komentování této záležitosti. Komisaři dnes rozhodli tak, jak cítili, že je to správné," řekl po závodě v texaském Austinu Räikkönen.
"Myslím, že všichni hranice dráhy známe, a když v určitých místech přejedete bílé čáry, tak je to OK, ale když to uděláte při předjíždění ostatních, pak všichni víme, že pak budete mít problémy. Tým nám každý víkend říká, kde můžeme jet více zeširoka než v jiných místech, takže to všichni víme," pokračuje pilot Ferrari.
Se svou rychlostí byl spokojený, v závěru ale musel ubrat kvůli šetření benzínu: "Abych byl upřímný, tak moje auto bylo po celý den velmi dobré, bez nějakých větších obtíží. Pneumatiky držely a jedinou věcí, kterou jsem musel dělat, bylo šetření paliva ke konci, a to docela hodně, takže jsem musel ubrat."
"Když se Sebastian [Vettel] dostal za mě, tak jsem ho celkem jednoduše nechal předjet v nájezdu do 1. zatáčky a pak jsem se snažil využít za ním aerodynamický stín na rovinkách, abych se pokusil ušetřit více paliva. To byla vážně jediná náročnější věc, že jsem musel šetřit benzín, ale auto bylo jinak velmi dobré," dodává Kimi.
Piloti Ferrari v závodě na Lewise Hamiltona neměli, z čehož byl druhý Vettel viditelně zklamaný - nevadilo mu ani tak to, že skončil druhý, jako spíše způsob, jak takto dopadl. Scuderia nicméně věří, že v Mexiku bude tento víkend konkurenceschopnější. Seb má ale již pouze teoretickou naději na titul - před posledními třemi závody, v nichž bude rozdáno max. 75 bodů, na Brita s Mercedesem ztrácí 66 bodů.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.