Pilot Ferrari Kimi Räikkönen zhodnotil předjížděcí manévr Maxe Verstappena, jenž se před něj dostal zkrácením trati tři zatáčky před koncem Velké ceny Spojených států.
Holanďan si za to vysloužil pětisekundovou penalizaci, proto putoval z pódia zpět na čtvrté místo. Zpět na bednu se tak dostal Fin, který tam doplnil svého týmového kolegu Sebastiana Vettela a vítěze Lewise Hamiltona.
"Všichni víme, kde má trať své hranice. Neviděl jsem to, o čem komisaři jednají a co udělal, takže jsem úplně špatnou osobou pro komentování této záležitosti. Komisaři dnes rozhodli tak, jak cítili, že je to správné," řekl po závodě v texaském Austinu Räikkönen.
"Myslím, že všichni hranice dráhy známe, a když v určitých místech přejedete bílé čáry, tak je to OK, ale když to uděláte při předjíždění ostatních, pak všichni víme, že pak budete mít problémy. Tým nám každý víkend říká, kde můžeme jet více zeširoka než v jiných místech, takže to všichni víme," pokračuje pilot Ferrari.
Se svou rychlostí byl spokojený, v závěru ale musel ubrat kvůli šetření benzínu: "Abych byl upřímný, tak moje auto bylo po celý den velmi dobré, bez nějakých větších obtíží. Pneumatiky držely a jedinou věcí, kterou jsem musel dělat, bylo šetření paliva ke konci, a to docela hodně, takže jsem musel ubrat."
"Když se Sebastian [Vettel] dostal za mě, tak jsem ho celkem jednoduše nechal předjet v nájezdu do 1. zatáčky a pak jsem se snažil využít za ním aerodynamický stín na rovinkách, abych se pokusil ušetřit více paliva. To byla vážně jediná náročnější věc, že jsem musel šetřit benzín, ale auto bylo jinak velmi dobré," dodává Kimi.
Piloti Ferrari v závodě na Lewise Hamiltona neměli, z čehož byl druhý Vettel viditelně zklamaný - nevadilo mu ani tak to, že skončil druhý, jako spíše způsob, jak takto dopadl. Scuderia nicméně věří, že v Mexiku bude tento víkend konkurenceschopnější. Seb má ale již pouze teoretickou naději na titul - před posledními třemi závody, v nichž bude rozdáno max. 75 bodů, na Brita s Mercedesem ztrácí 66 bodů.
Lewis Hamilton v Baku nepostoupil do Q3, když ho překonal jeho týmový kolega Charles Leclerc. Po kvalifikaci britský jezdec otevřeně přiznal frustraci a upozornil, že Ferrari zvolilo pneumatiky, které neodpovídaly podmínkám na trati, což nakonec rozhodlo o jeho neúspěchu.
Max Verstappen vybojoval pole position pro Velkou cenu Ázerbájdžánu před Carlosem Sainzem. Šampionát vedoucí Oscar Piastri skončil až devátý poté, co způsobil poslední červenou vlajku kvalifikace.
Helmut Marko považuje nové regulace pro rok 2026 za ideální šanci pro Isacka Hadjara postoupit do Red Bullu. Otázkou zůstává, zda je nováček připraven zvládnout tlak a zdokonalit se v klíčových oblastech závodění.
Třetí trénink v Baku ovládl Lando Norris, který i přes náročné větrné podmínky překonal Maxe Verstappena a Oscara Piastriho.
Juan Pablo Montoya věří, že Max Verstappen jednoho dne usedne do Ferrari, ale nejprve pravděpodobně zamíří do Mercedesu a cesta k italskému týmu potrvá nejméně pět let.
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.