Pilot Ferrari Kimi Räikkönen zhodnotil předjížděcí manévr Maxe Verstappena, jenž se před něj dostal zkrácením trati tři zatáčky před koncem Velké ceny Spojených států.
Holanďan si za to vysloužil pětisekundovou penalizaci, proto putoval z pódia zpět na čtvrté místo. Zpět na bednu se tak dostal Fin, který tam doplnil svého týmového kolegu Sebastiana Vettela a vítěze Lewise Hamiltona.
"Všichni víme, kde má trať své hranice. Neviděl jsem to, o čem komisaři jednají a co udělal, takže jsem úplně špatnou osobou pro komentování této záležitosti. Komisaři dnes rozhodli tak, jak cítili, že je to správné," řekl po závodě v texaském Austinu Räikkönen.
"Myslím, že všichni hranice dráhy známe, a když v určitých místech přejedete bílé čáry, tak je to OK, ale když to uděláte při předjíždění ostatních, pak všichni víme, že pak budete mít problémy. Tým nám každý víkend říká, kde můžeme jet více zeširoka než v jiných místech, takže to všichni víme," pokračuje pilot Ferrari.
Se svou rychlostí byl spokojený, v závěru ale musel ubrat kvůli šetření benzínu: "Abych byl upřímný, tak moje auto bylo po celý den velmi dobré, bez nějakých větších obtíží. Pneumatiky držely a jedinou věcí, kterou jsem musel dělat, bylo šetření paliva ke konci, a to docela hodně, takže jsem musel ubrat."
"Když se Sebastian [Vettel] dostal za mě, tak jsem ho celkem jednoduše nechal předjet v nájezdu do 1. zatáčky a pak jsem se snažil využít za ním aerodynamický stín na rovinkách, abych se pokusil ušetřit více paliva. To byla vážně jediná náročnější věc, že jsem musel šetřit benzín, ale auto bylo jinak velmi dobré," dodává Kimi.
Piloti Ferrari v závodě na Lewise Hamiltona neměli, z čehož byl druhý Vettel viditelně zklamaný - nevadilo mu ani tak to, že skončil druhý, jako spíše způsob, jak takto dopadl. Scuderia nicméně věří, že v Mexiku bude tento víkend konkurenceschopnější. Seb má ale již pouze teoretickou naději na titul - před posledními třemi závody, v nichž bude rozdáno max. 75 bodů, na Brita s Mercedesem ztrácí 66 bodů.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.