Druhý volný trénink na VC USA byl opět v režii Lewise Hamiltona. Druhému nejrychlejšímu Verstappenovi nadělil 397 tisícin.
Je 14:00 texaského času a začíná druhý trénink na Velkou cenu USA. Na rozdíl od dopoledního FP1 je již trať úplně suchá a dokonce v Austinu vysvitlo sluníčko. Jezdci tak mohou hned od začátku 90 minutových jízd využít pneumatiky do sucha. K dispozici je měkká, super-měkká a ultra-měkká směs.
První měřené kolo má na svědomí Alonso, který nasazuje laťku na 1:39,023. Za Španěla se zařadil Kvjat, Hartley, Magnussen a Grosjean. Novozélandský pilot a francouzský jezdec Haasu vyjeli na super-měkké směsi.
V prvních minutách tu máme již druhý incident, a to hodiny v podání Kevina Magnussena. V instalačním kole se roztočil i Grosjean a s vozem Haasu asi není něco v pořádku. Navíc se piloti americké stáje málem srazili.
Alonsa překonává Ocon na Force Indii, kdy Španělovi naděluje více jak půl vteřiny. Do svého měřeného okurhu nyní najíždí i Bottas s Hamiltonem. Bottas na červeně označené směsi zajíždí 1:36,976. Hamilton na měkké směsi zajíždí čas o něco pomalejší a na čelo se mezitím dostává Kimi s časem 1:36,667. Následně ho ale překonává o 241 tisícin Ricciardo na Red Bullu.
A máme tu žluté vlajky v sektoru 3, kde končí Vettel v kačírku. Naštěstí pro Ferrari byl Vettel schopen odjet bez jakékoliv asistence.
Trouble for VET at Turn 19 as he goes for a long slide on the gravel ?#USGP ?? #FP2 #F1 pic.twitter.com/YIIVAVp8XS
— Formula 1 (@F1) 20. října 2017Přichází střední část tréninku a týmy ladí závodní tempo. Krouží se, co to dá, ale časy na čele se nijak výrazně nemění.
Poklidnou situaci narušuje až Bottas na ultra-měkké směsi a naděluje Ricciardovi půl vteřiny. Růžovou nasadil i Brendon Hartley, který si ale stěžuje na problémy s helmou, které jej dopeovázeli i v prvním tréninku.
Na růžové vyjíždí i Hamilton a v prvním sektoru je o 3 desetiny rychlejší než Bottas. V druhém sektoru je to už 644 tisícin a do cíle si nakonec Brit přiváží náskok necelé vteřiny, který ve svém druhém kole Bottas snižuje na 611 tisícin.
Mezi Mercedesy se vměstnává Verstappen na Red Bullu, jehož ztráta na vůz číslo 44 je necelé 4 desetiny.
Následuje další pasáž, kde týmy opět najíždějí kilometry a cenná data. Nikdo z pilotů výrazně nechybuje a je otázkou, zda v posledních 20 minutách stáje vyšlou piloty zkoušet nějaké kvalifikační pokusy.
Nakonec se tak nekoná a budeme si muset počkat až na zítřejší FP3 a následující kvalifikaci, která se netradičně pojede až 4 hodiny po posledním volném tréninku, a to kvůli koncertu Justina Timberlakea.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.
George Russell zůstává bez smlouvy pro příští sezónu a jeho budoucnost u Mercedesu tak visí ve vzduchu. Tým mezitím nepřestává projevovat zájem o Maxe Verstappena, který je nadále jejich vysněnou posilou, i když má stále platný kontrakt u Red Bullu.
Carlos Sainz přiznal, že ho zpráva o příchodu Lewise Hamiltona do Ferrari v roce 2025 naprosto šokovala. Nejvíc ho však zaskočilo, že se to nedozvěděl od týmu, ale od kamaráda.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.