Druhý volný trénink na VC USA byl opět v režii Lewise Hamiltona. Druhému nejrychlejšímu Verstappenovi nadělil 397 tisícin.
Je 14:00 texaského času a začíná druhý trénink na Velkou cenu USA. Na rozdíl od dopoledního FP1 je již trať úplně suchá a dokonce v Austinu vysvitlo sluníčko. Jezdci tak mohou hned od začátku 90 minutových jízd využít pneumatiky do sucha. K dispozici je měkká, super-měkká a ultra-měkká směs.
První měřené kolo má na svědomí Alonso, který nasazuje laťku na 1:39,023. Za Španěla se zařadil Kvjat, Hartley, Magnussen a Grosjean. Novozélandský pilot a francouzský jezdec Haasu vyjeli na super-měkké směsi.
V prvních minutách tu máme již druhý incident, a to hodiny v podání Kevina Magnussena. V instalačním kole se roztočil i Grosjean a s vozem Haasu asi není něco v pořádku. Navíc se piloti americké stáje málem srazili.
Alonsa překonává Ocon na Force Indii, kdy Španělovi naděluje více jak půl vteřiny. Do svého měřeného okurhu nyní najíždí i Bottas s Hamiltonem. Bottas na červeně označené směsi zajíždí 1:36,976. Hamilton na měkké směsi zajíždí čas o něco pomalejší a na čelo se mezitím dostává Kimi s časem 1:36,667. Následně ho ale překonává o 241 tisícin Ricciardo na Red Bullu.
A máme tu žluté vlajky v sektoru 3, kde končí Vettel v kačírku. Naštěstí pro Ferrari byl Vettel schopen odjet bez jakékoliv asistence.
Trouble for VET at Turn 19 as he goes for a long slide on the gravel ?#USGP ?? #FP2 #F1 pic.twitter.com/YIIVAVp8XS
— Formula 1 (@F1) 20. října 2017Přichází střední část tréninku a týmy ladí závodní tempo. Krouží se, co to dá, ale časy na čele se nijak výrazně nemění.
Poklidnou situaci narušuje až Bottas na ultra-měkké směsi a naděluje Ricciardovi půl vteřiny. Růžovou nasadil i Brendon Hartley, který si ale stěžuje na problémy s helmou, které jej dopeovázeli i v prvním tréninku.
Na růžové vyjíždí i Hamilton a v prvním sektoru je o 3 desetiny rychlejší než Bottas. V druhém sektoru je to už 644 tisícin a do cíle si nakonec Brit přiváží náskok necelé vteřiny, který ve svém druhém kole Bottas snižuje na 611 tisícin.
Mezi Mercedesy se vměstnává Verstappen na Red Bullu, jehož ztráta na vůz číslo 44 je necelé 4 desetiny.
Následuje další pasáž, kde týmy opět najíždějí kilometry a cenná data. Nikdo z pilotů výrazně nechybuje a je otázkou, zda v posledních 20 minutách stáje vyšlou piloty zkoušet nějaké kvalifikační pokusy.
Nakonec se tak nekoná a budeme si muset počkat až na zítřejší FP3 a následující kvalifikaci, která se netradičně pojede až 4 hodiny po posledním volném tréninku, a to kvůli koncertu Justina Timberlakea.
Juan Pablo Montoya věří, že Max Verstappen jednoho dne usedne do Ferrari, ale nejprve pravděpodobně zamíří do Mercedesu a cesta k italskému týmu potrvá nejméně pět let.
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.