Druhý volný trénink na VC USA byl opět v režii Lewise Hamiltona. Druhému nejrychlejšímu Verstappenovi nadělil 397 tisícin.
Je 14:00 texaského času a začíná druhý trénink na Velkou cenu USA. Na rozdíl od dopoledního FP1 je již trať úplně suchá a dokonce v Austinu vysvitlo sluníčko. Jezdci tak mohou hned od začátku 90 minutových jízd využít pneumatiky do sucha. K dispozici je měkká, super-měkká a ultra-měkká směs.
První měřené kolo má na svědomí Alonso, který nasazuje laťku na 1:39,023. Za Španěla se zařadil Kvjat, Hartley, Magnussen a Grosjean. Novozélandský pilot a francouzský jezdec Haasu vyjeli na super-měkké směsi.
V prvních minutách tu máme již druhý incident, a to hodiny v podání Kevina Magnussena. V instalačním kole se roztočil i Grosjean a s vozem Haasu asi není něco v pořádku. Navíc se piloti americké stáje málem srazili.
Alonsa překonává Ocon na Force Indii, kdy Španělovi naděluje více jak půl vteřiny. Do svého měřeného okurhu nyní najíždí i Bottas s Hamiltonem. Bottas na červeně označené směsi zajíždí 1:36,976. Hamilton na měkké směsi zajíždí čas o něco pomalejší a na čelo se mezitím dostává Kimi s časem 1:36,667. Následně ho ale překonává o 241 tisícin Ricciardo na Red Bullu.
A máme tu žluté vlajky v sektoru 3, kde končí Vettel v kačírku. Naštěstí pro Ferrari byl Vettel schopen odjet bez jakékoliv asistence.
Trouble for VET at Turn 19 as he goes for a long slide on the gravel ?#USGP ?? #FP2 #F1 pic.twitter.com/YIIVAVp8XS
— Formula 1 (@F1) 20. října 2017Přichází střední část tréninku a týmy ladí závodní tempo. Krouží se, co to dá, ale časy na čele se nijak výrazně nemění.
Poklidnou situaci narušuje až Bottas na ultra-měkké směsi a naděluje Ricciardovi půl vteřiny. Růžovou nasadil i Brendon Hartley, který si ale stěžuje na problémy s helmou, které jej dopeovázeli i v prvním tréninku.
Na růžové vyjíždí i Hamilton a v prvním sektoru je o 3 desetiny rychlejší než Bottas. V druhém sektoru je to už 644 tisícin a do cíle si nakonec Brit přiváží náskok necelé vteřiny, který ve svém druhém kole Bottas snižuje na 611 tisícin.
Mezi Mercedesy se vměstnává Verstappen na Red Bullu, jehož ztráta na vůz číslo 44 je necelé 4 desetiny.
Následuje další pasáž, kde týmy opět najíždějí kilometry a cenná data. Nikdo z pilotů výrazně nechybuje a je otázkou, zda v posledních 20 minutách stáje vyšlou piloty zkoušet nějaké kvalifikační pokusy.
Nakonec se tak nekoná a budeme si muset počkat až na zítřejší FP3 a následující kvalifikaci, která se netradičně pojede až 4 hodiny po posledním volném tréninku, a to kvůli koncertu Justina Timberlakea.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.