V pět hodin našeho času začal na Okruhu Amerik první volný trénink na nedělní VC USA, která může být závodem, kde se rozhodne o letošním mistrovi světa. Čtvrtý titul může za určité konstelace získat Lewis Hamilton, jenž se nyní těší náskoku 59 bodů.
V pět hodin našeho času začal na Okruhu Amerik první volný trénink na nedělní VC USA, která může být závodem, který rozhodne o letošním mistrovi světa. Čtvrtý titul může za určité konstelace získat Lewis Hamilton, jenž se nyní těší náskoku 59 bodů.
Prvním měřeným časem se může pochlubit Valtteri Bottas na směsi do přechodných podmínek - 1:50,529. Sice neprší, ale trať je slušně mokrá a piloti dostávají pokyny, aby jezdili opatrně.
Na stejné, zeleně označené směsi zajíždí své měřené kolo i Ricciardo. V zatáčkách je nucen dělat korekce a svůj vůz do cíle dostává se ztrátou půl vteřiny na Bottase. Následně Ricciarda překonává Verstappen, ale dosavadní maximum nově nastavuje Hamilton s časem 1:50,146.
Své instalační kolo zajíždí i Brandon Harley na Toro Rosso. Tento Novozélanďan není jedinou atypickou tváří na okruhu. Za Sauber v FP1 jezdí Leclerc a namísto Kvjata se v kokpitu druhého STR12 objevuje Indonésan Sean Gelael.
A právě poslední zmiňovaný jezdec jako první z pilotů ochutnává texaskou trávu, když se dostává po smyku mimo trať. Z rádia se ozývá: “Nejezdi na ty červené obrubníky, vyhýbej se jim.” Následně zajíždí i svůj první měřený čas ze ztrátou více jak 8 vteřin.
S tratí zápolí i Esteban Ocon, jehož vůz se roztáčí. Naštěstí pro něj a tým Force India se nic zásadního neděje a Francouz svůj vůz bez problémů ukočíroval.
Své kola postupně zajíždějí i další piloti, kteří tak díky své aktivitě pomalu ale jistě připravují trať na použití směsí na suchý povrch.
Do svého měřeného kola najíždí i Sebastian Vettel. V prvním sektoru zaznamenává ztrátu necelých 7 desetin na vedoucího Verstappena. Druhý sektor znamená ztrátu 743 tisícin. Třetí sektor se Sebovi vydařil a nakonec je jen o 350 tisícin pomalejší.
Jak trať usychá, časy se začínají posouvat a na první místo se dostává Felipe Massa s náskokem 230 tisícin na Verstappena.
Dlouho tam ale není, jelikož Vettel na super-měkké směsi nasazuje laťku o více jak 1,7 vteřiny níže, a to na hodnotu 1:45, 960.
Necelých 40 minut před koncem vyjíždí na super-měkké směsi i Daniel Ricciardo a je z toho nejrychlejší kolo. Vettelovi naděluje více jak 5 vteřin. Za Ricciarda se následně zařazuje Hartley na ultra-měkké směsi se ztrátou 2,689 vteřiny.
Do vedení se necelou půl hodinu do konce dostává Verstappen, který naděluje týmovému kolegovi více jak vteřinu. Reaguje na to Hamilton, který vteřinku naděluje zase Verstappenovi a Brit je zpět na čele.
Na Hamiltonův čas 1:36,335 útočí celá řada pilotů. Nejlépe je na tom Vettel se ztrátou 593 tisícin. Následuje Bottas se ztrátou 644 tisícin.
Poslední patnáctiminutovka se nese ve znamení mírného deště, který sice již zásadně neovlivní konec FP1, ale může hrát svou roli v druhém tréninku, který začne v 9 hodin našeho času.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.