V pět hodin našeho času začal na Okruhu Amerik první volný trénink na nedělní VC USA, která může být závodem, kde se rozhodne o letošním mistrovi světa. Čtvrtý titul může za určité konstelace získat Lewis Hamilton, jenž se nyní těší náskoku 59 bodů.
V pět hodin našeho času začal na Okruhu Amerik první volný trénink na nedělní VC USA, která může být závodem, který rozhodne o letošním mistrovi světa. Čtvrtý titul může za určité konstelace získat Lewis Hamilton, jenž se nyní těší náskoku 59 bodů.
Prvním měřeným časem se může pochlubit Valtteri Bottas na směsi do přechodných podmínek - 1:50,529. Sice neprší, ale trať je slušně mokrá a piloti dostávají pokyny, aby jezdili opatrně.
Na stejné, zeleně označené směsi zajíždí své měřené kolo i Ricciardo. V zatáčkách je nucen dělat korekce a svůj vůz do cíle dostává se ztrátou půl vteřiny na Bottase. Následně Ricciarda překonává Verstappen, ale dosavadní maximum nově nastavuje Hamilton s časem 1:50,146.
Své instalační kolo zajíždí i Brandon Harley na Toro Rosso. Tento Novozélanďan není jedinou atypickou tváří na okruhu. Za Sauber v FP1 jezdí Leclerc a namísto Kvjata se v kokpitu druhého STR12 objevuje Indonésan Sean Gelael.
A právě poslední zmiňovaný jezdec jako první z pilotů ochutnává texaskou trávu, když se dostává po smyku mimo trať. Z rádia se ozývá: “Nejezdi na ty červené obrubníky, vyhýbej se jim.” Následně zajíždí i svůj první měřený čas ze ztrátou více jak 8 vteřin.
S tratí zápolí i Esteban Ocon, jehož vůz se roztáčí. Naštěstí pro něj a tým Force India se nic zásadního neděje a Francouz svůj vůz bez problémů ukočíroval.
Své kola postupně zajíždějí i další piloti, kteří tak díky své aktivitě pomalu ale jistě připravují trať na použití směsí na suchý povrch.
Do svého měřeného kola najíždí i Sebastian Vettel. V prvním sektoru zaznamenává ztrátu necelých 7 desetin na vedoucího Verstappena. Druhý sektor znamená ztrátu 743 tisícin. Třetí sektor se Sebovi vydařil a nakonec je jen o 350 tisícin pomalejší.
Jak trať usychá, časy se začínají posouvat a na první místo se dostává Felipe Massa s náskokem 230 tisícin na Verstappena.
Dlouho tam ale není, jelikož Vettel na super-měkké směsi nasazuje laťku o více jak 1,7 vteřiny níže, a to na hodnotu 1:45, 960.
Necelých 40 minut před koncem vyjíždí na super-měkké směsi i Daniel Ricciardo a je z toho nejrychlejší kolo. Vettelovi naděluje více jak 5 vteřin. Za Ricciarda se následně zařazuje Hartley na ultra-měkké směsi se ztrátou 2,689 vteřiny.
Do vedení se necelou půl hodinu do konce dostává Verstappen, který naděluje týmovému kolegovi více jak vteřinu. Reaguje na to Hamilton, který vteřinku naděluje zase Verstappenovi a Brit je zpět na čele.
Na Hamiltonův čas 1:36,335 útočí celá řada pilotů. Nejlépe je na tom Vettel se ztrátou 593 tisícin. Následuje Bottas se ztrátou 644 tisícin.
Poslední patnáctiminutovka se nese ve znamení mírného deště, který sice již zásadně neovlivní konec FP1, ale může hrát svou roli v druhém tréninku, který začne v 9 hodin našeho času.
Sedminásobný mistr světa byl vyřazen už v Q2, zatímco jeho týmový kolega Charles Leclerc vybojoval pole position. Tento nečekaný výsledek ukazuje, jak proměnlivá může být forma v závodech Formule 1.
Charles Leclerc nečekaně ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Maďarska a získal pole position před vedoucím jezdcem šampionátu Oscarem Piastrim. Piastri v Q3 bojoval s nepříznivými podmínkami, které podle něj způsobil náhlý vítr, jež mu zkomplikoval optimální průjezd zatáčkami a zmařil šanci na první místo.
McLaren měl našlápnuto k pole position, ale Charles Leclerc překvapil a uzmul první místo pro Ferrari. Předvedl skvělé kolo právě ve chvíli, kdy to bylo nejvíce potřeba.
Laurent Mekies přiznal, že Racing Bulls se celý víkend potýkají s nedostatkem přilnavosti a špatným vyvážením vozu RB21. Podle něj se tým trápil ve všech trénincích a najít správné nastavení bylo velmi obtížné.
Předseda Ferrari John Elkann potvrdil svou důvěru ve šéfa týmu Freda Vasseura. Podpora přichází ve chvíli, kdy se tým snaží stabilizovat výkonnost a pokračovat v dlouhodobém růstu.
McLaren před kvalifikací jasně ukázal svou sílu, když v posledním tréninku dominoval a vytvořil si pohodlný náskok. Tento výkon naznačuje, že tým je připraven zaútočit na přední pozice při sobotním měření sil.
Lewis Hamilton zaostal v tréninku na Hungaroringu za týmovým kolegou Charlesem Leclercem. Brit ztrácel tempo a hledal optimální nastavení monopostu.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.