V pět hodin našeho času začal na Okruhu Amerik první volný trénink na nedělní VC USA, která může být závodem, kde se rozhodne o letošním mistrovi světa. Čtvrtý titul může za určité konstelace získat Lewis Hamilton, jenž se nyní těší náskoku 59 bodů.
V pět hodin našeho času začal na Okruhu Amerik první volný trénink na nedělní VC USA, která může být závodem, který rozhodne o letošním mistrovi světa. Čtvrtý titul může za určité konstelace získat Lewis Hamilton, jenž se nyní těší náskoku 59 bodů.
Prvním měřeným časem se může pochlubit Valtteri Bottas na směsi do přechodných podmínek - 1:50,529. Sice neprší, ale trať je slušně mokrá a piloti dostávají pokyny, aby jezdili opatrně.
Na stejné, zeleně označené směsi zajíždí své měřené kolo i Ricciardo. V zatáčkách je nucen dělat korekce a svůj vůz do cíle dostává se ztrátou půl vteřiny na Bottase. Následně Ricciarda překonává Verstappen, ale dosavadní maximum nově nastavuje Hamilton s časem 1:50,146.
Své instalační kolo zajíždí i Brandon Harley na Toro Rosso. Tento Novozélanďan není jedinou atypickou tváří na okruhu. Za Sauber v FP1 jezdí Leclerc a namísto Kvjata se v kokpitu druhého STR12 objevuje Indonésan Sean Gelael.
A právě poslední zmiňovaný jezdec jako první z pilotů ochutnává texaskou trávu, když se dostává po smyku mimo trať. Z rádia se ozývá: “Nejezdi na ty červené obrubníky, vyhýbej se jim.” Následně zajíždí i svůj první měřený čas ze ztrátou více jak 8 vteřin.
S tratí zápolí i Esteban Ocon, jehož vůz se roztáčí. Naštěstí pro něj a tým Force India se nic zásadního neděje a Francouz svůj vůz bez problémů ukočíroval.
Své kola postupně zajíždějí i další piloti, kteří tak díky své aktivitě pomalu ale jistě připravují trať na použití směsí na suchý povrch.
Do svého měřeného kola najíždí i Sebastian Vettel. V prvním sektoru zaznamenává ztrátu necelých 7 desetin na vedoucího Verstappena. Druhý sektor znamená ztrátu 743 tisícin. Třetí sektor se Sebovi vydařil a nakonec je jen o 350 tisícin pomalejší.
Jak trať usychá, časy se začínají posouvat a na první místo se dostává Felipe Massa s náskokem 230 tisícin na Verstappena.
Dlouho tam ale není, jelikož Vettel na super-měkké směsi nasazuje laťku o více jak 1,7 vteřiny níže, a to na hodnotu 1:45, 960.
Necelých 40 minut před koncem vyjíždí na super-měkké směsi i Daniel Ricciardo a je z toho nejrychlejší kolo. Vettelovi naděluje více jak 5 vteřin. Za Ricciarda se následně zařazuje Hartley na ultra-měkké směsi se ztrátou 2,689 vteřiny.
Do vedení se necelou půl hodinu do konce dostává Verstappen, který naděluje týmovému kolegovi více jak vteřinu. Reaguje na to Hamilton, který vteřinku naděluje zase Verstappenovi a Brit je zpět na čele.
Na Hamiltonův čas 1:36,335 útočí celá řada pilotů. Nejlépe je na tom Vettel se ztrátou 593 tisícin. Následuje Bottas se ztrátou 644 tisícin.
Poslední patnáctiminutovka se nese ve znamení mírného deště, který sice již zásadně neovlivní konec FP1, ale může hrát svou roli v druhém tréninku, který začne v 9 hodin našeho času.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.