Vypjatá situace v Katalánsku může mít svůj dopad i na Velkou cenu Španělska. Přípravy na další závod zatím pokračují, ale situace rozhodně není ideální.
Politická situace ve španělském Katalánsku by mohla mít vliv i na konání tamních velkých cen, které se nepřerušeně od roku 1991 jezdí právě na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya. Tento okruh má smlouvu ještě na rok 2018 a 2019.
Kolegové ze španělského periodika SoyMotor zpovídali odpovědné osoby a bylo jim řečeno, že přípravy na příští Velkou cenu Španělska (či Katalánska) zatím probíhají dle plánů.
Situace v nejbohatší části Španělska je v současné chvíli taková, že zde bylo vyhlášeno jakési hlasování, jež by se dalo považovat za referendum za nezávislost. Dle španělské legislativy ale autonomní společenství nemá na tento krok oprávnění.
"Vyjednávání" jsou na bodu mrazu, pokud Katalánsko vyhlásí nelegálně nezávislost přijde intervence z Madridu. Barcelonští úředníci v současné době přešlapují na místě a žádné jasné prohlášení nevydali.
Krom politické situace hraje svou roli i finanční aspekt. Dle uniklých informací z minulého roku, které zveřejnil tamní deník Ara, okruh platí 21 miliónů eur ročně za pořádání. Problémem je, že od roku 2009 nebyla žádná ze španělských GP výnosná. V letech 2013-2016 to byla ztráta ve výši 23 miliónů eur. Letos se model financování změnil a do pořadatelské kasy přispívají i další sektory, které z Velké ceny těží. Tato podpora by v situaci nezávislého Katalánska nebyla již tak velká.
Poslední věcí, která by mohla pořadatelům komplikovat život, je ochranná značka Velké ceny Španělska. Veškeré smlouvy a dokumenty jsou psané právě na ni a to by mohlo v budoucnu být z právního hlediska problematické. Navíc by to mohlo ovlivnit i budoucí pořadatelský kontrakt pro rok 2020 a dál.
Zatím se tedy nic nemění a pořadatelé v klidu připravují plánované závody. Vedení okruhu ale přiznává, že jim současná politická situace na klidu nepřidává a do budoucna je třeba počítat se všemi scénáři.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.