Britský pilot a mistr světa 2009 se zařadil do skupiny mužů krotících rychlá kola, který se rozhodl podělit s fanoušky o své zážitky a vzpomínky v autobiografii. Nese název Life to the Limit: My Autobiography a na pulty knihkupectví se dostává v těchto dnech.
Na stránkách publikace se Button vrací k mnoha momentům své kariéry a rozkrývá i některé události, které nebyly příznivcům F1 důvěrně známé. Vrací se například do roku 2008, kdy se Honda rozhodla ukončit svou činnost v F1 a Button tím pádem neměl pro příští rok angažmá.
"Jednou z možností bylo závodit za Toro Rosso, juniorský tým Red Bullu. Měl jsem je opravdu rád, měli a stále mají skvělého týmového ducha a závodní postoj, ale také mi bylo jasné, že na jejich voze nikdy nedosáhnu umístění na stupních vítězů. Navíc žádali, abych přinesl do týmu nějaké peníze ve formě sponzorů, abych pomohl tým financovat, což bylo obzvlášť nepříjemné," vzpomíná Button.
V tomto směru Jensonova výpověď tak trochu zapomíná na slavné vítězství Sebastiana Vettela na Monze 2008 - i když šlo o shodu náhod, tak rozhodně Toro Rosso mělo jistý potenciál. Ale celý svět F1 ví, že Button nakonec nabídku týmu z Faenzy odmítl a rozhodně nelitoval, protože v nástupnickém týmu Hondy řízeném Rossem Brawnem získal mistrovský titul 2009.
F1? Ne, bez táty neMnoho fanoušků bylo rovněž zvědavých, zda letmý návrat Buttona do kokpitu kvůli Alonsově účasti na 500 mil INDY nevzbudil v sedmatřicetiletém Britovi opět touhu bojovat na tratích Grand Prix. V tomto směru je vítěz 15 závodů celkem rozhodný.
"Zda mi F1 chybí? Odpověď bude asi hodně tvrdá, ale zní ne. V Monaku jsem se kvalifikoval jako devátý (Button startoval po penalizacích z boxů), což mě potěšilo, ale závod jsem nakonec nedokončil. Necítil jsem přitom nic podobného, jako že jsem bych schopen se na nějaké úrovni vrátit," popisuje Button pocity z Monaka.
"Dostal jsem nabídku na Formuli 1, ale nemám zájem, i kdybych v budoucnu dále závodil. Teď už se mě netýkají smluvní zákazy, tak mohu jezdit, kde mě napadne. Moc se mi líbila zkušenost z rallyecrossu, okusil jsem Super GT a rád bych si v určité době zajel Le Mans - těch příležitostí je několik. Ale určitě ne F1, ta bez táty nejde," připomněl Jenson úmrtí svého otce Johna, který zemřel v roce 2014. Právě o rok později pak při promoakci BBC usedl Button s Davidem Coulthardem vyzkoušel rallyecross.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.