Britský pilot a mistr světa 2009 se zařadil do skupiny mužů krotících rychlá kola, který se rozhodl podělit s fanoušky o své zážitky a vzpomínky v autobiografii. Nese název Life to the Limit: My Autobiography a na pulty knihkupectví se dostává v těchto dnech.
Na stránkách publikace se Button vrací k mnoha momentům své kariéry a rozkrývá i některé události, které nebyly příznivcům F1 důvěrně známé. Vrací se například do roku 2008, kdy se Honda rozhodla ukončit svou činnost v F1 a Button tím pádem neměl pro příští rok angažmá.
"Jednou z možností bylo závodit za Toro Rosso, juniorský tým Red Bullu. Měl jsem je opravdu rád, měli a stále mají skvělého týmového ducha a závodní postoj, ale také mi bylo jasné, že na jejich voze nikdy nedosáhnu umístění na stupních vítězů. Navíc žádali, abych přinesl do týmu nějaké peníze ve formě sponzorů, abych pomohl tým financovat, což bylo obzvlášť nepříjemné," vzpomíná Button.
V tomto směru Jensonova výpověď tak trochu zapomíná na slavné vítězství Sebastiana Vettela na Monze 2008 - i když šlo o shodu náhod, tak rozhodně Toro Rosso mělo jistý potenciál. Ale celý svět F1 ví, že Button nakonec nabídku týmu z Faenzy odmítl a rozhodně nelitoval, protože v nástupnickém týmu Hondy řízeném Rossem Brawnem získal mistrovský titul 2009.
F1? Ne, bez táty neMnoho fanoušků bylo rovněž zvědavých, zda letmý návrat Buttona do kokpitu kvůli Alonsově účasti na 500 mil INDY nevzbudil v sedmatřicetiletém Britovi opět touhu bojovat na tratích Grand Prix. V tomto směru je vítěz 15 závodů celkem rozhodný.
"Zda mi F1 chybí? Odpověď bude asi hodně tvrdá, ale zní ne. V Monaku jsem se kvalifikoval jako devátý (Button startoval po penalizacích z boxů), což mě potěšilo, ale závod jsem nakonec nedokončil. Necítil jsem přitom nic podobného, jako že jsem bych schopen se na nějaké úrovni vrátit," popisuje Button pocity z Monaka.
"Dostal jsem nabídku na Formuli 1, ale nemám zájem, i kdybych v budoucnu dále závodil. Teď už se mě netýkají smluvní zákazy, tak mohu jezdit, kde mě napadne. Moc se mi líbila zkušenost z rallyecrossu, okusil jsem Super GT a rád bych si v určité době zajel Le Mans - těch příležitostí je několik. Ale určitě ne F1, ta bez táty nejde," připomněl Jenson úmrtí svého otce Johna, který zemřel v roce 2014. Právě o rok později pak při promoakci BBC usedl Button s Davidem Coulthardem vyzkoušel rallyecross.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.