Sportovní šéf Hondy Jusuke Hasegawa poodkryl něco ze zákulisí, když si postěžoval na přístup Fernanda Alonsa, s kterým měli kvůli jeho neustále kritice špatné vztahy. Částečně jej kvůli neschopnosti dodat dobrou pohonnou jednotku ale chápe.
Podle něj byli členové japonského týmu přístupem španělské hvězdy zklamáni. Dvojnásobný mistr světa totiž během tříletého partnerství, které nepřineslo kýžené ovoce, často a veřejně kritizoval Hondu. Šéf Hondy si ale jeho negativní komentáře nebral osobně, protože je částečně chápal.
"U Hondy jsou lidé, kteří nebyli spokojeni s Alonsovým vztahem, pro mě to však nebyl problém. Osobně jsem velmi zklamaný tím, že jsme mu neposkytli dobrý motor, ale zde v F1 to je velmi těžké, aby byli všichni spokojeni," vysvětluje pro list El Confidencial Hasegawa.
"Alonso mě vždy dostával pod tlak. Když bylo auto špatné, tak se nerozpakoval a řekl mi, že není spokojený. Ale je dobrým člověkem a zřejmě se cítil velmi špatně kvůli tomu, že mi neustále spílal. Ale musel, protože chtěl, aby bylo všechno v pořádku," pokračuje šéf Hondy.
"Protože nebyl spokojený, tak to bylo velmi těžké s ním navázat dobrý pracovní vztah. Samozřejmě, že to nebylo osobní. Alonso odváděl svou práci, protože byl dobrým profesionálem. Ale piloti jsou emotivní kluci a musíte je chápat, když se tak chovají. Kdyby měl nejlepší auto, byl by spokojený? Ano, a proto si nemůžeme stěžovat," uznává Hasegawa.
Japonský výrobce v září oznámil ukončení spolupráce s McLarenem a začátek nového partnerství s Toro Rosso, které letos využívalo motory Renault. Přitom oznámil, že chce už příští rok s italským týmem bojovat o pódia.
"Očekávání Hondy byla vysoká, tak vysoká! To byla naše velká chyba. Byli jsme příliš ambiciózní, a přitom jsme v roce 2015 vlastně ještě nebyli připraveni. Ale k identitě Hondy vždy patří boj, nikdy se nevzdávat. Pokud by tomu bylo jinak, pak bychom F1 opustili," dodává Japonec.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.
George Russell zůstává bez smlouvy pro příští sezónu a jeho budoucnost u Mercedesu tak visí ve vzduchu. Tým mezitím nepřestává projevovat zájem o Maxe Verstappena, který je nadále jejich vysněnou posilou, i když má stále platný kontrakt u Red Bullu.
Carlos Sainz přiznal, že ho zpráva o příchodu Lewise Hamiltona do Ferrari v roce 2025 naprosto šokovala. Nejvíc ho však zaskočilo, že se to nedozvěděl od týmu, ale od kamaráda.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.