Sportovní šéf Hondy Jusuke Hasegawa poodkryl něco ze zákulisí, když si postěžoval na přístup Fernanda Alonsa, s kterým měli kvůli jeho neustále kritice špatné vztahy. Částečně jej kvůli neschopnosti dodat dobrou pohonnou jednotku ale chápe.
Podle něj byli členové japonského týmu přístupem španělské hvězdy zklamáni. Dvojnásobný mistr světa totiž během tříletého partnerství, které nepřineslo kýžené ovoce, často a veřejně kritizoval Hondu. Šéf Hondy si ale jeho negativní komentáře nebral osobně, protože je částečně chápal.
"U Hondy jsou lidé, kteří nebyli spokojeni s Alonsovým vztahem, pro mě to však nebyl problém. Osobně jsem velmi zklamaný tím, že jsme mu neposkytli dobrý motor, ale zde v F1 to je velmi těžké, aby byli všichni spokojeni," vysvětluje pro list El Confidencial Hasegawa.
"Alonso mě vždy dostával pod tlak. Když bylo auto špatné, tak se nerozpakoval a řekl mi, že není spokojený. Ale je dobrým člověkem a zřejmě se cítil velmi špatně kvůli tomu, že mi neustále spílal. Ale musel, protože chtěl, aby bylo všechno v pořádku," pokračuje šéf Hondy.
"Protože nebyl spokojený, tak to bylo velmi těžké s ním navázat dobrý pracovní vztah. Samozřejmě, že to nebylo osobní. Alonso odváděl svou práci, protože byl dobrým profesionálem. Ale piloti jsou emotivní kluci a musíte je chápat, když se tak chovají. Kdyby měl nejlepší auto, byl by spokojený? Ano, a proto si nemůžeme stěžovat," uznává Hasegawa.
Japonský výrobce v září oznámil ukončení spolupráce s McLarenem a začátek nového partnerství s Toro Rosso, které letos využívalo motory Renault. Přitom oznámil, že chce už příští rok s italským týmem bojovat o pódia.
"Očekávání Hondy byla vysoká, tak vysoká! To byla naše velká chyba. Byli jsme příliš ambiciózní, a přitom jsme v roce 2015 vlastně ještě nebyli připraveni. Ale k identitě Hondy vždy patří boj, nikdy se nevzdávat. Pokud by tomu bylo jinak, pak bychom F1 opustili," dodává Japonec.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.