McLaren považuje víkendový závod v Austinu za svou nejlepší šanci na body z posledních 4 podniků, které v letošní sezóně zbývají. Těší se tam i Honda, podle níž budou moci s oběma vozy skončit na bodech.
Velká cena Spojených států má bohatou historii, protože se jela již na 10 různých okruzích (Austin, Dallas, Detroit, Indianapolis, Las Vegas, Long Beach, Phoenix, Riverside, Sebring a Watkins Glen). O víkendu se bude závodit v Austinu na 5,5km trati, která si vybrala to nejlepší ze světových okruhů (zatáčky 3 - 5 připomínají Silverstone; 12 - 15 Hockenheim; 16 - 18 Istanbul).
McLaren má na loňský rok dobré vzpomínky, protože zde bodoval s oběma vozy: Jenson Button skončil devátý a Fernando Alonso dokonce pátý - proto je optimistou a věří, že se jim podaří skórovat také letos, byť se zde nachází 1090m dlouhá rovinka, kde budou kvůli výkonnostnímu deficitu své pohonné jednotky Honda ztrácet.
"Doufám, že v Austinu budeme moci stavět na našem tempu, které jsme v zákulisí nabrali, jak je nám známo - byť jsme to nedokázali přetavit ve výsledky v konečných výsledkových listinách. Myslím, že máme potenciál získat body, pokud dáme vše dohromady," říká Alonso.
"V úvahu je třeba vzít spoustu faktorů a v tomto závodě se může stát cokoliv. V posledních letech jsme viděli hodně dramat jak na dráze, tak i mimo ní. Já však věřím, že můžeme prožít dobrý víkend, pokud dokážeme maximálně využít každou příležitost," domnívá se Španěl.
Jeho mladší týmový kolega, který se na Austin v továrně pilně připravoval, je podobného názoru: "I když jsem na této dráze reálně nikdy nezávodil, tak jsem na simulátoru odjel spoustu kol ve virtuálním světě. Proto se těším, až v pátek rovnou začneme práci na nastavení a auto co nejdříve pro tento okruh vyladíme."
"Po několika pozitivních závodech pro mě se Japonsko pro nás prokázalo být těžším a trápili jsme se s posunem dopředu v neděli po nešťastném startu. Austin by měl pro nás být o něco lepší, pokud jde o citlivost na výkon [motoru]. I když se na něm nachází široká škála zatáček, každá s odlišnou výzvou, tak klíčem bude vyvážit nastavení pro celé kolo. Také by tam mělo být více příležitostí k předjíždění, proto věřím, že můžeme prožít lepší víkend," pokračuje Stoffel Vandoorne.
VIDEO: Představení Austinu (zdroj: formula1.com)
Šéf Hondy Jusuke Hasegawa očekává, že jim bude okruh sedět: "Pro nás bude důležité řádně vyladit pohonnou jednotku pro všechny sektory, abychom zajistili dobrou ovladatelnost. Myslíme si, že trať našemu balíku vyhovuje a že nám poskytne nejlepší šanci ze zbývajících podniků. McLaren Honda tady loni odjel dobrý závod s oběma vozy na bodech. Doufáme, že letos dokážeme totéž a skončíme v první desítce."
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.