McLaren považuje víkendový závod v Austinu za svou nejlepší šanci na body z posledních 4 podniků, které v letošní sezóně zbývají. Těší se tam i Honda, podle níž budou moci s oběma vozy skončit na bodech.
Velká cena Spojených států má bohatou historii, protože se jela již na 10 různých okruzích (Austin, Dallas, Detroit, Indianapolis, Las Vegas, Long Beach, Phoenix, Riverside, Sebring a Watkins Glen). O víkendu se bude závodit v Austinu na 5,5km trati, která si vybrala to nejlepší ze světových okruhů (zatáčky 3 - 5 připomínají Silverstone; 12 - 15 Hockenheim; 16 - 18 Istanbul).
McLaren má na loňský rok dobré vzpomínky, protože zde bodoval s oběma vozy: Jenson Button skončil devátý a Fernando Alonso dokonce pátý - proto je optimistou a věří, že se jim podaří skórovat také letos, byť se zde nachází 1090m dlouhá rovinka, kde budou kvůli výkonnostnímu deficitu své pohonné jednotky Honda ztrácet.
"Doufám, že v Austinu budeme moci stavět na našem tempu, které jsme v zákulisí nabrali, jak je nám známo - byť jsme to nedokázali přetavit ve výsledky v konečných výsledkových listinách. Myslím, že máme potenciál získat body, pokud dáme vše dohromady," říká Alonso.
"V úvahu je třeba vzít spoustu faktorů a v tomto závodě se může stát cokoliv. V posledních letech jsme viděli hodně dramat jak na dráze, tak i mimo ní. Já však věřím, že můžeme prožít dobrý víkend, pokud dokážeme maximálně využít každou příležitost," domnívá se Španěl.
Jeho mladší týmový kolega, který se na Austin v továrně pilně připravoval, je podobného názoru: "I když jsem na této dráze reálně nikdy nezávodil, tak jsem na simulátoru odjel spoustu kol ve virtuálním světě. Proto se těším, až v pátek rovnou začneme práci na nastavení a auto co nejdříve pro tento okruh vyladíme."
"Po několika pozitivních závodech pro mě se Japonsko pro nás prokázalo být těžším a trápili jsme se s posunem dopředu v neděli po nešťastném startu. Austin by měl pro nás být o něco lepší, pokud jde o citlivost na výkon [motoru]. I když se na něm nachází široká škála zatáček, každá s odlišnou výzvou, tak klíčem bude vyvážit nastavení pro celé kolo. Také by tam mělo být více příležitostí k předjíždění, proto věřím, že můžeme prožít lepší víkend," pokračuje Stoffel Vandoorne.
VIDEO: Představení Austinu (zdroj: formula1.com)
Šéf Hondy Jusuke Hasegawa očekává, že jim bude okruh sedět: "Pro nás bude důležité řádně vyladit pohonnou jednotku pro všechny sektory, abychom zajistili dobrou ovladatelnost. Myslíme si, že trať našemu balíku vyhovuje a že nám poskytne nejlepší šanci ze zbývajících podniků. McLaren Honda tady loni odjel dobrý závod s oběma vozy na bodech. Doufáme, že letos dokážeme totéž a skončíme v první desítce."
Yuki Tsunoda stojí před rozhodujícím obdobím své kariéry u Red Bullu. Jezdec i tým potvrdili, kdy padne definitivní rozhodnutí.
Bývalý mechanik Red Bullu, Calum Nicholas, odhalil nové a zajímavé detaily o dění během kontroverzní Velké ceny Abu Dhabi 2021.
Guenther Steiner se po Velké ceně Mexika opět dostal do centra pozornosti, když vyzdvihl skvělý výkon Olivera Bearmana.
Italská média naznačují, že George Russell by se mohl objevit na radaru Ferrari, pokud by se v týmu uvolnilo místo po Hamiltonovi nebo Leclercovi. I když je v Mercedesu spokojený, jeho schopnosti z něj činí lákavou možnost pro budoucnost Maranella.
Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.
Po působivém výkonu Olivera Bearmana v Mexiku Martin Brundle vyzdvihl jeho talent a rychlý rozvoj. Podle něj patří mladý Brit mezi jezdce, kteří by mohli zaujmout, pokud se objeví nové šance ve špičkových týmech.
George Russell po podpsisu nové smlouvy s Mercedesem prozradil detaily i ohledně jeho manažeerského týmu.
Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.