McLaren považuje víkendový závod v Austinu za svou nejlepší šanci na body z posledních 4 podniků, které v letošní sezóně zbývají. Těší se tam i Honda, podle níž budou moci s oběma vozy skončit na bodech.
Velká cena Spojených států má bohatou historii, protože se jela již na 10 různých okruzích (Austin, Dallas, Detroit, Indianapolis, Las Vegas, Long Beach, Phoenix, Riverside, Sebring a Watkins Glen). O víkendu se bude závodit v Austinu na 5,5km trati, která si vybrala to nejlepší ze světových okruhů (zatáčky 3 - 5 připomínají Silverstone; 12 - 15 Hockenheim; 16 - 18 Istanbul).
McLaren má na loňský rok dobré vzpomínky, protože zde bodoval s oběma vozy: Jenson Button skončil devátý a Fernando Alonso dokonce pátý - proto je optimistou a věří, že se jim podaří skórovat také letos, byť se zde nachází 1090m dlouhá rovinka, kde budou kvůli výkonnostnímu deficitu své pohonné jednotky Honda ztrácet.
"Doufám, že v Austinu budeme moci stavět na našem tempu, které jsme v zákulisí nabrali, jak je nám známo - byť jsme to nedokázali přetavit ve výsledky v konečných výsledkových listinách. Myslím, že máme potenciál získat body, pokud dáme vše dohromady," říká Alonso.
"V úvahu je třeba vzít spoustu faktorů a v tomto závodě se může stát cokoliv. V posledních letech jsme viděli hodně dramat jak na dráze, tak i mimo ní. Já však věřím, že můžeme prožít dobrý víkend, pokud dokážeme maximálně využít každou příležitost," domnívá se Španěl.
Jeho mladší týmový kolega, který se na Austin v továrně pilně připravoval, je podobného názoru: "I když jsem na této dráze reálně nikdy nezávodil, tak jsem na simulátoru odjel spoustu kol ve virtuálním světě. Proto se těším, až v pátek rovnou začneme práci na nastavení a auto co nejdříve pro tento okruh vyladíme."
"Po několika pozitivních závodech pro mě se Japonsko pro nás prokázalo být těžším a trápili jsme se s posunem dopředu v neděli po nešťastném startu. Austin by měl pro nás být o něco lepší, pokud jde o citlivost na výkon [motoru]. I když se na něm nachází široká škála zatáček, každá s odlišnou výzvou, tak klíčem bude vyvážit nastavení pro celé kolo. Také by tam mělo být více příležitostí k předjíždění, proto věřím, že můžeme prožít lepší víkend," pokračuje Stoffel Vandoorne.
VIDEO: Představení Austinu (zdroj: formula1.com)
Šéf Hondy Jusuke Hasegawa očekává, že jim bude okruh sedět: "Pro nás bude důležité řádně vyladit pohonnou jednotku pro všechny sektory, abychom zajistili dobrou ovladatelnost. Myslíme si, že trať našemu balíku vyhovuje a že nám poskytne nejlepší šanci ze zbývajících podniků. McLaren Honda tady loni odjel dobrý závod s oběma vozy na bodech. Doufáme, že letos dokážeme totéž a skončíme v první desítce."
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.