Sebastian Vettel si nemůže vynachválit Kimiho Räikkönena, kterého označil za nejlepšího týmového kolegu v jeho dosavadní kariéře v F1, protože se nesnaží hrát v zákulisí žádné politické hry. Pár slov věnuje také Danielovi Ricciardovi či Markovi Webberovi.
Čtyřnásobný německý mistr světa se svými týmovými kolegy moc dobře nevycházel - stačí vzpomenout na třaskavé vztahy, které měl s Markem Webberem během působení u Red Bullu. S Räikkönen jezdí za stáj z Maranella už tři roky a je nadmíru spokojený.
"Samozřejmě, že to je mnohem jednodušší, když spolupracujete s někým, u něhož cítíte respekt. Víte, mnoho lidí věcí zbytečně komplikuje, obzvlášť v F1, takže je dobré, když můžete pracovat s někým bez jakýchkoliv politik, zmatků a podobných věcí," popisuje pro Autosport Vettel.
"V tomto ohledu je Kimi zřejmě tím nejlepším týmovým kolegou, jakého jsem kdy měl. Je hodně přímočarý. Ale vycházel jsem dobře i s Danielem [Ricciardem]," vzpomíná pilot Ferrari na začátek éry hybridních motorů, kdy jej mladý Australan dokázal porazit na body v poměru 238:167. Zaznamenal i tři vítězství, což se Vettelovi v roce 2014 nepodařilo ani jednou.
S Markem [Webberem] jsme v určitých chvílích měli očividně odlišná stanoviska. Také musím říct, že jsme pocházeli z odlišných generací, proto jsme si od počátku nebyli tak blízcí. Ale tak už to bývá," pokračuje pilot Ferrari, kterému v letošním šampionátu patří druhá příčka.
"Jsem moc rád a je mi poctou závodit za Ferrari. Chci ale vyhrávat. Jestli poměřuji štěstí úspěchem. Zřejmě ne. Dělá mi však radost, když můžu vystoupit z auta a říct, že jsem udělal všechno, co jsem mohl, a že jsem s vlastním výkonem spokojený," vysvětluje pilot, jehož ztráta v šampionátu v posledních třech závodech narostla na 59 bodů.
"Myslím, že mi dělá obrovskou radost, když vidím, že za mnou tým stojí, že všichni jako tým táhneme za jeden provaz. A kromě závodění samozřejmě i všechny ty výzvy, kterým čelím doma," dotýká se Vettel soukromého života, kdy na něj po závodech s manželkou Hannou vždy těší i dcery Emilie a Matilda.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.