Sebastian Vettel si nemůže vynachválit Kimiho Räikkönena, kterého označil za nejlepšího týmového kolegu v jeho dosavadní kariéře v F1, protože se nesnaží hrát v zákulisí žádné politické hry. Pár slov věnuje také Danielovi Ricciardovi či Markovi Webberovi.
Čtyřnásobný německý mistr světa se svými týmovými kolegy moc dobře nevycházel - stačí vzpomenout na třaskavé vztahy, které měl s Markem Webberem během působení u Red Bullu. S Räikkönen jezdí za stáj z Maranella už tři roky a je nadmíru spokojený.
"Samozřejmě, že to je mnohem jednodušší, když spolupracujete s někým, u něhož cítíte respekt. Víte, mnoho lidí věcí zbytečně komplikuje, obzvlášť v F1, takže je dobré, když můžete pracovat s někým bez jakýchkoliv politik, zmatků a podobných věcí," popisuje pro Autosport Vettel.
"V tomto ohledu je Kimi zřejmě tím nejlepším týmovým kolegou, jakého jsem kdy měl. Je hodně přímočarý. Ale vycházel jsem dobře i s Danielem [Ricciardem]," vzpomíná pilot Ferrari na začátek éry hybridních motorů, kdy jej mladý Australan dokázal porazit na body v poměru 238:167. Zaznamenal i tři vítězství, což se Vettelovi v roce 2014 nepodařilo ani jednou.
S Markem [Webberem] jsme v určitých chvílích měli očividně odlišná stanoviska. Také musím říct, že jsme pocházeli z odlišných generací, proto jsme si od počátku nebyli tak blízcí. Ale tak už to bývá," pokračuje pilot Ferrari, kterému v letošním šampionátu patří druhá příčka.
"Jsem moc rád a je mi poctou závodit za Ferrari. Chci ale vyhrávat. Jestli poměřuji štěstí úspěchem. Zřejmě ne. Dělá mi však radost, když můžu vystoupit z auta a říct, že jsem udělal všechno, co jsem mohl, a že jsem s vlastním výkonem spokojený," vysvětluje pilot, jehož ztráta v šampionátu v posledních třech závodech narostla na 59 bodů.
"Myslím, že mi dělá obrovskou radost, když vidím, že za mnou tým stojí, že všichni jako tým táhneme za jeden provaz. A kromě závodění samozřejmě i všechny ty výzvy, kterým čelím doma," dotýká se Vettel soukromého života, kdy na něj po závodech s manželkou Hannou vždy těší i dcery Emilie a Matilda.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.