Carmen Jordá by chtěla zavést ženský šampionát F1. Její kolegyně ale vyjádřily nesouhlas.
Giovana Amati je poslední ženou, která aktivně jezdila ve Formuli 1. V roce 1992 startovala během tří závodních víkendů za tým Brabham. Bohužel se ale ani jednou nepodívala na start velké ceny jako takové. V žádné z kvalifikací totiž nebyla schopna zajet čas, který by ji dovoloval startovat. Průměrně ztrácela okolo 10 vteřin na nejrychlejšího pilota.
Následně pak měla nejblíže k zisku sedačky až Susie Wolffová, manželka šéfa Mercedesu. V roce 2014 jí Williams umožnil zajet první trénink na VC Velké Británie a následně ještě tři další. Na konci sezóny 2015 ale Skotka ukončila své angažmá u Williamsu se slovy, že její sen jezdit aktivně v F1 se nikdy nenaplní.
Otázku ohledně žen v F1 nyní znovu otevřela bývalá španělská vývojová jezdkyně Renaultu Carmen Jordá, která již v roce 2015 navrhovala zavedení ženského šampionátu F1. Nyní tak učinila na akci pořádanou marketingovou firmou CSM. Dle novináře Roba Harrise řekla: "Není fér, aby nás srovnávali s muži. Nikdy nemůžeme dosáhnout jejich úrovně."
Jordá následně na Twitteru dodala: "Věřím, že ženský F1 šampionát by nám dal šanci dosáhnout našich cílů a soupeřit za stejných podmínek - stejně jako tomu je v jiných sportech."
I believe a women's F1 championship would give us the chance to achieve our dreams and compete on an equal footing - as in other sports. https://t.co/icPOOEFu8R
— Carmen Jorda (@CarmenJorda) 12. října 2017Tento komentář se ale setkal s odporem celé řady pilotek. Sophia Floerschová z německé F4 napsala: "Nemůžu souhlasit. Promiň, nedává to smysl." Stejně to vidí i vývojová pilotka Sauberu závodící též v GP3 Tatiana Calderonová: "Proč by nám někdo měl říkat, kde máme limity. Já věřím, že můžeme závodit na nejvyšší úrovni. Když si budeme věřit, dosáhneme čehokoliv."
Simona De Silvestro z autralských SuperCars tweetla: "Myslím si, že některé z nás to dokázaly vyvrátit." Pipa Mannová závodící v americké Indy 500 napsala: "To neví, že Christina Nielsenová je podruhé v řadě šampionkou IMSA v třídě GTD? Mlátím tu hlavou do zdi." Nielsenová na to zareagovala: "Tohle je tak špatně. Smutné. Ona se přeci stala jednou z nejznámějších ženských tváří motorsportu kvůli F1."
Christian Horner se domnívá, že nové motorové regule pro příští sezónu přinesou Mercedesu výrazné výzvy, a podobný pohled sdílí i řada dalších v paddocku. Jeho názor podpořil i Ford, který očekává, že změny zásadně ovlivní výkonnost týmů.
Mick Schumacher nadále usiluje o návrat do Formule 1 a do své blízkosti přizval zkušeného poradce Dirka Müllera. Ten věří, že Schumacher je dnes mentálně i jezdecky dál než při svém debutu a má šanci znovu prorazit.
Liam Lawson hodnotí svůj start do sezóny 2025 jako slabý, když po čtyřech závodech stále nemá žádné body, přičemž technické problémy a penalizace mu ztěžují šance na lepší umístění. I přesto zůstává optimistický a věří, že s vyhnutím se dalším chybám a zlepšením stability na trati přijdou lepší výsledky.
Lewis Hamilton dojel v Miami až osmý a jeho závod poznamenaly napjaté rádiové výměny i nejistota v taktice. Podle novináře Ferreta však vztahy ve Ferrari zůstávají harmonické a napětí mezi jezdci je přirozené vzhledem k jejich ambicím.
Lewis Hamilton čelí kritice za své rádiové komentáře během Velké ceny Miami, které rozladily tým Ferrari i veřejnost. Podle bývalého pilota F1 Ralfa Schumachera měl britský jezdec projevit více pokory a omluvit se, místo aby vše shazoval na sarkasmus.
George Russell letos podává silné výkony a drží se na čtvrtém místě šampionátu, přesto Mercedes zatím neprodloužil jeho smlouvu, která vyprší na konci roku 2025. Spekuluje se, že tým vyčkává kvůli možné dostupnosti Maxe Verstappena.
Andrea Kimi Antonelli v debutové sezóně F1 ukazuje svůj talent, když v Miami dvakrát kvalifikoval výše než George Russell, ale v závodě opět podlehl. Týmový šéf Toto Wolff věří v jeho potenciál a zaměřuje se na zlepšení závodního tempa a správy pneumatik.
Aston Martin očekává vylepšení od Imoly, ale zůstává obezřetný a drží se dlouhodobého plánu. Alonso dál opakuje cíl stát se mistry světa v roce 2026, zatímco Cowell hájí strategii jako součást širší vize.
Damon Hill zpochybňuje, jak dlouho Max Verstappen vydrží u Red Bullu, pokud se změní dynamika týmu nebo výkonnost vozu. Podle něj bude rozhodující, zda pro něj Red Bull zůstane dostatečně motivující výzvou.
Ferrari doufalo v boj o titul, místo toho řeší výkyvy formy a limity vozu. Klíčová bude trojice závodů, hlavně Barcelona s očekávanými vylepšeními.
Max Verstappen se v pátek pokusil o tajný test na Nürburgringu pod jménem „Franz Hermann“, ale jeho identitu fanoušci i fotografové rychle odhalili. Z tichého výjezdu s týmem Verstappen.com Racing se tak stala nečekaná mediální událost.
Sergio Pérez zůstává středem pozornosti. O jeho služby pro rok 2026 usilují kromě Cadillacu, další dva týmy a návrat na startovní rošt je reálnou možností.