Carmen Jordá by chtěla zavést ženský šampionát F1. Její kolegyně ale vyjádřily nesouhlas.
Giovana Amati je poslední ženou, která aktivně jezdila ve Formuli 1. V roce 1992 startovala během tří závodních víkendů za tým Brabham. Bohužel se ale ani jednou nepodívala na start velké ceny jako takové. V žádné z kvalifikací totiž nebyla schopna zajet čas, který by ji dovoloval startovat. Průměrně ztrácela okolo 10 vteřin na nejrychlejšího pilota.
Následně pak měla nejblíže k zisku sedačky až Susie Wolffová, manželka šéfa Mercedesu. V roce 2014 jí Williams umožnil zajet první trénink na VC Velké Británie a následně ještě tři další. Na konci sezóny 2015 ale Skotka ukončila své angažmá u Williamsu se slovy, že její sen jezdit aktivně v F1 se nikdy nenaplní.
Otázku ohledně žen v F1 nyní znovu otevřela bývalá španělská vývojová jezdkyně Renaultu Carmen Jordá, která již v roce 2015 navrhovala zavedení ženského šampionátu F1. Nyní tak učinila na akci pořádanou marketingovou firmou CSM. Dle novináře Roba Harrise řekla: "Není fér, aby nás srovnávali s muži. Nikdy nemůžeme dosáhnout jejich úrovně."
Jordá následně na Twitteru dodala: "Věřím, že ženský F1 šampionát by nám dal šanci dosáhnout našich cílů a soupeřit za stejných podmínek - stejně jako tomu je v jiných sportech."
I believe a women's F1 championship would give us the chance to achieve our dreams and compete on an equal footing - as in other sports. https://t.co/icPOOEFu8R
— Carmen Jorda (@CarmenJorda) 12. října 2017Tento komentář se ale setkal s odporem celé řady pilotek. Sophia Floerschová z německé F4 napsala: "Nemůžu souhlasit. Promiň, nedává to smysl." Stejně to vidí i vývojová pilotka Sauberu závodící též v GP3 Tatiana Calderonová: "Proč by nám někdo měl říkat, kde máme limity. Já věřím, že můžeme závodit na nejvyšší úrovni. Když si budeme věřit, dosáhneme čehokoliv."
Simona De Silvestro z autralských SuperCars tweetla: "Myslím si, že některé z nás to dokázaly vyvrátit." Pipa Mannová závodící v americké Indy 500 napsala: "To neví, že Christina Nielsenová je podruhé v řadě šampionkou IMSA v třídě GTD? Mlátím tu hlavou do zdi." Nielsenová na to zareagovala: "Tohle je tak špatně. Smutné. Ona se přeci stala jednou z nejznámějších ženských tváří motorsportu kvůli F1."
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.