Honda podle jejího sportovního šéfa Jusukeho Hasegawy v oblasti výkonu už skoro dostihla Renault. Pochvaluje si také zlepšení spolehlivosti a věří v další zisky.
Japonský výrobce do letošní sezóny po kompletní přestavbě vstoupil v oblasti výkonu s horším motorem než loni, v oblasti spolehlivosti také značně pokulhává - oba jezdci McLarenu již využili 10 turbodmychadel a motorgenerátorů tepelné energie (MGU-H) místo povolených čtyř.
Drobné zlepšení sice přišlo se specifikací č. 3 nasazenou v Baku, která tam dle zástupců Hondy dělala v časech na kolo několik desetin, stále však zůstává jasně nejhorším ze současných čtyř výrobců pohonných jednotek.
"Od počátku sezóny jsme zlepšili pohonnou jednotku nejen v oblasti výkonnosti, ale také spolehlivosti. Poté, co jsme představili specifikaci 3.5, tak si myslím, že je úroveň výkonnosti velmi blízko Renaultu. Nemůžu říct, že je lepší než Renault, důležité je však to, že se spolehlivost hodně zlepšila," uvádí Hasegawa.
Skutečnost na dráze je ale odlišná, jak bylo například vidět ze snadného objetí Alonsa Hülkenbergovým Renaultem na rovince Kemmel v Belgii. Na rovinkách pravidelně patří k nejpomalejším navzdory nízkému přítlaku, který je McLaren nucen volit na svých vozech.
Na otázku, zda je nyní Honda podle něj opravdu nejblíže svým soupeřům od svého nepovedeného vstupu do F1, odpovídá: "Ano, myslím, že ano. Nejsme dostatečně blízko, ale ztráta je ve srovnání s loňským a prvním rokem velmi malá."
Japonská automobilka pro příští rok navzdory tvrzení bulvárních médií zachová stejný koncept, s nímž nastupuje v letošní sezóně. Věří, že se ji ho podaří dále rozvinout a stáhnout rivaly na špici. "O současném konceptu není pochyb. Zvolili jsme ho velmi podobný konceptu Renaultu, Ferrari a Mercedesu. Není důvod, proč bychom se současným konceptem nemohli dosáhnout stejné úrovně výkonnosti."
V domácím závodě se chtěla vyhnout penalizacím a předvést co nejlepší výkon, v pátek po trénincích však objevila únik hydrauliky v Alonsově motoru, proto se rozhodla mu vyměnit kompletní pohonnou jednotku místo pokusu o opravu. Její šéf z toho sice byl frustrovaný, podle něj se ale nejednalo o žádný klíčový problém.
"Měli jsme problém v pátek, nešlo ale o fundamentální potíž spalovacího motoru. Tým se mohl soustředit na nastavení pro víkend, což bylo pozitivní," dodává šéf Hondy.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.
George Russell zůstává bez smlouvy pro příští sezónu a jeho budoucnost u Mercedesu tak visí ve vzduchu. Tým mezitím nepřestává projevovat zájem o Maxe Verstappena, který je nadále jejich vysněnou posilou, i když má stále platný kontrakt u Red Bullu.
Carlos Sainz přiznal, že ho zpráva o příchodu Lewise Hamiltona do Ferrari v roce 2025 naprosto šokovala. Nejvíc ho však zaskočilo, že se to nedozvěděl od týmu, ale od kamaráda.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.