Honda podle jejího sportovního šéfa Jusukeho Hasegawy v oblasti výkonu už skoro dostihla Renault. Pochvaluje si také zlepšení spolehlivosti a věří v další zisky.
Japonský výrobce do letošní sezóny po kompletní přestavbě vstoupil v oblasti výkonu s horším motorem než loni, v oblasti spolehlivosti také značně pokulhává - oba jezdci McLarenu již využili 10 turbodmychadel a motorgenerátorů tepelné energie (MGU-H) místo povolených čtyř.
Drobné zlepšení sice přišlo se specifikací č. 3 nasazenou v Baku, která tam dle zástupců Hondy dělala v časech na kolo několik desetin, stále však zůstává jasně nejhorším ze současných čtyř výrobců pohonných jednotek.
"Od počátku sezóny jsme zlepšili pohonnou jednotku nejen v oblasti výkonnosti, ale také spolehlivosti. Poté, co jsme představili specifikaci 3.5, tak si myslím, že je úroveň výkonnosti velmi blízko Renaultu. Nemůžu říct, že je lepší než Renault, důležité je však to, že se spolehlivost hodně zlepšila," uvádí Hasegawa.
Skutečnost na dráze je ale odlišná, jak bylo například vidět ze snadného objetí Alonsa Hülkenbergovým Renaultem na rovince Kemmel v Belgii. Na rovinkách pravidelně patří k nejpomalejším navzdory nízkému přítlaku, který je McLaren nucen volit na svých vozech.
Na otázku, zda je nyní Honda podle něj opravdu nejblíže svým soupeřům od svého nepovedeného vstupu do F1, odpovídá: "Ano, myslím, že ano. Nejsme dostatečně blízko, ale ztráta je ve srovnání s loňským a prvním rokem velmi malá."
Japonská automobilka pro příští rok navzdory tvrzení bulvárních médií zachová stejný koncept, s nímž nastupuje v letošní sezóně. Věří, že se ji ho podaří dále rozvinout a stáhnout rivaly na špici. "O současném konceptu není pochyb. Zvolili jsme ho velmi podobný konceptu Renaultu, Ferrari a Mercedesu. Není důvod, proč bychom se současným konceptem nemohli dosáhnout stejné úrovně výkonnosti."
V domácím závodě se chtěla vyhnout penalizacím a předvést co nejlepší výkon, v pátek po trénincích však objevila únik hydrauliky v Alonsově motoru, proto se rozhodla mu vyměnit kompletní pohonnou jednotku místo pokusu o opravu. Její šéf z toho sice byl frustrovaný, podle něj se ale nejednalo o žádný klíčový problém.
"Měli jsme problém v pátek, nešlo ale o fundamentální potíž spalovacího motoru. Tým se mohl soustředit na nastavení pro víkend, což bylo pozitivní," dodává šéf Hondy.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.