Šéf Red Bullu Christian Horner hovoří o tom, jak puchýř na pneumatice Maxe Verstappena znemožnil útok na Lewise Hamiltona a možnost vyhrát Velkou cenu Japonska.
Holandský mladík dojel v Suzuce do cíle jen o 1,211 sekundy za pilotem Mercedesu, až do konce zůstával těsně za ním připraven využít jeho chybičku, k útoku se ale nedostal.
Red Bull dal Verstappenovi pokyn, aby ubralPo většinu svého druhého stintu si držel třívteřinový odstup, kterou mu nařídil Red Bull, aby se mu nezhoršil stav levé přední pneumatiky poté, co se na ní objevil puchýř: "V podstatě jsme to od 35., 36. kola udržovali, protože se na vnitřní straně levé přední pneumatiky objevil puchýř, který se zvětšoval," prozrazuje Horner.
"Proto jsme Maxe požádali, aby udržoval třísekundový odstup a nedostal se tak do špinavého vzduchu a nepoškodil si pneumatiku ještě více. Ale on se ho dokázal pohodlně držet. Když jsme se potom přiblížili konci závodu po virtuálním safety-caru, tak se zeptal: 'Můžu to zkusit?' Řekli jsme mu, že pokud k tomu přistoupí citlivě, pak to bude v pořádku.
A najednou byl nalepený na Lewisově převodovce. Trochu nešťastné bylo, že narazil na Fernanda [Alonsa] a Felipeho [Massu], kteří spolu sváděli svou vlastní bitvu, protože s dalším čistým kolem by určitě zaútočil. Jestli by to vyšlo či nikoliv, to nevím, ale rozhodně by to zkusil, měl šanci na předjetí. Ale to by bylo vždy obtížné," pokračuje šéf Red Bullu.
Hrozba defektu v závěru závoduPodle něj měl Verstappen problémy už s počáteční sadou super-měkkých pneumatik, na kterých do závodu startoval. Red Bull se opravdu obával o to, že by ho ke konci závodu mohl postihnout defekt.
"Viděli jsme to v prvním stintu, a jelikož ten druhý byl o 25 % delší, tak se to objevilo znovu. Opravdu nám to dělalo starosti, protože když se ohlédnete zpět k Vettelovi v Silverstone, tak to je v takové fázi velmi snadné přijít k defektu. Všichni jsme kvůli tomu byli trochu nervózní," potvrzuje Horner.
Verstappen sám po závodě přičítal zmařenou šanci na útok více pneumatikám než provozu: "Po zastávce jsme na měkkých pneumatikách měli skvělé vyvážení. Jen jsem udržoval odstup kolem 2,5 - 3 sekund. Nechtěl jsem se [Hamiltonovi] dostat blíže, protože pak přední pneumatiky zničíte - a ke konci byste je mohli potřebovat. Myslím, že všechno bylo na hraně, ale to platilo pro mnoho lidí."
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.
George Russell zůstává bez smlouvy pro příští sezónu a jeho budoucnost u Mercedesu tak visí ve vzduchu. Tým mezitím nepřestává projevovat zájem o Maxe Verstappena, který je nadále jejich vysněnou posilou, i když má stále platný kontrakt u Red Bullu.
Carlos Sainz přiznal, že ho zpráva o příchodu Lewise Hamiltona do Ferrari v roce 2025 naprosto šokovala. Nejvíc ho však zaskočilo, že se to nedozvěděl od týmu, ale od kamaráda.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.