Šéf Red Bullu Christian Horner hovoří o tom, jak puchýř na pneumatice Maxe Verstappena znemožnil útok na Lewise Hamiltona a možnost vyhrát Velkou cenu Japonska.
Holandský mladík dojel v Suzuce do cíle jen o 1,211 sekundy za pilotem Mercedesu, až do konce zůstával těsně za ním připraven využít jeho chybičku, k útoku se ale nedostal.
Red Bull dal Verstappenovi pokyn, aby ubralPo většinu svého druhého stintu si držel třívteřinový odstup, kterou mu nařídil Red Bull, aby se mu nezhoršil stav levé přední pneumatiky poté, co se na ní objevil puchýř: "V podstatě jsme to od 35., 36. kola udržovali, protože se na vnitřní straně levé přední pneumatiky objevil puchýř, který se zvětšoval," prozrazuje Horner.
"Proto jsme Maxe požádali, aby udržoval třísekundový odstup a nedostal se tak do špinavého vzduchu a nepoškodil si pneumatiku ještě více. Ale on se ho dokázal pohodlně držet. Když jsme se potom přiblížili konci závodu po virtuálním safety-caru, tak se zeptal: 'Můžu to zkusit?' Řekli jsme mu, že pokud k tomu přistoupí citlivě, pak to bude v pořádku.
A najednou byl nalepený na Lewisově převodovce. Trochu nešťastné bylo, že narazil na Fernanda [Alonsa] a Felipeho [Massu], kteří spolu sváděli svou vlastní bitvu, protože s dalším čistým kolem by určitě zaútočil. Jestli by to vyšlo či nikoliv, to nevím, ale rozhodně by to zkusil, měl šanci na předjetí. Ale to by bylo vždy obtížné," pokračuje šéf Red Bullu.
Hrozba defektu v závěru závoduPodle něj měl Verstappen problémy už s počáteční sadou super-měkkých pneumatik, na kterých do závodu startoval. Red Bull se opravdu obával o to, že by ho ke konci závodu mohl postihnout defekt.
"Viděli jsme to v prvním stintu, a jelikož ten druhý byl o 25 % delší, tak se to objevilo znovu. Opravdu nám to dělalo starosti, protože když se ohlédnete zpět k Vettelovi v Silverstone, tak to je v takové fázi velmi snadné přijít k defektu. Všichni jsme kvůli tomu byli trochu nervózní," potvrzuje Horner.
Verstappen sám po závodě přičítal zmařenou šanci na útok více pneumatikám než provozu: "Po zastávce jsme na měkkých pneumatikách měli skvělé vyvážení. Jen jsem udržoval odstup kolem 2,5 - 3 sekund. Nechtěl jsem se [Hamiltonovi] dostat blíže, protože pak přední pneumatiky zničíte - a ke konci byste je mohli potřebovat. Myslím, že všechno bylo na hraně, ale to platilo pro mnoho lidí."
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.