Šéf Red Bullu Christian Horner hovoří o tom, jak puchýř na pneumatice Maxe Verstappena znemožnil útok na Lewise Hamiltona a možnost vyhrát Velkou cenu Japonska.
Holandský mladík dojel v Suzuce do cíle jen o 1,211 sekundy za pilotem Mercedesu, až do konce zůstával těsně za ním připraven využít jeho chybičku, k útoku se ale nedostal.
Red Bull dal Verstappenovi pokyn, aby ubralPo většinu svého druhého stintu si držel třívteřinový odstup, kterou mu nařídil Red Bull, aby se mu nezhoršil stav levé přední pneumatiky poté, co se na ní objevil puchýř: "V podstatě jsme to od 35., 36. kola udržovali, protože se na vnitřní straně levé přední pneumatiky objevil puchýř, který se zvětšoval," prozrazuje Horner.
"Proto jsme Maxe požádali, aby udržoval třísekundový odstup a nedostal se tak do špinavého vzduchu a nepoškodil si pneumatiku ještě více. Ale on se ho dokázal pohodlně držet. Když jsme se potom přiblížili konci závodu po virtuálním safety-caru, tak se zeptal: 'Můžu to zkusit?' Řekli jsme mu, že pokud k tomu přistoupí citlivě, pak to bude v pořádku.
A najednou byl nalepený na Lewisově převodovce. Trochu nešťastné bylo, že narazil na Fernanda [Alonsa] a Felipeho [Massu], kteří spolu sváděli svou vlastní bitvu, protože s dalším čistým kolem by určitě zaútočil. Jestli by to vyšlo či nikoliv, to nevím, ale rozhodně by to zkusil, měl šanci na předjetí. Ale to by bylo vždy obtížné," pokračuje šéf Red Bullu.
Hrozba defektu v závěru závoduPodle něj měl Verstappen problémy už s počáteční sadou super-měkkých pneumatik, na kterých do závodu startoval. Red Bull se opravdu obával o to, že by ho ke konci závodu mohl postihnout defekt.
"Viděli jsme to v prvním stintu, a jelikož ten druhý byl o 25 % delší, tak se to objevilo znovu. Opravdu nám to dělalo starosti, protože když se ohlédnete zpět k Vettelovi v Silverstone, tak to je v takové fázi velmi snadné přijít k defektu. Všichni jsme kvůli tomu byli trochu nervózní," potvrzuje Horner.
Verstappen sám po závodě přičítal zmařenou šanci na útok více pneumatikám než provozu: "Po zastávce jsme na měkkých pneumatikách měli skvělé vyvážení. Jen jsem udržoval odstup kolem 2,5 - 3 sekund. Nechtěl jsem se [Hamiltonovi] dostat blíže, protože pak přední pneumatiky zničíte - a ke konci byste je mohli potřebovat. Myslím, že všechno bylo na hraně, ale to platilo pro mnoho lidí."
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Andrea Stella ocenil fair play McLarenu během kvalifikace na GP Itálie, ale připustil, že se situace může změnit při závěru šampionátu v Abú Zabí.
Max Verstappen po kvalifikaci objasnil jeho rádiovou komunikaci, která souvisela s odvážným nastavením vozu, na jehož finální podobě měl zásadní podíl. Riskantní tah Red Bullu se ukázal jako správný, což potvrdila získaná pole position.
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.