Šéf Red Bullu Christian Horner hovoří o tom, jak puchýř na pneumatice Maxe Verstappena znemožnil útok na Lewise Hamiltona a možnost vyhrát Velkou cenu Japonska.
Holandský mladík dojel v Suzuce do cíle jen o 1,211 sekundy za pilotem Mercedesu, až do konce zůstával těsně za ním připraven využít jeho chybičku, k útoku se ale nedostal.
Red Bull dal Verstappenovi pokyn, aby ubralPo většinu svého druhého stintu si držel třívteřinový odstup, kterou mu nařídil Red Bull, aby se mu nezhoršil stav levé přední pneumatiky poté, co se na ní objevil puchýř: "V podstatě jsme to od 35., 36. kola udržovali, protože se na vnitřní straně levé přední pneumatiky objevil puchýř, který se zvětšoval," prozrazuje Horner.
"Proto jsme Maxe požádali, aby udržoval třísekundový odstup a nedostal se tak do špinavého vzduchu a nepoškodil si pneumatiku ještě více. Ale on se ho dokázal pohodlně držet. Když jsme se potom přiblížili konci závodu po virtuálním safety-caru, tak se zeptal: 'Můžu to zkusit?' Řekli jsme mu, že pokud k tomu přistoupí citlivě, pak to bude v pořádku.
A najednou byl nalepený na Lewisově převodovce. Trochu nešťastné bylo, že narazil na Fernanda [Alonsa] a Felipeho [Massu], kteří spolu sváděli svou vlastní bitvu, protože s dalším čistým kolem by určitě zaútočil. Jestli by to vyšlo či nikoliv, to nevím, ale rozhodně by to zkusil, měl šanci na předjetí. Ale to by bylo vždy obtížné," pokračuje šéf Red Bullu.
Hrozba defektu v závěru závoduPodle něj měl Verstappen problémy už s počáteční sadou super-měkkých pneumatik, na kterých do závodu startoval. Red Bull se opravdu obával o to, že by ho ke konci závodu mohl postihnout defekt.
"Viděli jsme to v prvním stintu, a jelikož ten druhý byl o 25 % delší, tak se to objevilo znovu. Opravdu nám to dělalo starosti, protože když se ohlédnete zpět k Vettelovi v Silverstone, tak to je v takové fázi velmi snadné přijít k defektu. Všichni jsme kvůli tomu byli trochu nervózní," potvrzuje Horner.
Verstappen sám po závodě přičítal zmařenou šanci na útok více pneumatikám než provozu: "Po zastávce jsme na měkkých pneumatikách měli skvělé vyvážení. Jen jsem udržoval odstup kolem 2,5 - 3 sekund. Nechtěl jsem se [Hamiltonovi] dostat blíže, protože pak přední pneumatiky zničíte - a ke konci byste je mohli potřebovat. Myslím, že všechno bylo na hraně, ale to platilo pro mnoho lidí."
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.