SUZUKA - ZASTÁVKY V BOXECH A STRATEGIE; Jak rychle pracovaly během Velké ceny Japonska týmy v boxech a s jakými strategiemi do ní nastoupily?
Nejlepší práci předvedl Red Bull, který stříbrného Verstappena v 21. kole odbavil za 2,29 sekundy. Na Ricciardově voze ale o 4 kola později pracoval přes 3,4 s.
2.29 seconds – no one currently in #F1 is quicker at changing tires than @redbullracing! #DHLFastestPitStop #JapaneseGP #RedBull #Verstappen pic.twitter.com/ucQS2yVO1y
— DHL_Motorsports (@DHL_Motorsports) October 9, 2017Video: Nejrychlejší zastávka GP Japonska 2017
Druhá nejrychlejší zastávka byla k vidění u vítězného Mercedesu - to když Hamiltona v 22. kole přezul za 2,33 vteřiny. Jeho mechanici pracovali výborně také na voze jeho týmového kolegy - Bottase zdrželi jen 2,43 s.
Mezi piloty Stříbrných šípů se vlezl ještě neklasifikovaný Stroll, jenž v boxech Williamsu v 30. kole setrval pouze 2,42 s.
Třináct jezdců startovalo na super-měkké směsi, sedm na měkké. A třináct pilotů vsadilo na jedinou zastávku, dvakrát do boxů zamířila trojice Gasly - Stroll - Vandoorne, třikrát se tam objevil Wehrlein.
Během závodu bylo v Suzuce mnohem tepleji (trať přes 40 °C) než v předchozích dnech, Hamilton vyhrál s využitím jednozastávkové strategie super-měkká - měkká směs. Bottas po penalizaci na roštu vyzkoušel alternativní strategii (dlouhý první stint na měkkých gumách), díky níž dojel čtvrtý.
Japonská trať patří kvůli svým dlouhým a velmi rychlým zatáčkám k těm nejnáročnějším z pohledu pneumatik. Brzký výjezd safety-caru a využití virtuálního safety-car trochu pomohlo snížit úroveň degradace a prodloužit úvodní stinty.
Nejdelší stint na super-měkkých pneumatikách (25 kol) odjeli Alonso, Räikkönen a Ricciardo; na měkkých vydržel Palmer 39 z 53 kol, na které byla vypsána Velká cena Japonska (tj. 73,6 % závodu).
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.