Nejrychleji přezouval Red Bull, Bottasovi pomohla alternativní strategie + VIDEO

Max Verstappen v závodě v Malajsii
Max Verstappen v závodě v Malajsii, foto: Red Bull Content Pool
Petr Hlawiczka 8. října 2017 22:00
Sdílej:

SUZUKA - ZASTÁVKY V BOXECH A STRATEGIE; Jak rychle pracovaly během Velké ceny Japonska týmy v boxech a s jakými strategiemi do ní nastoupily?

Nejlepší práci předvedl Red Bull, který stříbrného Verstappena v 21. kole odbavil za 2,29 sekundy. Na Ricciardově voze ale o 4 kola později pracoval přes 3,4 s.

2.29 seconds – no one currently in #F1 is quicker at changing tires than @redbullracing! #DHLFastestPitStop #JapaneseGP #RedBull #Verstappen pic.twitter.com/ucQS2yVO1y

— DHL_Motorsports (@DHL_Motorsports) October 9, 2017

Video: Nejrychlejší zastávka GP Japonska 2017

Druhá nejrychlejší zastávka byla k vidění u vítězného Mercedesu - to když Hamiltona v 22. kole přezul za 2,33 vteřiny. Jeho mechanici pracovali výborně také na voze jeho týmového kolegy - Bottase zdrželi jen 2,43 s.

Mezi piloty Stříbrných šípů se vlezl ještě neklasifikovaný Stroll, jenž v boxech Williamsu v 30. kole setrval pouze 2,42 s.

Třináct jezdců startovalo na super-měkké směsi, sedm na měkké. A třináct pilotů vsadilo na jedinou zastávku, dvakrát do boxů zamířila trojice Gasly - Stroll - Vandoorne, třikrát se tam objevil Wehrlein.

Během závodu bylo v Suzuce mnohem tepleji (trať přes 40 °C) než v předchozích dnech, Hamilton vyhrál s využitím jednozastávkové strategie super-měkká - měkká směs. Bottas po penalizaci na roštu vyzkoušel alternativní strategii (dlouhý první stint na měkkých gumách), díky níž dojel čtvrtý.

Japonská trať patří kvůli svým dlouhým a velmi rychlým zatáčkám k těm nejnáročnějším z pohledu pneumatik. Brzký výjezd safety-caru a využití virtuálního safety-car trochu pomohlo snížit úroveň degradace a prodloužit úvodní stinty.

Nejdelší stint na super-měkkých pneumatikách (25 kol) odjeli Alonso, Räikkönen a Ricciardo; na měkkých vydržel Palmer 39 z 53 kol, na které byla vypsána Velká cena Japonska (tj. 73,6 % závodu).

Stalo se
Novinky
Valtteri Bottas

Valtteri Bottas nabízí svou pomoc Red Bullu: Místo toho dostává studenou sprchu

Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.

Novinky
Lewis Hamilton v Barceloně.

Lewis Hamilton u premiéra: Školství potřebuje reformu

Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.

Novinky
Max Verstappen v Barceloně

„Rozpoutalo se peklo.“ Helmut Marko se rozmluvil, jak se Max Verstappen zhroutil

Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.

Novinky
James Vowles

Vowlesova slova o omluvě Totu Wolffovi: Rivalita versus respekt

James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.