SUZUKA - ZASTÁVKY V BOXECH A STRATEGIE; Jak rychle pracovaly během Velké ceny Japonska týmy v boxech a s jakými strategiemi do ní nastoupily?
Nejlepší práci předvedl Red Bull, který stříbrného Verstappena v 21. kole odbavil za 2,29 sekundy. Na Ricciardově voze ale o 4 kola později pracoval přes 3,4 s.
2.29 seconds – no one currently in #F1 is quicker at changing tires than @redbullracing! #DHLFastestPitStop #JapaneseGP #RedBull #Verstappen pic.twitter.com/ucQS2yVO1y
— DHL_Motorsports (@DHL_Motorsports) October 9, 2017Video: Nejrychlejší zastávka GP Japonska 2017
Druhá nejrychlejší zastávka byla k vidění u vítězného Mercedesu - to když Hamiltona v 22. kole přezul za 2,33 vteřiny. Jeho mechanici pracovali výborně také na voze jeho týmového kolegy - Bottase zdrželi jen 2,43 s.
Mezi piloty Stříbrných šípů se vlezl ještě neklasifikovaný Stroll, jenž v boxech Williamsu v 30. kole setrval pouze 2,42 s.
Třináct jezdců startovalo na super-měkké směsi, sedm na měkké. A třináct pilotů vsadilo na jedinou zastávku, dvakrát do boxů zamířila trojice Gasly - Stroll - Vandoorne, třikrát se tam objevil Wehrlein.
Během závodu bylo v Suzuce mnohem tepleji (trať přes 40 °C) než v předchozích dnech, Hamilton vyhrál s využitím jednozastávkové strategie super-měkká - měkká směs. Bottas po penalizaci na roštu vyzkoušel alternativní strategii (dlouhý první stint na měkkých gumách), díky níž dojel čtvrtý.
Japonská trať patří kvůli svým dlouhým a velmi rychlým zatáčkám k těm nejnáročnějším z pohledu pneumatik. Brzký výjezd safety-caru a využití virtuálního safety-car trochu pomohlo snížit úroveň degradace a prodloužit úvodní stinty.
Nejdelší stint na super-měkkých pneumatikách (25 kol) odjeli Alonso, Räikkönen a Ricciardo; na měkkých vydržel Palmer 39 z 53 kol, na které byla vypsána Velká cena Japonska (tj. 73,6 % závodu).
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.
Max Verstappen po závodě ocenil tým Red Bull za „neuvěřitelný výsledek“ po startu z pitlane. Dokázal se rychle prosadit vpřed a vyzdvihl práci týmu, která pomohla proměnit náročný začátek v silný výkon.
Lewis Hamilton popsal svůj první rok u Ferrari jako a přiznal, že poslední víkend pro něj nebyl snadný. Sedminásobný mistr světa tak dál čeká na moment, kdy se jeho přestup k italské stáji začne skutečně vyplácet.
Lando Norris navýšil vedení v šampionátu před Oscarem Piastrim po silném výkonu v Brazílii. Max Verstappen však na Interlagosu zazářil a znovu ukázal své kvality.
Oscar Piastri i po nehodě ve sprintu a čtvrtém místě v kvalifikaci v Brazílii zůstává přesvědčen, že může získat titul mistra světa F1.
Max Verstappen odstartuje závod na Interlagosu z boxové uličky poté, co byl už v Q1 vyřazen z kvalifikace. Red Bull po neúspěchu provedl změny v nastavení vozu, což šampiona čeká náročná stíhací jízda.
Lewis Hamilton opouštěl Interlagos po kvalifikaci s viditelným zklamáním, když se musel spokojit s 13. místem.
Lando Norris opět ukázal skvělou formu během napínavé kvalifikace na okruhu Interlagos. Britský jezdec naznačil, že v boji o titul mistra světa bude i nadále patřit mezi hlavní favority.
Oscar Piastri havaroval za mokrých podmínek na Interlagosu, což mu výrazně zkomplikovalo boj o titul a zvětšilo náskok jeho týmového kolegy v průběžném pořadí šampionátu.
Gabriel Bortoleto havaroval během brazilského sprintu a jeho vůz utrpěl vážná poškození. Pilot byl preventivně odeslán do lékařského centra .
Lando Norris v Brazílii zvládl napínavý sprint s bravurou, když odolal dravému útoku Kimiho Antonelliho a dojel si pro vítězství. Zatímco Brit potvrdil své mistrovské ambice, jeho největší soupeř v boji o titul Oscar Piastri skončil po nehodě mimo hru a způsobil přerušení závodu červenými vlajkami.