Palmer zítra odjede za Renault poslední velkou cenu. V Austinu ho pravděpodobně nahradí Carlos Sainz.
Po necelých dvou letech se s Renaultem rozloučí Joylon Palmer, o jehož konci se aktivně začalo spekulovat již v Monaku. Následně německá média psala o tom, že Brita v Maďarsku nahradí Sainz. Tyto spekulace se sice nenaplnily, ale ukázaly směr, jakým se Renault chce vydat.
Sainz nakonec se stájí francouzského motoráře podepsal roční kontrakt, respektive výpůjčku. Red Bull si může Sainze po roce vzít zpět. Roli v této dohodě hrají i změny dodavatelů pohonných jednotek a přesné znění podmínek je veřejnosti neznámé.
Situaci navíc zamotal příchod Pierra Gaslyho, který nyní jezdí namísto Kvjata. Důvodem byl údajně zájem Renaultu o možnost angažovat španělského pilota ještě letos. To prý nevyšlo, jelikož Palmer nechtěl přijmout odstupné ve výši tří miliónů dolarů. Brit si prý řekl o miliónů sedm.
A jelikož to vypadá, že u Williamsu o Palmera zájem nemají, tak pravděpodobně Palmer přijal odstupné. Informaci zveřejnil na svém Instagramu a stáj ji novinářům v Japonsku potvrdila.
"Zítřejší Velká cena Japonska bude mým posledním závodem za Renault. Kvůli penalizaci budu startovat ze zadních pozic, ale dám do toho vše. Děkuji všem za dva roky podpory, moc to pro mě znamená," napsal na sociální síti Brit.
Toro Rosso potvrdilo, že Sainz nastoupí v Austinu za Renault, Kvjat se vrátí a Gasly vynechá finálový závod japonské Super Formule, kde je průběžně druhý ze ztrátou 0,5 bodu.
Oscar Piastri momentálně vede průběžné pořadí šampionátu F1, avšak sám nevěří, že by některý z jezdců byl skutečným kandidátem na titul mistra světa.
Isack Hadjar je vážným kandidátem na nahrazení Yukiho Tsunody v Red Bullu, což by pro něj mohlo být životní šancí i obrovským testem. Tento krok může odstartovat jeho hvězdnou kariéru, nebo ji naopak brzy ukončit.
Toto Wolff představil tříletý vývojový plán pro Kimiho Antonelliho, čímž potvrdil, že Mercedes s mladým Italem počítá dlouhodobě. Podle Wolffa je klíčové, aby Antonelli dostal čas na zrání a přípravu, než vstoupí do světa Formule 1.
Šéf Ferrari Fred Vasseur uvedl, že tým pravděpodobně přiveze na Velkou cenu Rakouska novinky pro monopost SF-25. Úpravy by měly pomoci zvýšit konkurenceschopnost na Red Bull Ringu.
Liam Lawson zažil nepříjemný začátek sezony, když po pouhých dvou závodech přišel o místo v hlavním týmu Red Bull. Tento nečekaný krok jasně ukázal, jak rychle se mohou měnit plány ve vysoce konkurenčním prostředí Formule 1. Novozélanďan reagoval na tvrzení Red Bullu.
Toto Wolff uvedl, že Mercedes má stanovený časový plán pro podpis nové smlouvy s Georgem Russellem. Naznačuje tím, že tým chce mít o budoucnosti britského jezdce jasno co nejdříve.
Spekulace o budoucnosti šéfa Ferrari Frederica Vasseura sílí, ale podle Ralfa Schumachera za problémy týmu nestojí on. Bývalý pilot F1 naznačuje, že příčinu stagnace je třeba hledat jinde.
George Russell naznačil, že Hamiltonovy potíže ve Ferrari mohou souviset s odlišnou týmovou dynamikou oproti Mercedesu. Podle něj nejde jen o adaptaci, ale o hlubší rozdíly v prostředí.
Jenson Button ocenil Landa Norrise za psychickou odolnost po kolizi s týmovým kolegou Oscarem Piastrim. Podle něj Norris ukázal vyspělost tím, jak situaci zvládl.
Po premiéře filmu „F1“ v New Yorku zamířil Brad Pitt do Austinu, kde údajně absolvoval svůj první oficiální test s monopostem Formule 1 na okruhu COTA.
Lewis Hamilton zatím ve Ferrari během sezony 2025 nenaplňuje očekávání. Bez mimořádně konkurenceschopného vozu se mu nedaří držet krok s nejlepšími a na pódium se dosud nedostal. Podle odborníků začíná být navíc jeho věk nevýhodou.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc si na trati ve Fioranu vyzkoušeli nový supervůz Ferrari F80, který oba ohodnotili jako nejrychlejší a nejpříjemnější auto, jaké kdy řídili.