Během prvního tréninku déšť přišel až ke konci, Ferrari na čele, Mercedes za nimi. Carlos Sainz poslal své Toro Rosso do bariéry.
V Japonsku aktuálně neprší, vzduch má 19 °C a teplota trati je 21 °C. Avšak týmy očekávají déšť. Proto bude pro jezdce důležité suchý asfalt využít co nejvíce hned od začátku.
Na konci boxové uličky se objevuje zelená a hned v prvních dvou minutách mají všichni závodní piloti za sebou své instalační kolo.
První měřený čas po pár minutách zajíždí Lewis Hamilton, má hodnotu 1:31,544 min a to na měkké sadě pneumatik. Daniel Ricciardo na něj ve svém prvním kole ztrácí 0,828 s a to na super-měkké sadě.
Oba Red Bully na to tlačí, aktuálně nevyužívají T-křídlo a volí spíše nastavení s nižším přítlakem. A někteří piloti hlásí pár dešťových kapen na trati.
Hamilton zajíždí rychlejší čas - 1:31, 072 min. Bottas jej však po chvíli překonává, chvíli poté však Fin v první zatáčce vyjel na trávu.
Časy zajíždějí další a další piloti. Hamilton jde s časem 1:30,042 min, opět do čela, jeho týmový kolega ztrácí 0,475 s. Carlos Sainz si do závodu na okruhu v Suzuce kvůli výměně motoru ponese penalizaci 20 míst na startu závodu.
Ferrari volí měkkou sadu pneumatik. Bottas se zlepšuje, na Hamiltona ztrácí 01,185 s. Räikkonen a Vettel se řadí na třetí a čtvrté místo se ztrátou 0,470 s a 0,599 s. Za Mercedesy a Ferrari se zařadil Red Bull. Verstappen se ztrátou 0,7 s a Ricciardo 1,1 min.
Po téměř půl hodině chybí měřený čas pouze Fernandu Alonsovi. Avšak i ten nyní vyráží na trať a zařadil se na sedmé místo. Ricciardo na super měkké sadě překonává Hamiltonův čas, zajel čas 1:29,541 min. Pořadí po půl hodině tréninku: Ricciardo, Hamilton, Bottas, Räikkönen, Vettel, Verstappen, Alonso, Ocon, Hülkenberg, Massa, Vandoorne, Pérez, Palmer, Stroll, Sainz, Gasly, Grosjean, Magnussen, Wehrlein, Ericsson.
Mercedes nyní přezul na super měkkou sadu. Bottas vzal zatáčku Dedge bokem, avšak udržel si kontrolu nad vozem. Hamilton zajíždí nejrychlejší kolo, čas 1:29,377 min, druhý Ricciardo ztrácí tedy 0,164 s. Ferrari vyráží na nových měkkých pneumatikách.
Kevin Magnussen v garáží a tým prošetřuje únik vody. Chvilku mimo trať si užívá i Verstappen, v zatáčce Spoon se vydal přes trávu až do štěrku, avšak dokázal se bez větších potíží vrátit na trať.
Vettel zajíždí slušné kolo, na měkké sadě zajel čas 1:29,419 s a na nejrychlejší čas tak ztrácí 0,042 s. Räikkönen si stěžuje na nastavení svého Ferrari: "Zadní část auta není dobrá. Pokud jsme něco udělali, tak jsme to zhoršili." Také například Verstappen si stěžuje. Má problém s rychlostí, když pracuje na nastavení vozu.
A máme tu červenou vlajku. Toro Rosso Carlose Sainze se tvrdě střetlo s bariérou. "Omlouvám se, nevím, co se stalo, ztratil jsem kontrolu," hlásí týmu. Jezdec je však v pořádku.
Pořadí po hodině tréninku: Hamilton 1:29,377, Vettel 1:29,419, Ricciardo 1:29.541, Räikkönen 1:29.979, Bottas 1:30.151, Verstappen 1:30.762, Hülkenberg 1:30.974, Vandoorne 1:31.202, Alonso 1:31.588, Magnussen 1:31.620, Grosjean, Palmer, Ocon, Massa, Pérez, Sainz, Stroll, Gasly, Wehrlein, Ericsson.
Traťoví komisaři odklidili vůz a tréninku může pokračovat. Zbývá něco před dvacet minut. A hrozba deště neustoupila a postupně má začít pršet víc, avšak zatím padlo pouze pár kapek a trať je v podstatě suchá.
Räikkönen zlepšuje svůj čas, Vettel překonává o 0,2 s Hamiltona s časem 1:29,166 min. Haas povolává Magnussena do boxů, problém s tlakem vody přetrvává.
Ferrari informuje Räikkönena, aby ignoroval varovné signály přehřívání brzd. Avšak brzy jej žádají, aby zadní brzdy šetřil. A začíná pršet silněji. A týmy tak končí trénink o pár minut dříve. Na čele tak Ferrari před Mercedesem a Red Bullem.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.