Sebastian Vettel po peripetiích v Malajsii věří, že jeho Ferrari má potíže se spolehlivostí pod kontrolou a že v příštích pěti závodech se bude moci ucházet o vítězství. Boj o titul ještě nevzdává.
Problémy se u Ferrari objevily už v sobotu, kdy se po třetím tréninku rozhodli vyměnit kvůli elektrickým problémům vyměnit Vettelovi pohonnou jednotku. Jenže na počátku kvalifikace technika opět pozlobila, německý jezdec ztrácel výkon, a tak nezajel ani jedno měřené kolo a startoval poslední.
Může se Ferrari trápit se spolehlivostí i v dalších závodech? "No, doufám, že ne. Myslím, že to máme pod kontrolou. Samozřejmě tento víkend tomu tak nebylo. Nevím, jestli se jednalo o stejný problém, musíme se na to podívat. Ale určitě to není ideální, když s jedním autem odstoupíte v sobotu a s dalším před závodem. Jde o něco, co samozřejmě musíme pochopit," odpovídá Vettel.
"Letos jsme zatím měli velmi dobrou spolehlivost. Určitě se pohybujete vždy na limitu, ale když hovoříte s ostatními lidmi, tak je to u nich stejné. Abych byl tedy upřímný, tak mi to nedělá příliš velké starosti. Musíme ale současné problémy vyřešit," pokračuje druhý muž šampionátu.
Prezident Ferrari Sergio Marchionne již v Maranellu učinil některé změny pro zlepšení situace, což pilotům dodává důvěru před posledními pěti velkými cenami.
Kimi Räikkönen po závodě také prohlásil, že se opakování situace neobává a že svému týmu věří: "Měl jsem očividně nějaké potíže, nevím přesně co... Bylo to zklamání. Samozřejmě, že nás to bolí, ale už s tím teď nic nenaděláme.
Není to ideální, problém se objevil najednou. Jsem si jistý, že jsme mohli odjet velmi dobrý závod, ale kdo ví, kteří bychom skončili. Nemá to smysl o tom teď přemýšlet. Je to škoda, ale tak už to dopadlo a my jdeme na další víkend. Poslední motor jsme ještě nevyužili a nemyslím si, že byl nějaký problém s motorem - šlo o konečný důsledek, ať už byla příčina jakákoliv. Myslím, že je vše pořádku, podle mě žádný problém nemáme," dodal Fin.
Lando Norris získal pole position na belgické Grand Prix 2025 v Spa, když porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Norris tak zajistil McLarenu nejlepší startovní pozici před nedělním závodem.
Navzdory nové zadní závěsové geometrii skončilo Ferrari ve sprintu belgického GP čtvrté, což podle týmu odpovídá téměř maximálnímu výkonu vozu na Spa. Novinka zatím nepřinesla výrazný posun v tempu, a Ferrari tak musí dál pracovat na zlepšení.
Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.
Martin Brundle vyzval Mercedes, aby pevně podpořil nováčka Andreu Kimiho Antonelliho, který čelí rostoucímu tlaku. Podle něj mladý jezdec potřebuje klidné zázemí, aby mohl naplno rozvinout svůj potenciál.
Max Verstappen si připsal další vítězství, když v belgickém sprintu překonal Oscara Piastriho a znovu ukázal svou mistrovskou formu. Rozhodující manévr předvedl hned po startu, poté už Red Bull udával tempo a Piastri se musel spokojit s druhým místem.
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.
Oscar Piastri si ve Spa vyjel pole position pro sobotní sprint a znovu tak podtrhl formu, kterou McLaren předvádí v belgických Ardenách. Mladý Australan zvládl kvalifikaci nejlépe ze všech a do krátkého závodu odstartuje z čela startovního roštu.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.
Lewis Hamilton jasně prohlásil, že nechce dopadnout jako Fernando Alonso nebo Sebastian Vettel ve Ferrari, kteří nedokázali získat titul. Zdůraznil, že k úspěchu potřebuje nejen odhodlání, ale i silný tým a správnou strategii.
Liam Lawson se o odchodu Christiana Hornera z Red Bullu dozvěděl z médií, ale tvrdí, že to na jeho cíle a soustředění nemá velký vliv. Nové vedení v podobě Laurenta Mekiese a Alana Permaneho vnímá jako stabilní a motivované, což podle něj týmu nijak neškodí.