Sebastian Vettel po peripetiích v Malajsii věří, že jeho Ferrari má potíže se spolehlivostí pod kontrolou a že v příštích pěti závodech se bude moci ucházet o vítězství. Boj o titul ještě nevzdává.
Problémy se u Ferrari objevily už v sobotu, kdy se po třetím tréninku rozhodli vyměnit kvůli elektrickým problémům vyměnit Vettelovi pohonnou jednotku. Jenže na počátku kvalifikace technika opět pozlobila, německý jezdec ztrácel výkon, a tak nezajel ani jedno měřené kolo a startoval poslední.
Může se Ferrari trápit se spolehlivostí i v dalších závodech? "No, doufám, že ne. Myslím, že to máme pod kontrolou. Samozřejmě tento víkend tomu tak nebylo. Nevím, jestli se jednalo o stejný problém, musíme se na to podívat. Ale určitě to není ideální, když s jedním autem odstoupíte v sobotu a s dalším před závodem. Jde o něco, co samozřejmě musíme pochopit," odpovídá Vettel.
"Letos jsme zatím měli velmi dobrou spolehlivost. Určitě se pohybujete vždy na limitu, ale když hovoříte s ostatními lidmi, tak je to u nich stejné. Abych byl tedy upřímný, tak mi to nedělá příliš velké starosti. Musíme ale současné problémy vyřešit," pokračuje druhý muž šampionátu.
Prezident Ferrari Sergio Marchionne již v Maranellu učinil některé změny pro zlepšení situace, což pilotům dodává důvěru před posledními pěti velkými cenami.
Kimi Räikkönen po závodě také prohlásil, že se opakování situace neobává a že svému týmu věří: "Měl jsem očividně nějaké potíže, nevím přesně co... Bylo to zklamání. Samozřejmě, že nás to bolí, ale už s tím teď nic nenaděláme.
Není to ideální, problém se objevil najednou. Jsem si jistý, že jsme mohli odjet velmi dobrý závod, ale kdo ví, kteří bychom skončili. Nemá to smysl o tom teď přemýšlet. Je to škoda, ale tak už to dopadlo a my jdeme na další víkend. Poslední motor jsme ještě nevyužili a nemyslím si, že byl nějaký problém s motorem - šlo o konečný důsledek, ať už byla příčina jakákoliv. Myslím, že je vše pořádku, podle mě žádný problém nemáme," dodal Fin.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.