Sebastian Vettel po peripetiích v Malajsii věří, že jeho Ferrari má potíže se spolehlivostí pod kontrolou a že v příštích pěti závodech se bude moci ucházet o vítězství. Boj o titul ještě nevzdává.
Problémy se u Ferrari objevily už v sobotu, kdy se po třetím tréninku rozhodli vyměnit kvůli elektrickým problémům vyměnit Vettelovi pohonnou jednotku. Jenže na počátku kvalifikace technika opět pozlobila, německý jezdec ztrácel výkon, a tak nezajel ani jedno měřené kolo a startoval poslední.
Může se Ferrari trápit se spolehlivostí i v dalších závodech? "No, doufám, že ne. Myslím, že to máme pod kontrolou. Samozřejmě tento víkend tomu tak nebylo. Nevím, jestli se jednalo o stejný problém, musíme se na to podívat. Ale určitě to není ideální, když s jedním autem odstoupíte v sobotu a s dalším před závodem. Jde o něco, co samozřejmě musíme pochopit," odpovídá Vettel.
"Letos jsme zatím měli velmi dobrou spolehlivost. Určitě se pohybujete vždy na limitu, ale když hovoříte s ostatními lidmi, tak je to u nich stejné. Abych byl tedy upřímný, tak mi to nedělá příliš velké starosti. Musíme ale současné problémy vyřešit," pokračuje druhý muž šampionátu.
Prezident Ferrari Sergio Marchionne již v Maranellu učinil některé změny pro zlepšení situace, což pilotům dodává důvěru před posledními pěti velkými cenami.
Kimi Räikkönen po závodě také prohlásil, že se opakování situace neobává a že svému týmu věří: "Měl jsem očividně nějaké potíže, nevím přesně co... Bylo to zklamání. Samozřejmě, že nás to bolí, ale už s tím teď nic nenaděláme.
Není to ideální, problém se objevil najednou. Jsem si jistý, že jsme mohli odjet velmi dobrý závod, ale kdo ví, kteří bychom skončili. Nemá to smysl o tom teď přemýšlet. Je to škoda, ale tak už to dopadlo a my jdeme na další víkend. Poslední motor jsme ještě nevyužili a nemyslím si, že byl nějaký problém s motorem - šlo o konečný důsledek, ať už byla příčina jakákoliv. Myslím, že je vše pořádku, podle mě žádný problém nemáme," dodal Fin.
Mercedes už naplno pracuje na nové éře Formule 1, která odstartuje v roce 2026 zásadní změnou technických pravidel. Podle Simoneho Restyho v ní vidí nejen obrovskou výzvu, ale i šanci vrátit se na vrchol, pokud tým správně odhadne vývojový směr.
Red Bull potvrdil, že má připravený nouzový plán pro případ jednozávodního zákazu startu Maxe Verstappena ve Formuli 1. I když je jeho absence nepravděpodobná, tým chce být připravený minimalizovat dopady na šampionát.
Velká cena Kanady je proslulá proměnlivým počasím, které často způsobuje chaos a mění závodní strategie. I letos panuje nejistota zda dorazí déšť, protože v Montréalu nikdy nevíte co přinese další oblak.
Situace Lewise Hamiltona ve Ferrari nabírá na vážnosti, protože sedminásobný mistr světa se zatím nedokázal plně sžít se svým novým vozem pro sezónu F1 2025.
Dvojnásobný mistr světa F1 a bývalý pilot McLarenu Mika Häkkinen vyjádřil překvapení nad tím, že Max Verstappen během Velké ceny Španělska nijak nezpochybnil rozhodnutí týmu Red Bull obout tvrdou směs pneumatik. Podle Fina bylo neobvyklé, že jezdec jeho kalibru nepokusil strategii více ovlivnit.
Přestup k Ferrari měl být pro Hamiltona vrcholem kariéry, ale zatím přináší spíše nejistotu než úspěchy. Sedminásobný mistr světa se stále adaptuje na nové prostředí, což vyvolává spekulace o jeho budoucnosti ve Formuli 1.
Flavio Briatore dal jasně najevo, že Alpine musí v roce 2026 pravidelně bojovat o stupně vítězů, jinak nemá šanci naplnit jeho ambice. Přechodné období končí a tým musí začít dokazovat svou konkurenceschopnost přímo na trati.
Andrea Stella uznává, že řídit dva ambiciózní jezdce bojující o titul je náročné a vyžaduje citlivý přístup. McLaren teď balancuje mezi týmovou rovnováhou a snahou vytěžit maximum z formy Landa Norrise a Oscara Piastriho.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.