Po debaklu v Singapuru je pro Ferrari závod v Malajsii ne snad vysloveně zásadní, ale rozhodně důležitý, což naznačuje i přístup ve všech trénincích. Před kvalifikací se Maranello rozhodlo neriskovat a Vettelův vůz bude vybaven novým agregátem.
U Ferrari se k tomuto kroku rozhodli po třetím tréninku, v jehož závěru měl Sebastian Vettel problémy - u týmu se hovoří o podezření na problémy s elektrikou. Německý pilot v tréninku zaostal o 0,162 vteřiny za týmovým kolegou, ale krátce po dosažení svého času se musel vrátit do boxů, protože mu zůstal trvale zařazený druhý převodový stupeň.
Následovala důkladná prohlídka vozu a opravdu byla lokalizována potíž v oblasti elektroniky. Aby se předešlo možnému opakování podobné situace v průběhu kvalifikace nebo přímo v závodě, bylo u týmu rozhodnuto o nasazení nové pohonné jednotky.
Jedná se o vylepšenou verzi motoru, na které se u Ferrari už nějakou dobu pracuje. Tým původně uvažoval o jejím nasazení až do Grand Prix Japonska nebo dokonce v americkém Austinu. Je to zároveň Vettelův poslední motor, který mu zůstal pro letošní sezónu aniž by musel být nějakým způsobem penalizován. Každá další výměna už bude pro momentálně druhého muže průběžného pořadí znamenat posun ke konci startovního roštu.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.
Kontakt mezi Leclercem a Verstappenem ve Velké ceně Španělska zůstal bez trestu, sportovní komisaři se rozhodli nezasahovat. Pilot Ferrari si tak udržel třetí místo.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Max Verstappen si za svůj manévr zasloužil černou vlajku a okamžité vyloučení ze závodu. Jeho ostrá slova vyvolala rozruch v paddocku i mezi fanoušky a znovu otevřela debatu o hranicích férového závodění.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem na letiště v Praze.
Max Verstappen čelí hrozbě zákazu startu ve formuli 1. Po kontroverzní kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska dostal tříbodový trest a deset sekund penalizace. Celkem už má jedenáct trestných bodů – a k automatickému zastavení mu chybí jediný.