Po debaklu v Singapuru je pro Ferrari závod v Malajsii ne snad vysloveně zásadní, ale rozhodně důležitý, což naznačuje i přístup ve všech trénincích. Před kvalifikací se Maranello rozhodlo neriskovat a Vettelův vůz bude vybaven novým agregátem.
U Ferrari se k tomuto kroku rozhodli po třetím tréninku, v jehož závěru měl Sebastian Vettel problémy - u týmu se hovoří o podezření na problémy s elektrikou. Německý pilot v tréninku zaostal o 0,162 vteřiny za týmovým kolegou, ale krátce po dosažení svého času se musel vrátit do boxů, protože mu zůstal trvale zařazený druhý převodový stupeň.
Následovala důkladná prohlídka vozu a opravdu byla lokalizována potíž v oblasti elektroniky. Aby se předešlo možnému opakování podobné situace v průběhu kvalifikace nebo přímo v závodě, bylo u týmu rozhodnuto o nasazení nové pohonné jednotky.
Jedná se o vylepšenou verzi motoru, na které se u Ferrari už nějakou dobu pracuje. Tým původně uvažoval o jejím nasazení až do Grand Prix Japonska nebo dokonce v americkém Austinu. Je to zároveň Vettelův poslední motor, který mu zůstal pro letošní sezónu aniž by musel být nějakým způsobem penalizován. Každá další výměna už bude pro momentálně druhého muže průběžného pořadí znamenat posun ke konci startovního roštu.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.
Před deseti lety nás navždy opustil Jules Bianchi. Zemřel na následky zranění z Velké ceny Japonska 2014, která navždy změnila Formuli 1.
Nico Hülkenberg věří, že tým Kick Sauber se stává vážným hráčem ve středu pole. Jak uvedl, od zavedení klíčových vylepšení ve Španělsku tým nepřetržitě zrychluje a získává na sebedůvěře i výkonnosti.
Šéf McLarenu Andrea Stella představil plány na technické vylepšení po testech na Silverstonu. Tým doufá, že novinky pomohou zvýšit výkon a konkurenceschopnost vozu.
Lewis Hamilton se zapojil do práce ve Ferrari, aby pomohl vyřešit zásadní slabinu vozu SF-25. Tým doufá, že díky jeho zkušenostem najde cestu k lepším výkonům.
Franco Colapinto zažívá složitý rok 2025, kdy místo očekávaného průlomu čelí nejistotě ohledně své budoucnosti v Alpine. Neustálé spekulace kolem sedačky mu komplikují cestu vzhůru.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.