Ve třetím tréninku na rozpáleném okruhu Sepang dominovalo, stejně jako včera odpoledne, Ferrari. Red Bull je v závěsu. Najít se ale nemohou jezdci Mercedesu. Zdá se, že vysoká teplota je pro Stříbrné šípy stále problém.
Jako první se na trati objevují vozy Sauberu, Alonso a Romain Grosjean na Haasu, který včera havaroval a jeho tým dostal výjimku a mohl pracovat přes noc. První měřený čas zajíždí Pierre Gasly na měkké směsi - 1:37,083. Následně ho ale o více jak 4 vteřiny překonává Kimi Räikkönen na super-měkké směsi.
Svůj první měřený čas zajíždí i Räikkönenův krajan Bottas na trápícím se Mercedesu. Svým časem se nakonec řadí se ztrátou 7 desetin na jezdce Ferrari. Dále zajíždí časy i další z kandidátů na případné vítězství. Verstappen se řadí za Räikkönena, Hamilton je čtvrtý a Vettel je přesně o 200 tisícin pomalejší než Iceman, a jezdci Ferrari jsou zatím nejrychlejší.
A Vettel se i nadále dotahuje na svého kolegu a po 14 minutách na vedoucího Fina ztrácí 15 tisícin vteřiny. Nyní se ale do popředí dostává Lewis Hamilton s časem 1:32,650. A vypadá to na další zlepšení. Brit zajíždí absolutně nejrychlejší první sektor, ale po chybě v prostředním sektoru se zlepšení času nekoná.
Po chvíli se mu to ale daří a nejrychlejší čas má hodnotu 1:32,539. Překvapivě ale zajíždí rychlý čas i Riccardo a po všech nejrychlejších sektorech naděluje Hamiltonovi 448 tisícin.
Na Ricciardův čas se snaží atakovat svým rychlým kolem Valtteri Bottas. V prvním sektoru ztrácí 46 tisícin. Druhý sektor znamená již ztrátu 246 tisícin. A na konci kola je z toho druhý nejrychlejší čas se ztrátou 238 tisícin a může si připsat nejrychlejší třetí sektor.
Závěrečný trénink se pomalu dostává do své své poslední třetiny, kdy týmy začnou testovat kvalifikační tempo, které by mohlo napovědět, jaké bude rozpoložení sil pro kvalifikaci, která začne v 11 hodin našeho času.
Vettel své rychlé kolo rozjíždí velmi dobře a v prvním sektoru je o chlup rychlejší než Red Bull. O něco lépe je na tom Iceman. A právě Kimi jde na čelo s náskokem 162 tisícin na Vettela, který je druhý a Ricciardovi nadělil 50 tisícin.
Mercedesy sice zrychlují, ale na časy Ferrari stále Hamilton nemá. A po korekci v poslední zatáčce je z toho čas o necelých 8 desetin pomalejší než Ferrari.
Týmy ke konci spíše testují závodní tempo. Nakonec ale přichází drama. Vettel je pár minut před koncem nucen odstavit svůj vůz, jelikož se zasekl na jedničce a nemůže řadit. Následně Joylon Palmer trefuje záď Verstappenova Red Bullu. A je otázkou, zda se tyto události nepromítnou i v kvalifikaci.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.