Ve třetím tréninku na rozpáleném okruhu Sepang dominovalo, stejně jako včera odpoledne, Ferrari. Red Bull je v závěsu. Najít se ale nemohou jezdci Mercedesu. Zdá se, že vysoká teplota je pro Stříbrné šípy stále problém.
Jako první se na trati objevují vozy Sauberu, Alonso a Romain Grosjean na Haasu, který včera havaroval a jeho tým dostal výjimku a mohl pracovat přes noc. První měřený čas zajíždí Pierre Gasly na měkké směsi - 1:37,083. Následně ho ale o více jak 4 vteřiny překonává Kimi Räikkönen na super-měkké směsi.
Svůj první měřený čas zajíždí i Räikkönenův krajan Bottas na trápícím se Mercedesu. Svým časem se nakonec řadí se ztrátou 7 desetin na jezdce Ferrari. Dále zajíždí časy i další z kandidátů na případné vítězství. Verstappen se řadí za Räikkönena, Hamilton je čtvrtý a Vettel je přesně o 200 tisícin pomalejší než Iceman, a jezdci Ferrari jsou zatím nejrychlejší.
A Vettel se i nadále dotahuje na svého kolegu a po 14 minutách na vedoucího Fina ztrácí 15 tisícin vteřiny. Nyní se ale do popředí dostává Lewis Hamilton s časem 1:32,650. A vypadá to na další zlepšení. Brit zajíždí absolutně nejrychlejší první sektor, ale po chybě v prostředním sektoru se zlepšení času nekoná.
Po chvíli se mu to ale daří a nejrychlejší čas má hodnotu 1:32,539. Překvapivě ale zajíždí rychlý čas i Riccardo a po všech nejrychlejších sektorech naděluje Hamiltonovi 448 tisícin.
Na Ricciardův čas se snaží atakovat svým rychlým kolem Valtteri Bottas. V prvním sektoru ztrácí 46 tisícin. Druhý sektor znamená již ztrátu 246 tisícin. A na konci kola je z toho druhý nejrychlejší čas se ztrátou 238 tisícin a může si připsat nejrychlejší třetí sektor.
Závěrečný trénink se pomalu dostává do své své poslední třetiny, kdy týmy začnou testovat kvalifikační tempo, které by mohlo napovědět, jaké bude rozpoložení sil pro kvalifikaci, která začne v 11 hodin našeho času.
Vettel své rychlé kolo rozjíždí velmi dobře a v prvním sektoru je o chlup rychlejší než Red Bull. O něco lépe je na tom Iceman. A právě Kimi jde na čelo s náskokem 162 tisícin na Vettela, který je druhý a Ricciardovi nadělil 50 tisícin.
Mercedesy sice zrychlují, ale na časy Ferrari stále Hamilton nemá. A po korekci v poslední zatáčce je z toho čas o necelých 8 desetin pomalejší než Ferrari.
Týmy ke konci spíše testují závodní tempo. Nakonec ale přichází drama. Vettel je pár minut před koncem nucen odstavit svůj vůz, jelikož se zasekl na jedničce a nemůže řadit. Následně Joylon Palmer trefuje záď Verstappenova Red Bullu. A je otázkou, zda se tyto události nepromítnou i v kvalifikaci.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.