Lewis Hamilton v Malajsii uvedl, že po Mercedesu nechce žádat využití týmové režie ve svůj prospěch. Doufá totiž, že v nadcházejících závodech bude před Valtterim Bottasem. Připomíná Maďarsko a překvapení, které mu po Velké ceně Maďarska svým výrokem připravil.
I když jej Fin před sebe v Maďarsku pustil, aby se Lewis pokusil zdolat Ferrari, tak nakonec mu pozici vrátil a dojel až čtvrtý. Hamilton si však uvědomuje, že pokud Bottas není bez šance na titul, tak od něj pomoc očekávat nemůže.
"Myslím, že Maďarsko se stalo v ten správný čas, a podle se to odehrálo tím správným způsobem. Mým upřímným cílem je zajistit, abych se znovu v takové pozici neocitl - pak to tedy bude jednoduché rozhodnutí: tým nebude mít o čem rozhodovat," uvádí Hamilton.
"Myslím si, že Valtteri se kdykoliv rozhodne sám, když například bude cítit, že už není v boji o titul. Podle mě se rozhodne sám, možná s týmem. Jak už jsem řekl, mým cílem je zajistit, abych se do takové pozice už nedostal, a odvádět každý víkend lepší práci, k čemuž vždy nedochází. Valtteri je navíc s přibývajícím poznáním auta stále silnější. Uvidíme tedy," pokračuje lídr šampionátu.
Poté prozradil, že vrácení pozice Bottasovi zpět jejich vztah moc nezlepšilo: "Valtteri pak za mnou vlastně přišel a řekl mi, že ode mne vrácení pozice nečekal. Můžete si mě představit, řekl jsem si: 'Do prdele!' Cítil jsem, že jsem udělal správné rozhodnutí. I kdybych zůstal vpředu, tak by to podle mě pochopil a nebyl by naštvaný.
Měl jsem náskok 7 sekund. Kdyby byl hned za mnou, tak možná. Proto si nemyslím, že to rozhodnutí... Podle mě jsem věci mohl jen zlepšit, ale kdyby to bylo obráceně, tak by mohly zhořknout. Hodně se toho o našem vztahu povídá a já se nedomnívám, že jde jen o dobrý pracovní vztah. Valtteri mě che porážet na dráze stejně jako já jeho.
Nepřekruťte to tak, že tam nechceme jeden druhé zabít, panuje mezi námi ale respekt vůči schopnostem toho druhého a vůči tomu, co jsme dokázali. A to u nás momentálně fakt funguje," přesvědčuje Hamilton.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.