Lewis Hamilton v Malajsii uvedl, že po Mercedesu nechce žádat využití týmové režie ve svůj prospěch. Doufá totiž, že v nadcházejících závodech bude před Valtterim Bottasem. Připomíná Maďarsko a překvapení, které mu po Velké ceně Maďarska svým výrokem připravil.
I když jej Fin před sebe v Maďarsku pustil, aby se Lewis pokusil zdolat Ferrari, tak nakonec mu pozici vrátil a dojel až čtvrtý. Hamilton si však uvědomuje, že pokud Bottas není bez šance na titul, tak od něj pomoc očekávat nemůže.
"Myslím, že Maďarsko se stalo v ten správný čas, a podle se to odehrálo tím správným způsobem. Mým upřímným cílem je zajistit, abych se znovu v takové pozici neocitl - pak to tedy bude jednoduché rozhodnutí: tým nebude mít o čem rozhodovat," uvádí Hamilton.
"Myslím si, že Valtteri se kdykoliv rozhodne sám, když například bude cítit, že už není v boji o titul. Podle mě se rozhodne sám, možná s týmem. Jak už jsem řekl, mým cílem je zajistit, abych se do takové pozice už nedostal, a odvádět každý víkend lepší práci, k čemuž vždy nedochází. Valtteri je navíc s přibývajícím poznáním auta stále silnější. Uvidíme tedy," pokračuje lídr šampionátu.
Poté prozradil, že vrácení pozice Bottasovi zpět jejich vztah moc nezlepšilo: "Valtteri pak za mnou vlastně přišel a řekl mi, že ode mne vrácení pozice nečekal. Můžete si mě představit, řekl jsem si: 'Do prdele!' Cítil jsem, že jsem udělal správné rozhodnutí. I kdybych zůstal vpředu, tak by to podle mě pochopil a nebyl by naštvaný.
Měl jsem náskok 7 sekund. Kdyby byl hned za mnou, tak možná. Proto si nemyslím, že to rozhodnutí... Podle mě jsem věci mohl jen zlepšit, ale kdyby to bylo obráceně, tak by mohly zhořknout. Hodně se toho o našem vztahu povídá a já se nedomnívám, že jde jen o dobrý pracovní vztah. Valtteri mě che porážet na dráze stejně jako já jeho.
Nepřekruťte to tak, že tam nechceme jeden druhé zabít, panuje mezi námi ale respekt vůči schopnostem toho druhého a vůči tomu, co jsme dokázali. A to u nás momentálně fakt funguje," přesvědčuje Hamilton.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.