Haas v Malajsii bude opět zkoušet novou specifikaci brzdových kotoučů. Přechází z Bremba na Carbon Industrie.
Haas je ve Formuli 1 druhým rokem a zatím se nedokázal vypořádat s brzdami. Americká stáj letos střídá dva dodavatele, a to Carbone Indrustrie a Brembo. První zmíněný dodavatel do Malajsie přiveze nové kotouče, a tak je piloti Haasu, respektive Grosjean a Giovinazzi, budou v prvním pátečním tréninku testovat. Následně se tým rozhodne, zda využije CI nebo Brembo.
"Od Malajsie budeme mít nové kotouče, s lepším chlazením. To by nám mělo pomoci," řekl francouzský pilot novinářům v Malajsii. "Doufáme, že následně budeme moci pokračovat s těmito disky, pokud se něco nepokazí. Tým navrhl jiný brzodvý systém. Všichni pracují tvrdě, pořád se posouváme," pokračoval Grosjean.
Paradoxem celé situace je, že Kevin Magnussen potíže s brzděním nemá. Šéf stáje Steiner již v minulosti řekl, že dle dat problémy vyvolává atypický způsob, jakým Grosjean brzdí.
"Lépe jsem se cítil s Carbone Indrustrie, ale Brembo se v poslední době hodně posunulo. Pokud se k nim budeme muset vrátit, tak mi to starosti nedělá. Obě jsou to dobré společnosti, jsem si jistý, že brzy dojedeme ke zdárnému konci," dodal Grosjean.
Český pilot formule 2 Roman Staněk obsadil v hlavním závodě na Hungaroringu druhé místo za týmovým kolegou Leonardem Fornarolim. Ani penalizace pro italského jezdce nezměnila pořadí, Staněk tak po vítězství v Belgii tentokrát na nejvyšší stupínek nedosáhl.
Sedminásobný mistr světa byl vyřazen už v Q2, zatímco jeho týmový kolega Charles Leclerc vybojoval pole position. Tento nečekaný výsledek ukazuje, jak proměnlivá může být forma v závodech Formule 1.
Charles Leclerc nečekaně ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Maďarska a získal pole position před vedoucím jezdcem šampionátu Oscarem Piastrim. Piastri v Q3 bojoval s nepříznivými podmínkami, které podle něj způsobil náhlý vítr, jež mu zkomplikoval optimální průjezd zatáčkami a zmařil šanci na první místo.
McLaren měl našlápnuto k pole position, ale Charles Leclerc překvapil a uzmul první místo pro Ferrari. Předvedl skvělé kolo právě ve chvíli, kdy to bylo nejvíce potřeba.
Laurent Mekies přiznal, že Racing Bulls se celý víkend potýkají s nedostatkem přilnavosti a špatným vyvážením vozu RB21. Podle něj se tým trápil ve všech trénincích a najít správné nastavení bylo velmi obtížné.
Předseda Ferrari John Elkann potvrdil svou důvěru ve šéfa týmu Freda Vasseura. Podpora přichází ve chvíli, kdy se tým snaží stabilizovat výkonnost a pokračovat v dlouhodobém růstu.
McLaren před kvalifikací jasně ukázal svou sílu, když v posledním tréninku dominoval a vytvořil si pohodlný náskok. Tento výkon naznačuje, že tým je připraven zaútočit na přední pozice při sobotním měření sil.
Lewis Hamilton zaostal v tréninku na Hungaroringu za týmovým kolegou Charlesem Leclercem. Brit ztrácel tempo a hledal optimální nastavení monopostu.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.