Haas v Malajsii bude opět zkoušet novou specifikaci brzdových kotoučů. Přechází z Bremba na Carbon Industrie.
Haas je ve Formuli 1 druhým rokem a zatím se nedokázal vypořádat s brzdami. Americká stáj letos střídá dva dodavatele, a to Carbone Indrustrie a Brembo. První zmíněný dodavatel do Malajsie přiveze nové kotouče, a tak je piloti Haasu, respektive Grosjean a Giovinazzi, budou v prvním pátečním tréninku testovat. Následně se tým rozhodne, zda využije CI nebo Brembo.
"Od Malajsie budeme mít nové kotouče, s lepším chlazením. To by nám mělo pomoci," řekl francouzský pilot novinářům v Malajsii. "Doufáme, že následně budeme moci pokračovat s těmito disky, pokud se něco nepokazí. Tým navrhl jiný brzodvý systém. Všichni pracují tvrdě, pořád se posouváme," pokračoval Grosjean.
Paradoxem celé situace je, že Kevin Magnussen potíže s brzděním nemá. Šéf stáje Steiner již v minulosti řekl, že dle dat problémy vyvolává atypický způsob, jakým Grosjean brzdí.
"Lépe jsem se cítil s Carbone Indrustrie, ale Brembo se v poslední době hodně posunulo. Pokud se k nim budeme muset vrátit, tak mi to starosti nedělá. Obě jsou to dobré společnosti, jsem si jistý, že brzy dojedeme ke zdárnému konci," dodal Grosjean.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.