Haas v Malajsii bude opět zkoušet novou specifikaci brzdových kotoučů. Přechází z Bremba na Carbon Industrie.
Haas je ve Formuli 1 druhým rokem a zatím se nedokázal vypořádat s brzdami. Americká stáj letos střídá dva dodavatele, a to Carbone Indrustrie a Brembo. První zmíněný dodavatel do Malajsie přiveze nové kotouče, a tak je piloti Haasu, respektive Grosjean a Giovinazzi, budou v prvním pátečním tréninku testovat. Následně se tým rozhodne, zda využije CI nebo Brembo.
"Od Malajsie budeme mít nové kotouče, s lepším chlazením. To by nám mělo pomoci," řekl francouzský pilot novinářům v Malajsii. "Doufáme, že následně budeme moci pokračovat s těmito disky, pokud se něco nepokazí. Tým navrhl jiný brzodvý systém. Všichni pracují tvrdě, pořád se posouváme," pokračoval Grosjean.
Paradoxem celé situace je, že Kevin Magnussen potíže s brzděním nemá. Šéf stáje Steiner již v minulosti řekl, že dle dat problémy vyvolává atypický způsob, jakým Grosjean brzdí.
"Lépe jsem se cítil s Carbone Indrustrie, ale Brembo se v poslední době hodně posunulo. Pokud se k nim budeme muset vrátit, tak mi to starosti nedělá. Obě jsou to dobré společnosti, jsem si jistý, že brzy dojedeme ke zdárnému konci," dodal Grosjean.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.
Kontakt mezi Leclercem a Verstappenem ve Velké ceně Španělska zůstal bez trestu, sportovní komisaři se rozhodli nezasahovat. Pilot Ferrari si tak udržel třetí místo.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Max Verstappen si za svůj manévr zasloužil černou vlajku a okamžité vyloučení ze závodu. Jeho ostrá slova vyvolala rozruch v paddocku i mezi fanoušky a znovu otevřela debatu o hranicích férového závodění.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem na letiště v Praze.
Max Verstappen čelí hrozbě zákazu startu ve formuli 1. Po kontroverzní kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska dostal tříbodový trest a deset sekund penalizace. Celkem už má jedenáct trestných bodů – a k automatickému zastavení mu chybí jediný.