Jak Sebastian Vettel reflektuje po dvou týdnech nehodu z VC Singapuru?
Dva týdny staré události ze startu VC Singapuru budou ve světě Formule 1 rezonovat ještě nějaký ten pátek. Sebastian Vettel startoval z pole position, ale závod pro něj společně s Maxem Verstappenem a Kimi Räikkönenem skončil již v první zatáčce. Z třetí řady startující Lewis Hamilton si následně dojel pro nečekané vítězství a slušné body do týmové kasy Stříbrných šípů připsal i třetí Bottas.
Nyní jsme ale v Malajsii, kde se pojede devatenáctá a na nějakou dobu asi i poslední velká cena. Na dnešní tiskovce k sobě byli posazeni jezdci Ferrari a Max Verstappen, téma bylo jasné.
"Nemyslím si, že je potřeba to nějak dále rozebírat. Takové věci se stávají, co naděláte? Pokud máte nějaké problémy s autem nebo způsobíte incident svou chybou, tak je to jiná pohádka. Pro příště je třeba zrychlit reakce, aby člověk zajistil, že se nic podobného nebude opakovat," řekl novinářům druhý muž šampionátu Sebastian Vettel.
Nehodu popsal jako součást závodění. "Prostě jsme všichni odstartovali a každý se snažil zajistit si co nejlepší pozici. Nakonec to pro nás tři skončili docela špatně. Je to součást závodění. Takové věci se prostě stávají a nelze s tím nic dělat. Proto nedává smysl se tím nadále zaobírat. Je lepší soustředit se na budoucnost," dodal čtyřnásobný mistr světa.
Ovlivní nedávné události Vettelův přístup ke startu v Sepangu? "Pokaždé se startuje jiným způsobem. V Singapuru se to prostě nepovedlo. Měli jsme smůlu, ale musíme se posunout. Jsem si docela jistý - ale nemůžu samozřejmě vědět, co se mi bude odehrávat v neděli v hlavě -, že o minulém závodě nebudu přemýšlet. Prostě se budu soustředit na to, co budu dělat při startu," zakončil Seb.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.