Jak Sebastian Vettel reflektuje po dvou týdnech nehodu z VC Singapuru?
Dva týdny staré události ze startu VC Singapuru budou ve světě Formule 1 rezonovat ještě nějaký ten pátek. Sebastian Vettel startoval z pole position, ale závod pro něj společně s Maxem Verstappenem a Kimi Räikkönenem skončil již v první zatáčce. Z třetí řady startující Lewis Hamilton si následně dojel pro nečekané vítězství a slušné body do týmové kasy Stříbrných šípů připsal i třetí Bottas.
Nyní jsme ale v Malajsii, kde se pojede devatenáctá a na nějakou dobu asi i poslední velká cena. Na dnešní tiskovce k sobě byli posazeni jezdci Ferrari a Max Verstappen, téma bylo jasné.
"Nemyslím si, že je potřeba to nějak dále rozebírat. Takové věci se stávají, co naděláte? Pokud máte nějaké problémy s autem nebo způsobíte incident svou chybou, tak je to jiná pohádka. Pro příště je třeba zrychlit reakce, aby člověk zajistil, že se nic podobného nebude opakovat," řekl novinářům druhý muž šampionátu Sebastian Vettel.
Nehodu popsal jako součást závodění. "Prostě jsme všichni odstartovali a každý se snažil zajistit si co nejlepší pozici. Nakonec to pro nás tři skončili docela špatně. Je to součást závodění. Takové věci se prostě stávají a nelze s tím nic dělat. Proto nedává smysl se tím nadále zaobírat. Je lepší soustředit se na budoucnost," dodal čtyřnásobný mistr světa.
Ovlivní nedávné události Vettelův přístup ke startu v Sepangu? "Pokaždé se startuje jiným způsobem. V Singapuru se to prostě nepovedlo. Měli jsme smůlu, ale musíme se posunout. Jsem si docela jistý - ale nemůžu samozřejmě vědět, co se mi bude odehrávat v neděli v hlavě -, že o minulém závodě nebudu přemýšlet. Prostě se budu soustředit na to, co budu dělat při startu," zakončil Seb.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.