Honda upravila strategii vývoje své pohonné jednotky pro zbytek sezóny. Místo série menších vylepšení se u McLarenu pokusí o jedno velké, aby se vyhnuli penalizacím na startovním roštu.
Japonská automobilka se po třech letech partnerství na konci roku rozejde s McLarenem, místo něj naváže spolupráci s Toro Rosso. Místo série několika vylepšení v posledních šesti závodech se pokusí o jeden velký, aby se Fernando Alonso a Stoffel Vandoorne vyhnuli penalizacím na startovním roštu.
Minimum penalizací, velké vylepšení"Jedním z bodů je to, že ve zbytku sezóny chceme minimalizovat počet upgradů motoru. K tomu ale dochází proto, že bychom chtěli v tomto ročníku dosáhnout těch nejlepších možných výsledků," vysvětluje sportovní šéf Hondy Jusuke Hasegawa.
"Předtím jsme upřednostňovali pouze výkonnostní vylepšení, protože jakékoliv zlepšení se přenese do příštího roku, takže jsme nemuseli váhat s jejich nasazováním. Ale teď už se Stoffelem a s Fernandem příští rok nebudeme spolupracovat, proto se chceme zaměřit na letošní výsledky pro McLaren.
Dávám přednost zisku více bodů letos, chtěl bych co nejvíce přispět tomuto týmu. Samozřejmě, že kdybychom mohli dostat nějaké velké vylepšení, pak bychom nemuseli čekat a váhat s penalizací," pokračuje Hasegawa.
Kdy, to ještě nevímeHonda tedy usilovně pracuje na dalším vylepšení, zatím však stále nedokáže říci, kdy ho zvládne připravit: "Zbývá 6 závodů, takže bychom mohli podle plánu nasadit ještě jeden motor. Mohlo by to být v Malajsii, v Suzuce nebo ve Spojených státech.
Z tohoto pohledu se samozřejmě pokusíme se vyhnout penalizaci v Suzuce a Spojené státy by pro nás mohly být potenciálně velmi dobrým okruhem, soudě dle loňských výsledků. Malajsie by mohla představovat další šanci, ale na to je ještě příliš brzy. Bude to těžké, takže to nemůžu potvrdit," říká šéf Hondy.
Problém s hřídelí MGU-K vyřešenMezitím se jim v továrně podařilo vyřešit opakující se problém s hřídelí MGU-K, kvůli němuž musel Vandoorne v Monze dvakrát svůj McLaren odstavit.
"Když jsem se vrátil do továrny, tak jsme přišli na to, že jsme měli potíž s dávkou. Poslední dávka hřídelí nebyla vyrobena správně, takže jsme nasadili předchozí dávku hřídelí," vysvětluje Hasegawa.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.