Honda upravila strategii vývoje své pohonné jednotky pro zbytek sezóny. Místo série menších vylepšení se u McLarenu pokusí o jedno velké, aby se vyhnuli penalizacím na startovním roštu.
Japonská automobilka se po třech letech partnerství na konci roku rozejde s McLarenem, místo něj naváže spolupráci s Toro Rosso. Místo série několika vylepšení v posledních šesti závodech se pokusí o jeden velký, aby se Fernando Alonso a Stoffel Vandoorne vyhnuli penalizacím na startovním roštu.
Minimum penalizací, velké vylepšení"Jedním z bodů je to, že ve zbytku sezóny chceme minimalizovat počet upgradů motoru. K tomu ale dochází proto, že bychom chtěli v tomto ročníku dosáhnout těch nejlepších možných výsledků," vysvětluje sportovní šéf Hondy Jusuke Hasegawa.
"Předtím jsme upřednostňovali pouze výkonnostní vylepšení, protože jakékoliv zlepšení se přenese do příštího roku, takže jsme nemuseli váhat s jejich nasazováním. Ale teď už se Stoffelem a s Fernandem příští rok nebudeme spolupracovat, proto se chceme zaměřit na letošní výsledky pro McLaren.
Dávám přednost zisku více bodů letos, chtěl bych co nejvíce přispět tomuto týmu. Samozřejmě, že kdybychom mohli dostat nějaké velké vylepšení, pak bychom nemuseli čekat a váhat s penalizací," pokračuje Hasegawa.
Kdy, to ještě nevímeHonda tedy usilovně pracuje na dalším vylepšení, zatím však stále nedokáže říci, kdy ho zvládne připravit: "Zbývá 6 závodů, takže bychom mohli podle plánu nasadit ještě jeden motor. Mohlo by to být v Malajsii, v Suzuce nebo ve Spojených státech.
Z tohoto pohledu se samozřejmě pokusíme se vyhnout penalizaci v Suzuce a Spojené státy by pro nás mohly být potenciálně velmi dobrým okruhem, soudě dle loňských výsledků. Malajsie by mohla představovat další šanci, ale na to je ještě příliš brzy. Bude to těžké, takže to nemůžu potvrdit," říká šéf Hondy.
Problém s hřídelí MGU-K vyřešenMezitím se jim v továrně podařilo vyřešit opakující se problém s hřídelí MGU-K, kvůli němuž musel Vandoorne v Monze dvakrát svůj McLaren odstavit.
"Když jsem se vrátil do továrny, tak jsme přišli na to, že jsme měli potíž s dávkou. Poslední dávka hřídelí nebyla vyrobena správně, takže jsme nasadili předchozí dávku hřídelí," vysvětluje Hasegawa.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.