Honda upravila strategii vývoje své pohonné jednotky pro zbytek sezóny. Místo série menších vylepšení se u McLarenu pokusí o jedno velké, aby se vyhnuli penalizacím na startovním roštu.
Japonská automobilka se po třech letech partnerství na konci roku rozejde s McLarenem, místo něj naváže spolupráci s Toro Rosso. Místo série několika vylepšení v posledních šesti závodech se pokusí o jeden velký, aby se Fernando Alonso a Stoffel Vandoorne vyhnuli penalizacím na startovním roštu.
Minimum penalizací, velké vylepšení"Jedním z bodů je to, že ve zbytku sezóny chceme minimalizovat počet upgradů motoru. K tomu ale dochází proto, že bychom chtěli v tomto ročníku dosáhnout těch nejlepších možných výsledků," vysvětluje sportovní šéf Hondy Jusuke Hasegawa.
"Předtím jsme upřednostňovali pouze výkonnostní vylepšení, protože jakékoliv zlepšení se přenese do příštího roku, takže jsme nemuseli váhat s jejich nasazováním. Ale teď už se Stoffelem a s Fernandem příští rok nebudeme spolupracovat, proto se chceme zaměřit na letošní výsledky pro McLaren.
Dávám přednost zisku více bodů letos, chtěl bych co nejvíce přispět tomuto týmu. Samozřejmě, že kdybychom mohli dostat nějaké velké vylepšení, pak bychom nemuseli čekat a váhat s penalizací," pokračuje Hasegawa.
Kdy, to ještě nevímeHonda tedy usilovně pracuje na dalším vylepšení, zatím však stále nedokáže říci, kdy ho zvládne připravit: "Zbývá 6 závodů, takže bychom mohli podle plánu nasadit ještě jeden motor. Mohlo by to být v Malajsii, v Suzuce nebo ve Spojených státech.
Z tohoto pohledu se samozřejmě pokusíme se vyhnout penalizaci v Suzuce a Spojené státy by pro nás mohly být potenciálně velmi dobrým okruhem, soudě dle loňských výsledků. Malajsie by mohla představovat další šanci, ale na to je ještě příliš brzy. Bude to těžké, takže to nemůžu potvrdit," říká šéf Hondy.
Problém s hřídelí MGU-K vyřešenMezitím se jim v továrně podařilo vyřešit opakující se problém s hřídelí MGU-K, kvůli němuž musel Vandoorne v Monze dvakrát svůj McLaren odstavit.
"Když jsem se vrátil do továrny, tak jsme přišli na to, že jsme měli potíž s dávkou. Poslední dávka hřídelí nebyla vyrobena správně, takže jsme nasadili předchozí dávku hřídelí," vysvětluje Hasegawa.
Lando Norris po triumfu v GP Austrálie zdůraznil, že McLaren zůstává realistický a nepropadá euforii. Reagoval tak na slova George Russella, který naznačil, že tým už může začít směřovat své ambice k sezoně 2026.
Max Verstappen skončil druhý v deštivé Velké ceně Austrálie za Landem Norrisem z McLarenu. Přestože Red Bull v současnosti za McLarenem zaostává, tým se zaměřuje na minimalizaci ztráty a přípravu na další fázi sezóny.
Andrea Kimi Antonelli, nováček Mercedesu, se vrátil na čtvrté místo po úspěšném odvolání proti pětisekundovému trestu za nebezpečné vypuštění během své premiéry na Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný šampion měl během Velké ceny Austrálie problémy s novým vozem, když čelil náročným podmínkám na trati. Během závodu došlo i k několika napjatým výměnám slov mezi Hamiltonem a jeho novým závodním inženýrem.
Sezóna Formule 1 2025 odstartovala dramatickou Velkou cenou Austrálie v Melbourne, kde deštivé počasí způsobilo řadu nehod a přerušení závodu. Lando Norris nakonec uhájil vítězství těsně před Maxem Verstappenem, zatímco závod byl plný nečekaných zvratů, chyb a strategických rozhodnutí, které ovlivnily konečné pořadí.
Velká cena Austrálie 2025 v předpovědi déšť, což by mohlo výrazně ovlivnit začátek sezóny Formule 1. Po víkendových suchých podmínkách mohou mít jezdci jako Lewis Hamilton a Max Verstappen z náhlé změny počasí výhodu, kterou by mohli využít ve svůj prospěch.
Williams ukázal svou sílu... Albon a Sainz zazářili v kvalifikaci a potvrdili, že tým vsadil na správnou jezdeckou dvojici.
McLaren ovládl úvodní kvalifikaci sezóny 2025, když Lando Norris získal pole position těsně před svým týmovým kolegou Oscarem Piastrim. Britský jezdec zajel čas 1'15"096 a v dramatickém finále porazil domácího favorita o pouhých 84 tisícin sekundy.
Júki Cunoda si po skvělém kvalifikačním výkonu našel chvíli, aby poděkoval muži, který mu pomohl k jednomu z nejlepších výsledků v kariéře – Landu Norrisovi, jenž si zajistil pole position.
Lewis Hamilton zatím nejel s Ferrari na mokré trati, což by mu v případě deště mohlo zkomplikovat závod v Austrálii. Sedminásobný šampion se bude muset rychle adaptovat a najít správné nastavení pro náročné podmínky.
Lando Norris získal pole position na Velkou cenu Austrálie 2025, přičemž Oscar Piastri skončil těsně druhý a Max Verstappen obsadil třetí místo. Všichni tři jezdci se připravují na nevyzpytatelný závod, který bude ovlivněn možným deštěm a novými výzvami.
Úvodní kvalifikace sezóny 2025 v Albert Parku skončila neúspěchem pro nováčky Kimiho Antonelliho a Liama Lawsona, kteří vypadli už v první části. V závěru kvalifikace si pole position zajistil Lando Norris, který porazil týmového kolegu Oscara Piastriho o 0,084 sekundy, přičemž Max Verstappen dokončil kvalifikaci na třetím místě.