Velká cena Malajsie Formule 1 se po 19 letech jede naposledy. Podle Lewise Hamiltona je to škoda, protože přichází o svou nejnáročnější výzvu.
Malajská vláda společně s vedením Formule 1 v dubnu letošního roku uvedli, že se v Sepangu bude letos závodit naposledy. Podle tamějšího premiéra Najiba Razaka za tím stojí pokles v prodeji vstupenek, sledovanosti a klesající počty turistů. Velké ceny přitom hostil od roku 1999.
"Rozhodně to je smutné pomyslet, že tohle je poslední závod. Pro auto a tým je tím nejnáročnějším. Odeberou tedy velkou cenu patřící k těm nejtěžším v sezóně, není-li vůbec nejtěžší. Těžko se bude nahrazovat," popisuje Hamilton.
Piloti Velkou cenu Malajsie často přirovnávají k sezení v sauně v kombinézách. Teploty v kokpitu totiž překračují 50 °C a vlhkost vzduchu 70 %. Při jízdě za 90 min bojují na 5,543km okruhu s vysokým přetížením vypotí kolem 3 litrů tekutin (5 % své tělesné hmotnosti). Srdeční frekvence dosahuje 170 tepů za minutu a tělo během závodu spálí 1500 kcal.
"Jednou z hlavních věcí je udržovat úroveň hydratace. Jakmile u vás jednou poklesne, tak to dlouho trvá, než se dostane zpět. Musíme pít hodně vody a sportovních nápojů obsahujících elektrolyty, abychom úrovně udržovali na správné míře. Musíte rozhodně zajistit, abyste byli dobře hydrováni," upozorňuje Valtteri Bottas.
Hamilton zde loni prožil svou noční můru, když mu po startu z pole position odešel motor a titul nakonec vyhrál jeho týmový kolega Nico Rosberg. Letos má 6 závodů před koncem náskok 28 bodů na druhého Sebastiana Vettela z Ferrari, které se bude snažit odčinit singapurskou blamáž vítězstvím.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.
George Russell zůstává bez smlouvy pro příští sezónu a jeho budoucnost u Mercedesu tak visí ve vzduchu. Tým mezitím nepřestává projevovat zájem o Maxe Verstappena, který je nadále jejich vysněnou posilou, i když má stále platný kontrakt u Red Bullu.
Carlos Sainz přiznal, že ho zpráva o příchodu Lewise Hamiltona do Ferrari v roce 2025 naprosto šokovala. Nejvíc ho však zaskočilo, že se to nedozvěděl od týmu, ale od kamaráda.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.