Jak vidí rozhodnutí Lewise Hamiltona britští farmáři?
Lewis Hamilton během víkendu v Singapuru pro BBC řekl, že se naprosto zřekl živočišných produktů a stal se veganem. Poslední dva roky britský pilot nejedl červené maso a živočišné bílkoviny přijímal primárně z ryb. Po shlédnutí dokumentu o výrobě masa ale nad živočišnou stravou zanevřel úplně.
Jako hlavní důvody Brit udával současný stav planety a způsoby, jakými dnes farmáři své zvířata dokrmují a v jakých podmínkách je chovají. A jelikož je Lewis Hamilton vlivným mužem na sociálních sítích (4,8 milionů sledujících na Instagramu a přes 4 miliony fanoušků na facebooku) a chce veganské poselství šířit mezi lidi, musejí reagovat i farmáři.
"Tyto populistické komentáře, které se v poslední době objevují a tvrdí, že vajíčka a další živočišné produkty ničí planetu, jsou úplně iracionální. Spousta veganů musí jíst doplňky stravy, jelikož nejsou schopni vše načerpat z rostlinné stravy. Jako farmáři si těchto změn musíme všímat. Chtěla bych vidět náš průmysl v méně obranné pozici. Měli bychom se k tomu stavět čelem," řekla Abi Readerová, zakladatelka vzdělávacího projektu #CowsOnTour, v rámci kterého dětem vysvětluje, jak probíhá proces zpracování zemědělských produktů.
James Robinson z Kendalu, jenž vlastní farmu, která se již po pět generací věnuje poctivému farmaření bez chemických aditiv, na účet Lewise Hamiltona řekl: "Je to pokrytec. Když člověk soutěžící ve sportu, který vůbec neprospívá životnímu prostředí, řekne, že se stal veganem, aby zachránil planetu, tak to je naprosto bezpředmětné. Chce opravdu omezit CO2? Navrhuji, aby přestal jezdit v soukromém tryskáči a aby přestal využívat palivo z rostlin, které tak moc chce jíst. To je ale blbec."
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.