Kolizi po startu VC Signapuru vidí Max a Jos Verstappen jinak než Ferrari.
Výsledek Velké ceny Singapuru bude jistě Ferrari po nocích strašit ještě nějaký ten pátek. Vettel po zisku pole position měl našlápnuto na vítězství. Navíc oba Mercedesy během víkend značně ztráceli jak na Ferrari, tak na Red Bull.
Vše ale nakonec dopadlo jinak. Pro Vettela i Räikkönena skončil závod hned v první zatáčce a Hamilton bral 25 bodů za vítězství. Bottas pak dojel třetí a utvrdil tak náskok Stříbrných šípů v Poháru konstruktérů - v současné době vede Daimler o 102 bodů.
I have nothing more to say. pic.twitter.com/UFJbWlNZKL
— Jos Verstappen (@MaVic009) 17. září 2017Komisaři nakonec nechali tento incident bez trestu. Připisovat vinu je v této situaci hodně složité, ale nejvíce bitým je samozřejmě Vettel, který v pozici muže, jenž bojuje o titul, mohl jet pasivněji, aby se vyhnul kolizi s piloty, kteří měli lepší start.
Sám Max Verstappen pak před novináři řekl, že se Seb neomluvil. "Ne. Jen řekl něco ve stylu, že mohl udělat určité věci jinak. Změnit minulost nejde. Vettel bojuje o titul, takže nebylo potřeba, aby tak riskoval, když věděl, že Hamilton startoval z páté pozice. Kdyby se tohle stalo s Hamiltonem, tak to by byla asi úplně jiná pohádka. Když se na to dívám z jeho (Vettelovy) perspektivy, tak nechápu, že něco takového dopustil."
What we tweeted was a factual description of events. No need to speculate on this
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) 17. září 2017Ferrari na svém Twitteru bylo původně nekompromisní a vinu svedlo na pilota Red Bullu. S tím nesouhlasí ale Jos Verstappen, otec Maxe. "Když se podíváte na obrázky, tak uvidíte, že Räikkönen se stáčí doprava, pak lze i vidět, že Vettel se stáčí doleva. Max je mezi nimi a nemůže nic dělat. Nedává smysl vinit Maxe."
Vettela dle Verstappena staršího neměla minout penalizace. "Zaslouží si to. Opravdu. Jen tak to ale neudělají, jelikož má již na svém kontě řadu varování. Kdyby nyní dostal penalizaci, tak by ho museli vyloučit z jednoho závodu, takže tu může hrát roli i nějaká politika, což by zrovna nebylo fér."
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.