Kolizi po startu VC Signapuru vidí Max a Jos Verstappen jinak než Ferrari.
Výsledek Velké ceny Singapuru bude jistě Ferrari po nocích strašit ještě nějaký ten pátek. Vettel po zisku pole position měl našlápnuto na vítězství. Navíc oba Mercedesy během víkend značně ztráceli jak na Ferrari, tak na Red Bull.
Vše ale nakonec dopadlo jinak. Pro Vettela i Räikkönena skončil závod hned v první zatáčce a Hamilton bral 25 bodů za vítězství. Bottas pak dojel třetí a utvrdil tak náskok Stříbrných šípů v Poháru konstruktérů - v současné době vede Daimler o 102 bodů.
I have nothing more to say. pic.twitter.com/UFJbWlNZKL
— Jos Verstappen (@MaVic009) 17. září 2017Komisaři nakonec nechali tento incident bez trestu. Připisovat vinu je v této situaci hodně složité, ale nejvíce bitým je samozřejmě Vettel, který v pozici muže, jenž bojuje o titul, mohl jet pasivněji, aby se vyhnul kolizi s piloty, kteří měli lepší start.
Sám Max Verstappen pak před novináři řekl, že se Seb neomluvil. "Ne. Jen řekl něco ve stylu, že mohl udělat určité věci jinak. Změnit minulost nejde. Vettel bojuje o titul, takže nebylo potřeba, aby tak riskoval, když věděl, že Hamilton startoval z páté pozice. Kdyby se tohle stalo s Hamiltonem, tak to by byla asi úplně jiná pohádka. Když se na to dívám z jeho (Vettelovy) perspektivy, tak nechápu, že něco takového dopustil."
What we tweeted was a factual description of events. No need to speculate on this
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) 17. září 2017Ferrari na svém Twitteru bylo původně nekompromisní a vinu svedlo na pilota Red Bullu. S tím nesouhlasí ale Jos Verstappen, otec Maxe. "Když se podíváte na obrázky, tak uvidíte, že Räikkönen se stáčí doprava, pak lze i vidět, že Vettel se stáčí doleva. Max je mezi nimi a nemůže nic dělat. Nedává smysl vinit Maxe."
Vettela dle Verstappena staršího neměla minout penalizace. "Zaslouží si to. Opravdu. Jen tak to ale neudělají, jelikož má již na svém kontě řadu varování. Kdyby nyní dostal penalizaci, tak by ho museli vyloučit z jednoho závodu, takže tu může hrát roli i nějaká politika, což by zrovna nebylo fér."
Lando Norris získal pole position na belgické Grand Prix 2025 v Spa, když porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Norris tak zajistil McLarenu nejlepší startovní pozici před nedělním závodem.
Navzdory nové zadní závěsové geometrii skončilo Ferrari ve sprintu belgického GP čtvrté, což podle týmu odpovídá téměř maximálnímu výkonu vozu na Spa. Novinka zatím nepřinesla výrazný posun v tempu, a Ferrari tak musí dál pracovat na zlepšení.
Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.
Martin Brundle vyzval Mercedes, aby pevně podpořil nováčka Andreu Kimiho Antonelliho, který čelí rostoucímu tlaku. Podle něj mladý jezdec potřebuje klidné zázemí, aby mohl naplno rozvinout svůj potenciál.
Max Verstappen si připsal další vítězství, když v belgickém sprintu překonal Oscara Piastriho a znovu ukázal svou mistrovskou formu. Rozhodující manévr předvedl hned po startu, poté už Red Bull udával tempo a Piastri se musel spokojit s druhým místem.
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.
Oscar Piastri si ve Spa vyjel pole position pro sobotní sprint a znovu tak podtrhl formu, kterou McLaren předvádí v belgických Ardenách. Mladý Australan zvládl kvalifikaci nejlépe ze všech a do krátkého závodu odstartuje z čela startovního roštu.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.
Lewis Hamilton jasně prohlásil, že nechce dopadnout jako Fernando Alonso nebo Sebastian Vettel ve Ferrari, kteří nedokázali získat titul. Zdůraznil, že k úspěchu potřebuje nejen odhodlání, ale i silný tým a správnou strategii.
Liam Lawson se o odchodu Christiana Hornera z Red Bullu dozvěděl z médií, ale tvrdí, že to na jeho cíle a soustředění nemá velký vliv. Nové vedení v podobě Laurenta Mekiese a Alana Permaneho vnímá jako stabilní a motivované, což podle něj týmu nijak neškodí.