Kolizi po startu VC Signapuru vidí Max a Jos Verstappen jinak než Ferrari.
Výsledek Velké ceny Singapuru bude jistě Ferrari po nocích strašit ještě nějaký ten pátek. Vettel po zisku pole position měl našlápnuto na vítězství. Navíc oba Mercedesy během víkend značně ztráceli jak na Ferrari, tak na Red Bull.
Vše ale nakonec dopadlo jinak. Pro Vettela i Räikkönena skončil závod hned v první zatáčce a Hamilton bral 25 bodů za vítězství. Bottas pak dojel třetí a utvrdil tak náskok Stříbrných šípů v Poháru konstruktérů - v současné době vede Daimler o 102 bodů.
I have nothing more to say. pic.twitter.com/UFJbWlNZKL
— Jos Verstappen (@MaVic009) 17. září 2017Komisaři nakonec nechali tento incident bez trestu. Připisovat vinu je v této situaci hodně složité, ale nejvíce bitým je samozřejmě Vettel, který v pozici muže, jenž bojuje o titul, mohl jet pasivněji, aby se vyhnul kolizi s piloty, kteří měli lepší start.
Sám Max Verstappen pak před novináři řekl, že se Seb neomluvil. "Ne. Jen řekl něco ve stylu, že mohl udělat určité věci jinak. Změnit minulost nejde. Vettel bojuje o titul, takže nebylo potřeba, aby tak riskoval, když věděl, že Hamilton startoval z páté pozice. Kdyby se tohle stalo s Hamiltonem, tak to by byla asi úplně jiná pohádka. Když se na to dívám z jeho (Vettelovy) perspektivy, tak nechápu, že něco takového dopustil."
What we tweeted was a factual description of events. No need to speculate on this
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) 17. září 2017Ferrari na svém Twitteru bylo původně nekompromisní a vinu svedlo na pilota Red Bullu. S tím nesouhlasí ale Jos Verstappen, otec Maxe. "Když se podíváte na obrázky, tak uvidíte, že Räikkönen se stáčí doprava, pak lze i vidět, že Vettel se stáčí doleva. Max je mezi nimi a nemůže nic dělat. Nedává smysl vinit Maxe."
Vettela dle Verstappena staršího neměla minout penalizace. "Zaslouží si to. Opravdu. Jen tak to ale neudělají, jelikož má již na svém kontě řadu varování. Kdyby nyní dostal penalizaci, tak by ho museli vyloučit z jednoho závodu, takže tu může hrát roli i nějaká politika, což by zrovna nebylo fér."
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.