Kolizi po startu VC Signapuru vidí Max a Jos Verstappen jinak než Ferrari.
Výsledek Velké ceny Singapuru bude jistě Ferrari po nocích strašit ještě nějaký ten pátek. Vettel po zisku pole position měl našlápnuto na vítězství. Navíc oba Mercedesy během víkend značně ztráceli jak na Ferrari, tak na Red Bull.
Vše ale nakonec dopadlo jinak. Pro Vettela i Räikkönena skončil závod hned v první zatáčce a Hamilton bral 25 bodů za vítězství. Bottas pak dojel třetí a utvrdil tak náskok Stříbrných šípů v Poháru konstruktérů - v současné době vede Daimler o 102 bodů.
I have nothing more to say. pic.twitter.com/UFJbWlNZKL
— Jos Verstappen (@MaVic009) 17. září 2017Komisaři nakonec nechali tento incident bez trestu. Připisovat vinu je v této situaci hodně složité, ale nejvíce bitým je samozřejmě Vettel, který v pozici muže, jenž bojuje o titul, mohl jet pasivněji, aby se vyhnul kolizi s piloty, kteří měli lepší start.
Sám Max Verstappen pak před novináři řekl, že se Seb neomluvil. "Ne. Jen řekl něco ve stylu, že mohl udělat určité věci jinak. Změnit minulost nejde. Vettel bojuje o titul, takže nebylo potřeba, aby tak riskoval, když věděl, že Hamilton startoval z páté pozice. Kdyby se tohle stalo s Hamiltonem, tak to by byla asi úplně jiná pohádka. Když se na to dívám z jeho (Vettelovy) perspektivy, tak nechápu, že něco takového dopustil."
What we tweeted was a factual description of events. No need to speculate on this
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) 17. září 2017Ferrari na svém Twitteru bylo původně nekompromisní a vinu svedlo na pilota Red Bullu. S tím nesouhlasí ale Jos Verstappen, otec Maxe. "Když se podíváte na obrázky, tak uvidíte, že Räikkönen se stáčí doprava, pak lze i vidět, že Vettel se stáčí doleva. Max je mezi nimi a nemůže nic dělat. Nedává smysl vinit Maxe."
Vettela dle Verstappena staršího neměla minout penalizace. "Zaslouží si to. Opravdu. Jen tak to ale neudělají, jelikož má již na svém kontě řadu varování. Kdyby nyní dostal penalizaci, tak by ho museli vyloučit z jednoho závodu, takže tu může hrát roli i nějaká politika, což by zrovna nebylo fér."
Mercedes už naplno pracuje na nové éře Formule 1, která odstartuje v roce 2026 zásadní změnou technických pravidel. Podle Simoneho Restyho v ní vidí nejen obrovskou výzvu, ale i šanci vrátit se na vrchol, pokud tým správně odhadne vývojový směr.
Red Bull potvrdil, že má připravený nouzový plán pro případ jednozávodního zákazu startu Maxe Verstappena ve Formuli 1. I když je jeho absence nepravděpodobná, tým chce být připravený minimalizovat dopady na šampionát.
Velká cena Kanady je proslulá proměnlivým počasím, které často způsobuje chaos a mění závodní strategie. I letos panuje nejistota zda dorazí déšť, protože v Montréalu nikdy nevíte co přinese další oblak.
Situace Lewise Hamiltona ve Ferrari nabírá na vážnosti, protože sedminásobný mistr světa se zatím nedokázal plně sžít se svým novým vozem pro sezónu F1 2025.
Dvojnásobný mistr světa F1 a bývalý pilot McLarenu Mika Häkkinen vyjádřil překvapení nad tím, že Max Verstappen během Velké ceny Španělska nijak nezpochybnil rozhodnutí týmu Red Bull obout tvrdou směs pneumatik. Podle Fina bylo neobvyklé, že jezdec jeho kalibru nepokusil strategii více ovlivnit.
Přestup k Ferrari měl být pro Hamiltona vrcholem kariéry, ale zatím přináší spíše nejistotu než úspěchy. Sedminásobný mistr světa se stále adaptuje na nové prostředí, což vyvolává spekulace o jeho budoucnosti ve Formuli 1.
Flavio Briatore dal jasně najevo, že Alpine musí v roce 2026 pravidelně bojovat o stupně vítězů, jinak nemá šanci naplnit jeho ambice. Přechodné období končí a tým musí začít dokazovat svou konkurenceschopnost přímo na trati.
Andrea Stella uznává, že řídit dva ambiciózní jezdce bojující o titul je náročné a vyžaduje citlivý přístup. McLaren teď balancuje mezi týmovou rovnováhou a snahou vytěžit maximum z formy Landa Norrise a Oscara Piastriho.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.