SINGAPUR - ZASTÁVKY V BOXECH A PNEUMATIKOVÉ STRATEGIE; Jak rychle pracovaly týmy v boxech a s jakými strategiemi odjely Velkou cenu Singapuru 2017?
Nejrychlejší zastávky byly dnes k vidění u Mercedesu, jenž je jako jediný zvládl pod hranici 2,5 sekund - Hamiltona v 29. kole za 2,27 s a Bottase o kolo dříve za 2,4 s.
2.27 seconds - @MercedesAMGF1 show how the perfect wheel change is performed under floodlight conditions. #DHLFastestPitStopAward #F1 pic.twitter.com/9HM6TZ0BrC
— DHL_Motorsports (@DHL_Motorsports) September 18, 2017Video: Nejrychlejší zastávka v Singapuru
Red Bull Ricciarda odbavil za slušných 2,54 s, zbytek už byl nad 2,7 s: Magnussen (Haas) s Pérezem (Force India) za 2,75 s, Stroll (Williams) za 2,78 s a Grosjean za 2,79 s - všechno velmi těsně.
Zbylé tři místa v první desítce nejrychlejších zastávek zaujali Massa (2,8 s), Ocon (2,82 s) a Sainz (2,93 s).
V Singapuru jsme se poprvé dočkali mokrého závodu. Polovina pilotů startovala na pneumatikách do deště, druhá polovina na přechodných.
Kvůli kolizím a technickým problémům bylo klasifikováno jen 12 pilotů, z toho si jich pět vystačilo s jedinou zastávkou (Bottas, Grosjean, Hamilton, Sainz a Stroll), čtyři piloti vsadilo na dvouzastávkovou strategii (Palmer, Pérez, Ricciardo a Vandoorne), dva piloti k mechanikům zajeli třkrát (Massa a Ocon) a Wehrlein dokonce čtyřikrát.
Safety-car se na stále mokrou trať v první polovině dostal dvakrát, což někteří využili k přezutí na čerstvou sadu intermediálek. Ke konci trať zcela oschla. Jako první na slicky přešel Massa s Magnussenem v 24. kole, poté následoval zbytek pilotů. Většinou se rozhodli pro ultra-měkkou směs, pouze Sainz šel do super-měkkých.
Palmer se Sainzem a Vandoornem dosáhli svých nejlepších výsledků v F1, zatímco Hamilton zajel nový závodní rekord Singapuru na ultra-měkké směsi: 1:45,008 min - o dvě sekundy rychleji než loni.
Nejdelší stint předvedl Stroll, jenž na jedné sadě ultra-měkkých pneumatik vydržel 32 kol z celkových 58, tj. 55,2 % závodu. Na super-měkkých zvládl Sainz 31 kol, na měkkých Ericsson 4 kola, na přechodných Hamilton 29 kol a na pneumatikách do deště Wehrlein 19 kol.
George Russell stojí před klíčovým momentem své kariéry, protože jeho smlouva s Mercedesem vyprší už na konci této sezony. Zatímco britský závodník řeší svou budoucnost, Mercedes intenzivně usiluje o podpis Maxe Verstappena, což přidává do celého příběhu ještě větší napětí a nejistotu ohledně dalšího složení týmu.
Lance Stroll ostře kritizoval nová pravidla, která vstoupí v platnost ve Formuli 1 v příští sezoně. Podle něj mohou změny přinést více problémů než užitku.
Lewis Hamilton věří, že tentokrát prolomí své nestálé výsledky na Velké ceně Belgie. Mezitím Ferrari chystá významné technické vylepšení, které by mohlo výrazně ovlivnit boj o čelní příčky.
Jenson Button ocenil Maxe Verstappena za to, jak dokáže dostat maximum z náročného vozu RB21. Podle něj je to důkaz výjimečného jezdeckého talentu, který Verstappena odlišuje od ostatních.
Pokud Max Verstappen přestoupí k Mercedesu, Carlos Sainz by mohl zamířit do Red Bullu. Na jeho místo ve Williamsu by pak přišel Kimi Antonelli.
Adrian Newey potvrdil, že se naplno ponořil do vývoje klíčových konstrukčních částí monopostu Aston Martin pro revoluční sezonu 2026. Legendární konstruktér se v těchto týdnech soustředí na architekturu vozu, která položí základy budoucí konkurenceschopnosti stáje v nové éře Formule 1.
Max Verstappen se těší na spolupráci s Laurentem Mekiesem, který od Velké ceny Belgie převezme roli nového šéfa týmu Red Bull. Verstappen věří, že Mekies přinese týmu novou energii a pomůže mu dosáhnout dalších úspěchů.
Dodavatel pneumatik testuje nový „mezistupeň“ mezi střední a tvrdou směsí, aby zkomplikoval strategické volby týmů. Nevyzpytatelné počasí ale může tento plán výrazně narušit.
Italský veterán F1 Riccardo Patrese rozvířil vody paddocku překvapivým prohlášením na adresu svého někdejšího šéfa z týmu Benetton. Jeho slova naznačují, že zákulisí tehdejších událostí možná nebylo tak průhledné, jak se dosud zdálo.
Ferrari otestovalo nové zadní zavěšení na SF-25 během natáčecího dne v Mugellu, kde za volant usedli Hamilton a Leclerc. Oba však po jízdách uvedli, že v chování vozu nezaznamenali výraznou změnu.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.