Mercedes přezouval nejrychleji, v pestrých strategiích si maximum kariéry vylepšili 3 piloti + VIDEO

Lewis Hamilton během nejrychlejší zastávky v Singapuru
Lewis Hamilton během nejrychlejší zastávky v Singapuru, foto: Pirelli
Petr Hlawiczka 17. září 2017 22:45
Sdílej:

SINGAPUR - ZASTÁVKY V BOXECH A PNEUMATIKOVÉ STRATEGIE; Jak rychle pracovaly týmy v boxech a s jakými strategiemi odjely Velkou cenu Singapuru 2017?

Nejrychlejší zastávky byly dnes k vidění u Mercedesu, jenž je jako jediný zvládl pod hranici 2,5 sekund - Hamiltona v 29. kole za 2,27 s a Bottase o kolo dříve za 2,4 s.

2.27 seconds - @MercedesAMGF1 show how the perfect wheel change is performed under floodlight conditions. #DHLFastestPitStopAward #F1 pic.twitter.com/9HM6TZ0BrC

— DHL_Motorsports (@DHL_Motorsports) September 18, 2017

Video: Nejrychlejší zastávka v Singapuru

Red Bull Ricciarda odbavil za slušných 2,54 s, zbytek už byl nad 2,7 s: Magnussen (Haas) s Pérezem (Force India) za 2,75 s, Stroll (Williams) za 2,78 s a Grosjean za 2,79 s - všechno velmi těsně.

Zbylé tři místa v první desítce nejrychlejších zastávek zaujali Massa (2,8 s), Ocon (2,82 s) a Sainz (2,93 s).

V Singapuru jsme se poprvé dočkali mokrého závodu. Polovina pilotů startovala na pneumatikách do deště, druhá polovina na přechodných.

Kvůli kolizím a technickým problémům bylo klasifikováno jen 12 pilotů, z toho si jich pět vystačilo s jedinou zastávkou (Bottas, Grosjean, Hamilton, Sainz a Stroll), čtyři piloti vsadilo na dvouzastávkovou strategii (Palmer, Pérez, Ricciardo a Vandoorne), dva piloti k mechanikům zajeli třkrát (Massa a Ocon) a Wehrlein dokonce čtyřikrát.

Safety-car se na stále mokrou trať v první polovině dostal dvakrát, což někteří využili k přezutí na čerstvou sadu intermediálek. Ke konci trať zcela oschla. Jako první na slicky přešel Massa s Magnussenem v 24. kole, poté následoval zbytek pilotů. Většinou se rozhodli pro ultra-měkkou směs, pouze Sainz šel do super-měkkých.

Palmer se Sainzem a Vandoornem dosáhli svých nejlepších výsledků v F1, zatímco Hamilton zajel nový závodní rekord Singapuru na ultra-měkké směsi: 1:45,008 min - o dvě sekundy rychleji než loni.

Nejdelší stint předvedl Stroll, jenž na jedné sadě ultra-měkkých pneumatik vydržel 32 kol z celkových 58, tj. 55,2 % závodu. Na super-měkkých zvládl Sainz 31 kol, na měkkých Ericsson 4 kola, na přechodných Hamilton 29 kol a na pneumatikách do deště Wehrlein 19 kol.

Stalo se
Novinky
Valtteri Bottas

Valtteri Bottas nabízí svou pomoc Red Bullu: Místo toho dostává studenou sprchu

Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.

Novinky
Lewis Hamilton v Barceloně.

Lewis Hamilton u premiéra: Školství potřebuje reformu

Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.

Novinky
Max Verstappen v Barceloně

„Rozpoutalo se peklo.“ Helmut Marko se rozmluvil, jak se Max Verstappen zhroutil

Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.

Novinky
James Vowles

Vowlesova slova o omluvě Totu Wolffovi: Rivalita versus respekt

James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.