SINGAPUR - ZASTÁVKY V BOXECH A PNEUMATIKOVÉ STRATEGIE; Jak rychle pracovaly týmy v boxech a s jakými strategiemi odjely Velkou cenu Singapuru 2017?
Nejrychlejší zastávky byly dnes k vidění u Mercedesu, jenž je jako jediný zvládl pod hranici 2,5 sekund - Hamiltona v 29. kole za 2,27 s a Bottase o kolo dříve za 2,4 s.
2.27 seconds - @MercedesAMGF1 show how the perfect wheel change is performed under floodlight conditions. #DHLFastestPitStopAward #F1 pic.twitter.com/9HM6TZ0BrC
— DHL_Motorsports (@DHL_Motorsports) September 18, 2017Video: Nejrychlejší zastávka v Singapuru
Red Bull Ricciarda odbavil za slušných 2,54 s, zbytek už byl nad 2,7 s: Magnussen (Haas) s Pérezem (Force India) za 2,75 s, Stroll (Williams) za 2,78 s a Grosjean za 2,79 s - všechno velmi těsně.
Zbylé tři místa v první desítce nejrychlejších zastávek zaujali Massa (2,8 s), Ocon (2,82 s) a Sainz (2,93 s).
V Singapuru jsme se poprvé dočkali mokrého závodu. Polovina pilotů startovala na pneumatikách do deště, druhá polovina na přechodných.
Kvůli kolizím a technickým problémům bylo klasifikováno jen 12 pilotů, z toho si jich pět vystačilo s jedinou zastávkou (Bottas, Grosjean, Hamilton, Sainz a Stroll), čtyři piloti vsadilo na dvouzastávkovou strategii (Palmer, Pérez, Ricciardo a Vandoorne), dva piloti k mechanikům zajeli třkrát (Massa a Ocon) a Wehrlein dokonce čtyřikrát.
Safety-car se na stále mokrou trať v první polovině dostal dvakrát, což někteří využili k přezutí na čerstvou sadu intermediálek. Ke konci trať zcela oschla. Jako první na slicky přešel Massa s Magnussenem v 24. kole, poté následoval zbytek pilotů. Většinou se rozhodli pro ultra-měkkou směs, pouze Sainz šel do super-měkkých.
Palmer se Sainzem a Vandoornem dosáhli svých nejlepších výsledků v F1, zatímco Hamilton zajel nový závodní rekord Singapuru na ultra-měkké směsi: 1:45,008 min - o dvě sekundy rychleji než loni.
Nejdelší stint předvedl Stroll, jenž na jedné sadě ultra-měkkých pneumatik vydržel 32 kol z celkových 58, tj. 55,2 % závodu. Na super-měkkých zvládl Sainz 31 kol, na měkkých Ericsson 4 kola, na přechodných Hamilton 29 kol a na pneumatikách do deště Wehrlein 19 kol.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.