Jaká je situace u Haasu po roce a půl aktivního závodění v královně motorsportu? Plánuje americká stáj zůstat, nebo s F1 sekne?
Haas je v současné F1 nejnovějším týmem, a navíc jediným americkým. V královně motorsportu se stáj Gene Haase dokázala slušně etablovat, problémem ale je, že se jen těžko bude posouvat nahoru. V současné F1 totiž platí pravidlo: Štěstí přeje bohatým, a obzvláště pak továrním stájím.
"Nemůžeme ten rozdíl stáhnout," řekl pro NBC Sports Gene Haas během GP Itálie. "S tím, kolik máme zdrojů a kolik máme vědomostí, je to prostě nemožné. Částečně za to může fakt, že tři top týmy si staví takřka celé auto na vlastní pěst. Mají pak o svých vozech lepší přehled. Jakožto zákaznický tým budeme vždy v nevýhodě oproti tovární stáji. Myslím si, že potřebujeme nějaké prvky náhody. I poslední týmy by měly mít šanci jednou za čas vyhrát. Neříkám, že by to tak mělo být v každém závodě, ale pokud nikdy nemůžete vyhrát, tak to ani není sport," pokračoval Američan.
Dokonce se nabízí otázka, zda má pro Haase Formule 1 význam, když je z NASCARu zvyklý na úplně jiná umístění a závodní pojetí. "No, rozhodně jsme Formuli 1 oddaní, ale pokud nebudeme mít šanci vyhrávat, tak se musím ptát, proč tu vlastně být."
Gene Haas vlastně jen zmiňuje nešvary, které Formuli 1 již nějaký ten pátek trápí a kvůli které přichází o fanouškovskou základnu. Řešení prý ale není vůbec jednoduché a sám Haas by nechtěl být v kůži mužů, kteří budou o budoucnosti tohoto sportu rozhodovat.
"Myslím si, že problémem jsou velké stáje. Byl jsem jednou u Ferrari a oni mají obrovské vývojové oddělení. Jsem si jistý, že u Mercedesu to bude stejné. Otázkou pak je, co ty týmy dělají a kam svým snažením směřují. Oni jsou ti, kteří určují DNA tohoto sportu. Formule 1 je považována za absolutní vrchol a poté, co jsem v ní strávil nějaký čas, jsem zjistil, že to nejvíce fascinující jsou technologie. Navíc je tu pak vášeň, se kterou například Ferrari vyvíjí své vozy.
Pokud by se zavedly rozpočtové stropy, a oni by museli vyhodit 500 lidí, tak by to bylo hodně složité. Zde noví majitelé narazí na velké překážky, pokud jen vymyslí nová pravidla a řeknou, ať se týmy přizpůsobí. U firem, které to dělají 50 let, to nebude fungovat. To je dilema, kterému bude vedení čelit. Nedá se to změnit během jednoho dne. Jsem rád, že mě se to rozhodnutí až tak týkat nebude," zakončil Haas.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.