Jaká je situace u Haasu po roce a půl aktivního závodění v královně motorsportu? Plánuje americká stáj zůstat, nebo s F1 sekne?
Haas je v současné F1 nejnovějším týmem, a navíc jediným americkým. V královně motorsportu se stáj Gene Haase dokázala slušně etablovat, problémem ale je, že se jen těžko bude posouvat nahoru. V současné F1 totiž platí pravidlo: Štěstí přeje bohatým, a obzvláště pak továrním stájím.
"Nemůžeme ten rozdíl stáhnout," řekl pro NBC Sports Gene Haas během GP Itálie. "S tím, kolik máme zdrojů a kolik máme vědomostí, je to prostě nemožné. Částečně za to může fakt, že tři top týmy si staví takřka celé auto na vlastní pěst. Mají pak o svých vozech lepší přehled. Jakožto zákaznický tým budeme vždy v nevýhodě oproti tovární stáji. Myslím si, že potřebujeme nějaké prvky náhody. I poslední týmy by měly mít šanci jednou za čas vyhrát. Neříkám, že by to tak mělo být v každém závodě, ale pokud nikdy nemůžete vyhrát, tak to ani není sport," pokračoval Američan.
Dokonce se nabízí otázka, zda má pro Haase Formule 1 význam, když je z NASCARu zvyklý na úplně jiná umístění a závodní pojetí. "No, rozhodně jsme Formuli 1 oddaní, ale pokud nebudeme mít šanci vyhrávat, tak se musím ptát, proč tu vlastně být."
Gene Haas vlastně jen zmiňuje nešvary, které Formuli 1 již nějaký ten pátek trápí a kvůli které přichází o fanouškovskou základnu. Řešení prý ale není vůbec jednoduché a sám Haas by nechtěl být v kůži mužů, kteří budou o budoucnosti tohoto sportu rozhodovat.
"Myslím si, že problémem jsou velké stáje. Byl jsem jednou u Ferrari a oni mají obrovské vývojové oddělení. Jsem si jistý, že u Mercedesu to bude stejné. Otázkou pak je, co ty týmy dělají a kam svým snažením směřují. Oni jsou ti, kteří určují DNA tohoto sportu. Formule 1 je považována za absolutní vrchol a poté, co jsem v ní strávil nějaký čas, jsem zjistil, že to nejvíce fascinující jsou technologie. Navíc je tu pak vášeň, se kterou například Ferrari vyvíjí své vozy.
Pokud by se zavedly rozpočtové stropy, a oni by museli vyhodit 500 lidí, tak by to bylo hodně složité. Zde noví majitelé narazí na velké překážky, pokud jen vymyslí nová pravidla a řeknou, ať se týmy přizpůsobí. U firem, které to dělají 50 let, to nebude fungovat. To je dilema, kterému bude vedení čelit. Nedá se to změnit během jednoho dne. Jsem rád, že mě se to rozhodnutí až tak týkat nebude," zakončil Haas.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.
Andrea Stella přiznává, že pokud by chtěl, aby souboj o titul mezi Norrisem a Piastrem byl pohodlný, neplnil by svou roli správně. Intenzita a napětí v boji podle něj znamenají správné vedení a motivaci jezdců.
Gabriel Bortoleto byl po belgickém závodě přesvědčen, že odvedl maximum navzdory nepříznivému výsledku. Jeho týmový kolega Nico Hülkenberg se mezitím upíná k Maďarsku, kde očekává silnější výkon od celého týmu Kick Sauber.
Fintech společnost Revolut se stane klíčovým partnerem týmu Audi F1, který v roce 2026 převezme současný tým Sauber. Audi tak vstoupí do Formule 1 s výraznou podporou ze světa digitálních financí.
Martin Brundle nastínil, co bude klíčové pro Landa Norrise, má-li v letošní sezóně porazit týmového kolegu Oscara Piastriho. Podle bývalého pilota F1 musí Norris ve zbytku šampionátu potvrdit svou zkušenost, jezdeckou vyzrálost a pravidelně přivážet silné výsledky, pokud si chce udržet pozici jedničky v týmu McLaren.
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.
Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.
Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.
Zatímco nejmladší jezdec startovního pole procházel během belgického víkendu těžkým obdobím jak na trati, tak mimo ni, jeho předchůdce v týmu Mercedes promluvil s dávkou zkušeností a nabídl cenné rady.