McLaren přemýšlí o tom, že by si F1 motor vyráběl sám

Motor pro příští ročník Formule 2
Motor pro příští ročník Formule 2, foto: Craig Scarborough
Petr Hlawiczka 8. září 2017 6:45
Sdílej:

McLaren se vážně zabývá možností, že by si pro své vozy Formule 1 od roku 2021 vyráběl své vlastní motory - pokud dojde ke snížení nákladů.

Ve Wokingu usilovně pracují na doladění smluv na dodávky pohonných jednotek pro příští ročník F1, v budoucnu by se mu ale mohly otevřít další možnosti: "Se zájmem sledujeme, jaké formulové motory budou v roce 2021 a zda zvážíme výrobu vlastního motoru nebo s novými pravidly přijdou jiní lidé," popisuje ředitel Zak Brown.

"Zatím se tedy musíme soustředit na další tři roky, a jakmile to vyřešíme, pak ano, samozřejmě se na to musíme podívat. Myslím, že se prostředí v F1 od roku 2021 velmi pozitivně změní s omezením rozpočtů, změnou v rozdělování příjmů a s novými pravidly pro motory. Proto se těžko přijímá jakékoliv rozhodnutí týkající se roku 2021, když se tolik věcí změní," pokračuje Brown.

Má-li si McLaren stavět vlastní motory, musí vědět dlouho předem, jak budou nová pravidla vypadat: "Abychom si vyrábět vlastní motor, to není věc, kterou bychom předtím dělali, takže by to vyžadovalo dobrý zaváděcí čas a slušné kapitálové výdaje. Zvážíme to. Jen musíme rozumět té platformě, znát pravidla a vědět, kolik by to stálo."

"Určitě nebudeme v pozici, kdy bychom utráceli miliony, jež nyní potřebujete na vývoj motorů. Proto se budou muset motorová pravidla změnit, aby to pro nás bylo ekonomicky schůdnější," pokračuje šéf McLarenu. Nejlepší by podle něj bylo, kdyby tato změna přilákala nezávislého výrobce, který by přišel konkurenceschopným motorem.

"My bychom byli hodně pro, abychom měli nezávislý, konkurenceschopný motor, ne pouze motor do počtu. Automobilky jsou skvělé, plně je vítám. Ale pro sport by bylo zdravé, kdyby měl jako v minulosti nezávislý motor, který by mohly týmy využívat, pokud by se pro to rozhodly a pokud by to byl konkurenceschopný motor. To je klíčové.

Naposledy tady byl Cosworth, ke konci konkurenceschopní nebyli. Když tedy máte jen nezávislý motor, tak to nefunguje, pokud s ním nemůžete vyhrávat závody," dodává Brown.

Stalo se
Novinky
Toto Wolff v Ázerbájdžánu

Toto Wolff ví, že první havárie Lewise Hamiltona ve Ferrari není důležitá

Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.

Novinky
Lewis Hamilton při testech Ferrari.

VIDEO: Lewis Hamilton havaroval při testu Ferrari v Barceloně

Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.

Novinky
Max Verstappen v rozhovoru s Johnym Herbertem v závodě v Belgii

Johnny Herbert končí: Ex-pilot F1 už nebude od sezóny 2025 sportovní komisař

Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.

Novinky
Kimi Antonelli

Hamiltonův nástupce Andrea Kimi Antonelli může řídit auto v provozu. Získal řidičák

Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.