McLaren se vážně zabývá možností, že by si pro své vozy Formule 1 od roku 2021 vyráběl své vlastní motory - pokud dojde ke snížení nákladů.
Ve Wokingu usilovně pracují na doladění smluv na dodávky pohonných jednotek pro příští ročník F1, v budoucnu by se mu ale mohly otevřít další možnosti: "Se zájmem sledujeme, jaké formulové motory budou v roce 2021 a zda zvážíme výrobu vlastního motoru nebo s novými pravidly přijdou jiní lidé," popisuje ředitel Zak Brown.
"Zatím se tedy musíme soustředit na další tři roky, a jakmile to vyřešíme, pak ano, samozřejmě se na to musíme podívat. Myslím, že se prostředí v F1 od roku 2021 velmi pozitivně změní s omezením rozpočtů, změnou v rozdělování příjmů a s novými pravidly pro motory. Proto se těžko přijímá jakékoliv rozhodnutí týkající se roku 2021, když se tolik věcí změní," pokračuje Brown.
Má-li si McLaren stavět vlastní motory, musí vědět dlouho předem, jak budou nová pravidla vypadat: "Abychom si vyrábět vlastní motor, to není věc, kterou bychom předtím dělali, takže by to vyžadovalo dobrý zaváděcí čas a slušné kapitálové výdaje. Zvážíme to. Jen musíme rozumět té platformě, znát pravidla a vědět, kolik by to stálo."
"Určitě nebudeme v pozici, kdy bychom utráceli miliony, jež nyní potřebujete na vývoj motorů. Proto se budou muset motorová pravidla změnit, aby to pro nás bylo ekonomicky schůdnější," pokračuje šéf McLarenu. Nejlepší by podle něj bylo, kdyby tato změna přilákala nezávislého výrobce, který by přišel konkurenceschopným motorem.
"My bychom byli hodně pro, abychom měli nezávislý, konkurenceschopný motor, ne pouze motor do počtu. Automobilky jsou skvělé, plně je vítám. Ale pro sport by bylo zdravé, kdyby měl jako v minulosti nezávislý motor, který by mohly týmy využívat, pokud by se pro to rozhodly a pokud by to byl konkurenceschopný motor. To je klíčové.
Naposledy tady byl Cosworth, ke konci konkurenceschopní nebyli. Když tedy máte jen nezávislý motor, tak to nefunguje, pokud s ním nemůžete vyhrávat závody," dodává Brown.
Lewis Hamilton zhodnotil velký balíček vylepšení Ferrari v Rakousku jako krok vpřed, ale nikoli zásadní průlom. Podle něj Scuderia stále ztrácí na nejlepší týmy, zejména v závodním tempu.
Odchod Christiana Hornera z Red Bullu překvapil jak fanoušky, tak celý paddock. Brzy se však objevily teorie, že za jeho náhlým koncem stojí vnitřní napětí uvnitř týmu.
Při jízdě s Ferrari F2008 na Goodwoodu si Felipe Massa neodpustil vtipnou poznámku o svém ztraceném titulu z roku 2008. I po letech tak připomněl kontroverzní finále sezony, které mu uniklo v posledních vteřinách závodu.
Výkonnostní propad Red Bullu s monopostem RB21 nabírá na obrátkách – po sérii nepřesvědčivých výsledků se tým propadl až na čtvrtou příčku Poháru konstruktérů.
Svět Formule 1 celý týden žije odchodem Christiana Hornera z Red Bullu. Své stanovisko k této události už vyjádřil i jeden z mistrů světa.
Will Buxton a Jennie Gow se zamýšlejí nad tím, kam by mohla vést další kariérní cesta Christiana Hornera, pokud by opustil Red Bull. Zvažují jak jeho možný přesun do vedení F1, tak i variantu dočasného ústupu z veřejného prostoru.
Bývalý jezdec Red Bullu Sergio Perez nezavřel dveře za svou formulovou kariérou. Aktuálně jedná s několika stájemi a hledá cestu zpět na startovní rošt. Zda se mu podaří najít konkurenceschopné místo, ukážou následující týdny.
Budoucnost Franca Colapinta v programu Alpine se před nadcházející Velkou cenou Belgie dostává do nejistoty. Talentovaný argentinský jezdec, který byl dosud považován za jednu z nadějí francouzského týmu, může čelit změnám, jež by mohly ovlivnit jeho další směřování v motorsportu.
Den po tréninku na simulátoru Red Bullu se Max Verstappen opět přesunul. Nizozemec zamířil na místo, kde se náhodou nebo ne nachází i jachta Tota Wolffa.
Fernando Alonso zpochybnil dlouho tradovaný názor ve světě F1. Podle něj se v mokrých podmínkách přeceňuje faktor, který podle něj ve výsledku nehraje tak zásadní roli, jak se obvykle tvrdí.
Ferrari čeká na vítězství od Mexika 2024, kde naposledy slavil Carlos Sainz. Lewis Hamilton i Charles Leclerc proto věří, že chystané úpravy vozu SF-25 v Belgii přinesou potřebný zlom.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal bodovat už v pěti závodech po sobě, přesto podle Helmuta Marka tým zaznamenává určité zlepšení a postup kupředu.