Je tomu necelý měsíc, kdy se začaly objevovat zprávy o možném zájmu další německé automobilky o Formuli 1. Tehdy šlo o informace kusé a vlastně v nich nebylo řečeno nic konkrétního. Jak se nyní zdá - ledy se pohnuly.
Pamatovat si účast značky Porsche s vlastním vozem - to je záležitost opravdových pamětníků, vždyť jejich působení s vlastním vozem trvalo pouhých šest let a začalo v roce 1958. Daleko víc fanoušků už pamatuje období, ve kterém motory stuttgartské automobilky tepaly ve vozech McLaren. A jen opravdoví znalci vydolují z paměti nepříliš lichotivou epizodu v roce 1991 ve spojení s dnes už zaniklou značkou Arrows.
Teď však přišla zpráva, která může do jisté míry změnit na některých platformách dění v F1, protože Lutz Meschke, místopředseda výkonné rady a člen představenstva Porsche pro finanční obor a IT potvrdil, že zájem německé automobilky o F1 není jen zdvořilostní, nýbrž seriózní. I proto došlo k jeho setkání v zákulisí GP Itálie, kde se Meschke setkal s Rossem Brawnem a dalšími představiteli týmů.
Jak už jsme informovali, ve Stuttgartu si uvolnili ruce ukončením projektu LMP1, k čemuž dojde na konci této sezóny. Podle informací z finančního úseku účast v této kategorii nepřináší dostatečnou návratnost. Vynaložené prostředky se v podstatě mohou rovnat rozpočtu, jaký by značka investovala do F1, kde by ale nepochybně měla větší odezvu. Porsche nadále udržuje určitou formu kontaktu s F1 prostřednictvím doprovodné série Supercup. Navíc v sezóně 2019/2020 hodlají ve Stuttgartu připravit Formuli E, zástupci Porsche se též zúčastnili série schůzek ohledně nových pravidel motorů, která by měla začít platit od sezóny 2021.
Porsche od nich očekává přechod na levnější a jednodušší technologie, než jaké jsou využívány v současné době. "Formule 1 může být tím správným místem. Teď je pro nás velmi důležitá Formule E, Formule 1 je opravdu zajímavé téma, o kterém můžeme přemýšlet. A myslím, že ohledně debat o nových podmínkách pro pohonné jednotky jsme na dobré cestě," sdělil serveru motorsport.com Meschke.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.