Je tomu necelý měsíc, kdy se začaly objevovat zprávy o možném zájmu další německé automobilky o Formuli 1. Tehdy šlo o informace kusé a vlastně v nich nebylo řečeno nic konkrétního. Jak se nyní zdá - ledy se pohnuly.
Pamatovat si účast značky Porsche s vlastním vozem - to je záležitost opravdových pamětníků, vždyť jejich působení s vlastním vozem trvalo pouhých šest let a začalo v roce 1958. Daleko víc fanoušků už pamatuje období, ve kterém motory stuttgartské automobilky tepaly ve vozech McLaren. A jen opravdoví znalci vydolují z paměti nepříliš lichotivou epizodu v roce 1991 ve spojení s dnes už zaniklou značkou Arrows.
Teď však přišla zpráva, která může do jisté míry změnit na některých platformách dění v F1, protože Lutz Meschke, místopředseda výkonné rady a člen představenstva Porsche pro finanční obor a IT potvrdil, že zájem německé automobilky o F1 není jen zdvořilostní, nýbrž seriózní. I proto došlo k jeho setkání v zákulisí GP Itálie, kde se Meschke setkal s Rossem Brawnem a dalšími představiteli týmů.
Jak už jsme informovali, ve Stuttgartu si uvolnili ruce ukončením projektu LMP1, k čemuž dojde na konci této sezóny. Podle informací z finančního úseku účast v této kategorii nepřináší dostatečnou návratnost. Vynaložené prostředky se v podstatě mohou rovnat rozpočtu, jaký by značka investovala do F1, kde by ale nepochybně měla větší odezvu. Porsche nadále udržuje určitou formu kontaktu s F1 prostřednictvím doprovodné série Supercup. Navíc v sezóně 2019/2020 hodlají ve Stuttgartu připravit Formuli E, zástupci Porsche se též zúčastnili série schůzek ohledně nových pravidel motorů, která by měla začít platit od sezóny 2021.
Porsche od nich očekává přechod na levnější a jednodušší technologie, než jaké jsou využívány v současné době. "Formule 1 může být tím správným místem. Teď je pro nás velmi důležitá Formule E, Formule 1 je opravdu zajímavé téma, o kterém můžeme přemýšlet. A myslím, že ohledně debat o nových podmínkách pro pohonné jednotky jsme na dobré cestě," sdělil serveru motorsport.com Meschke.
Christian Horner při Velké ceně Velké Británie otevřeně přirovnal Red Bull k Ferrari, což získalo nový rozměr poté, co byl sám nečekaně odvolán z vedení týmu Red Bull.
Alain Prost přiznal, že významně pomohl Oscaru Piastrimu na začátku jeho kariéry. Nyní ho podporuje v souboji o titul v roce 2025 proti týmovému kolegovi Landu Norrisovi.
Fernando Alonso přiznal, že celý tým Aston Martin se učí od Adriana Neweyho, který přináší širší pohled na to, jak by měl tým fungovat. Podle něj nejde jen o techniku, ale o komplexní přístup k práci celé organizace.
Šampion Super Formule Sho Tsuboi a rezervní jezdec Haasu Ryo Hirakawa otestují vůz VF-23 během testu TPC na okruhu Fuji. Pro oba Japonce půjde o cennou příležitost ukázat se v technice F1 na domácí trati.
Na Festivalu rychlosti v Goodwoodu došlo k neobvyklé nehodě ikonického vozu, se kterým Sebastian Vettel získal titul mistra světa. Incident se obešel bez zranění.
Aston Martin spustil v červnu 2025 vlastní jezdeckou akademii. Cílem programu je vychovávat nové talenty pro budoucnost motorsportu, včetně Formule 1.
McLaren zatím nepolevuje a směřuje k snadnému obhájení titulu v Poháru konstruktérů. Tato sezona se rýsuje jako jedna z nejpřevratnějších a nejdominantnějších kapitol v historii F1.
Toto Wolff přiznává, že ne vždy souhlasil se stylem vedení FIA pod Mohammedem Ben Sulayemem. Uznává však, že jeho pevný postoj přinesl sportu určité výhody.
Odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu zasáhlo svět Formule 1 jako blesk z čistého nebe. Po letech úspěchů a dominance tak tým náhle ztrácí jednu ze svých klíčových postav.
Lewis Hamilton nedávno provedl zásadní změnu, která mu má pomoci lépe se adaptovat v novém týmu Ferrari. Tento krok je součástí jeho snahy urychlit proces zapracování a dosáhnout co nejrychlejšího zlepšení ve výkonech během sezóny.
Lewis Hamilton zhodnotil velký balíček vylepšení Ferrari v Rakousku jako krok vpřed, ale nikoli zásadní průlom. Podle něj Scuderia stále ztrácí na nejlepší týmy, zejména v závodním tempu.
Odchod Christiana Hornera z Red Bullu překvapil jak fanoušky, tak celý paddock. Brzy se však objevily teorie, že za jeho náhlým koncem stojí vnitřní napětí uvnitř týmu.