Je tomu necelý měsíc, kdy se začaly objevovat zprávy o možném zájmu další německé automobilky o Formuli 1. Tehdy šlo o informace kusé a vlastně v nich nebylo řečeno nic konkrétního. Jak se nyní zdá - ledy se pohnuly.
Pamatovat si účast značky Porsche s vlastním vozem - to je záležitost opravdových pamětníků, vždyť jejich působení s vlastním vozem trvalo pouhých šest let a začalo v roce 1958. Daleko víc fanoušků už pamatuje období, ve kterém motory stuttgartské automobilky tepaly ve vozech McLaren. A jen opravdoví znalci vydolují z paměti nepříliš lichotivou epizodu v roce 1991 ve spojení s dnes už zaniklou značkou Arrows.
Teď však přišla zpráva, která může do jisté míry změnit na některých platformách dění v F1, protože Lutz Meschke, místopředseda výkonné rady a člen představenstva Porsche pro finanční obor a IT potvrdil, že zájem německé automobilky o F1 není jen zdvořilostní, nýbrž seriózní. I proto došlo k jeho setkání v zákulisí GP Itálie, kde se Meschke setkal s Rossem Brawnem a dalšími představiteli týmů.
Jak už jsme informovali, ve Stuttgartu si uvolnili ruce ukončením projektu LMP1, k čemuž dojde na konci této sezóny. Podle informací z finančního úseku účast v této kategorii nepřináší dostatečnou návratnost. Vynaložené prostředky se v podstatě mohou rovnat rozpočtu, jaký by značka investovala do F1, kde by ale nepochybně měla větší odezvu. Porsche nadále udržuje určitou formu kontaktu s F1 prostřednictvím doprovodné série Supercup. Navíc v sezóně 2019/2020 hodlají ve Stuttgartu připravit Formuli E, zástupci Porsche se též zúčastnili série schůzek ohledně nových pravidel motorů, která by měla začít platit od sezóny 2021.
Porsche od nich očekává přechod na levnější a jednodušší technologie, než jaké jsou využívány v současné době. "Formule 1 může být tím správným místem. Teď je pro nás velmi důležitá Formule E, Formule 1 je opravdu zajímavé téma, o kterém můžeme přemýšlet. A myslím, že ohledně debat o nových podmínkách pro pohonné jednotky jsme na dobré cestě," sdělil serveru motorsport.com Meschke.
Liam Lawson čelí nejistotě ohledně své budoucnosti ve Formuli 1 a soustředí se na svůj výkon v autě. Přesto se postupně zlepšuje a získává cenné zkušenosti na trati.
Carlos Sainz prozradil klíčové důvody svého přestupu do Williamsu a naznačil, co hrálo roli při jeho rozhodování o budoucnosti ve Formuli 1.
Sam Bird komentoval nejistou budoucnost Yukiho Tsunody v Red Bullu, která po závodě v Singapuru působí ještě tíživěji.
Lewis Hamilton a Frédéric Vasseur spolupracují už od Hamiltonových začátků v juniorských kategoriích. Sedminásobný mistr světa promluvil o společné spolupráci.
Jenson Button se vyjádřil k nedávnému souboji mezi jezdci McLarenu v Singapuru a přinesl svůj pohled na to, jak by měl jeden z jezdců situaci vnímat.
Manažer Nicolas Todt se v nedávném rozhovoru otevřeně vyjádřil k budoucnosti Charlese Leclerca ve Ferrari.
Güenther Steiner varuje McLaren před napětím mezi jejich jezdci, které podle něj může brzy vyústit v problémy.
Lewis Hamilton zveřejnil na sociálních sítích dojemný příspěvek, kterým vzdal poctu svému zesnulému buldokovi Roscoeovi.
Lance Stroll je často terčem kritiky a pochybností o svých výkonech i místě ve Formuli 1. Nedávno však prozradil, jak se s tlakem a negativními hlasy dokáže vyrovnat.
Lando Norris po závodě v Singapuru reagoval na otázku o možném návratu Maxe Verstappena do boje o titul.
Carlos Sainz v nedávném rozhovoru vyzdvihl svého krajana Marca Márqueze a přirovnal ho k legendě Formule 1. Zároveň otevřeně promluvil o problému, který podle něj trápí současné přenosy F1.
Johnny Herbert, bývalý pilot F1 a současný komisař FIA, představil svůj pohled na možnou budoucnost nedávno odvolaného šéfa Red Bullu Christiana Hornera.