"Co vlastně chcete, kluci?" Penalizace na roštu jsou férové, tvrdí tým středu pole

Vozy řadící se na startovním roštu
Vozy řadící se na startovním roštu, foto: Sauber Motorsport AG
Petr Hlawiczka 4. září 2017 06:40
Sdílej:

Force India je spokojená se současnými pravidly, které se týkají penalizací na roštu za nasazování nadlimitních prvků pohonných jednotek, i když nedávno Ross Brawn uvedl, že by se jich rád zbavil. Její provozní a technický ředitel nám připomínají, prož ty tresty byly zavedeny.

V Monze bylo na startovním roštu za nasazení převodovek, které nevydržely 6 závodů v řadě za sebou, či za nadlimitní součásti pohonných jednotek, penalizováno hned 9 z 20 jezdců, což některé fanoušky rozladilo, protože by za nespolehlivost techniky podle nich neměli pykat. Spousta lidí také nevěděla, jak bude startovní rošt vlastně vypadat, což server F1news.cz ihned objasnil svou grafikou.

Jsou však týmy, které s Rossem Brawnem a jeho záměrem eliminovat tyto tresty nesouhlasí: "Pokud bychom měli neomezené množství peněz, pak bych s Rossem souhlasil," uvádí Otmar Szafnauer, provozní ředitel Force Indie. "Nechte všechny utratit, co chtějí. Pak půjde o úplně jinou formuli."

"Nemůžete ale říkat, že musíme řídit náklady, a přitom nemít tyto věci, protože pak jde o dvě disharmonická tvrzení. musíme mít na mysli to, proč tady jsou - a jedním z těch důvodů byla úspora nákladů. V dávných dobách, než se stanovil počet motorů na jezdce, jste mohli využívat jeden motor na závod - a to stálo hodně peněz," připomíná šéf Force Indie.

"Příští rok se to sníží na tři motory na jezdce. Jak odstraníte ten stimul, abyste si neřekli: 'Mě nezajímá, že jsou jen tři, mám dost peněz k utrácení, takže jich nasadím šest?'" ptá se Szafnauer. "Jedním způsobem jsou penalizace na roštu. Ty odstraňují ten stimul k utrácení peněz za vývoj motorů. Pokud je nějaký lepší způsob, já jsem pro. Když byla pravidla psána, byl nejlepší tento."

Podle technického ředitele Force Indie, Andyho Greena, penalizace na roštu jím alespoň trochu zamíchají, což činí závody zajímavými: "Co je špatného na penalizacích na roštu a promíchání pořadí? Stále o tom hovoříme, snažíme se zlepšit show.

Teď to zkrátka máme a všichni si stěžují, že se rošt promíchá. Rozhodněte se, co vlastně chcete, kluci. Co byste si přáli? Kdo vyhrál jezdce dne? Ricciardo. Odkud že to startoval? Zezadu [z 16. místa] po penalizacích. Šlo o nejlepší jízdu tohoto odpoledne. Řekněte mi, že to bylo špatné. Já si to nemyslím," dodává Green.

Stalo se
Novinky
Valtteri Bottas

Valtteri Bottas nabízí svou pomoc Red Bullu: Místo toho dostává studenou sprchu

Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.

Novinky
Lewis Hamilton v Barceloně.

Lewis Hamilton u premiéra: Školství potřebuje reformu

Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.

Novinky
Max Verstappen v Barceloně

„Rozpoutalo se peklo.“ Helmut Marko se rozmluvil, jak se Max Verstappen zhroutil

Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.

Novinky
James Vowles

Vowlesova slova o omluvě Totu Wolffovi: Rivalita versus respekt

James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.