Podle Sergia Marchionneho to byla ostuda na vlastní oči sledovat, jak Mercedes dominuje v jejich domácí velké ceně a jasně poráží Ferrari. Něco podle něj museli udělat špatně.
Marchionne celý týden před závodem hovořil o letošním boji Ferrari o titul, pak přišla studená sprcha. V neděli jasně vyhráli piloti Mercedesu - Lewis Hamilton před Valtterim Bottasem. Sebastian Vettel dojel se ztrátou přes 36 sekund, a to ještě Stříbrné šípy během velké ceny přepnuly motory na nižší výkon, aby je šetřily.
"Bylo to hrozné pozorovat ten rozdíl mezi Mercedesem a Ferrari. Mercedes byl lepší než Ferrari, nemohli jsme s tím nic dělat," komentoval Marchionne nedělní závod, který mu přidělal vrásky na čele.
Náskok Stříbrných šípů se trochu očekával, ale jeho výše byla pro stáj z Maranella nepříjemným překvapením - obzvlášť po vyrovnaném průběhu předchozí Velké ceny Belgie: "Očividně jsme v posledních 7 dnech udělali něco špatně."
Mercedesy tak pokazily Ferrari oslavy 70. let v Monze. Varováním byla už sobotní ztráta za deště, kdy jsou rudé vozy obvykle velmi silné. V kvalifikaci skončil Kimi Räikkönen až na 7. a Vettel na osmém místě, po penalizacích soupeřů se posunuli do třetí řady.
Na startovních pozicích podle Marchionneho ale stejně "nezáleželo," jelikož Mercedese v závodě ujížděl a rychle navyšoval svůj náskok, z počátku téměř o sekundu na kolo. V Itálii teď budou muset pořádně zabrat, aby se udrželi ve hře o titul: "Bylo to nemožné. Tohle není Ferrari, musíme zdvojnásobit naše úsilí," vybízí jeho prezident.
"Je sice v pořádku, že příští okruhy nám mají více sedět, ale to nic neznamená. Musíme odstranit smích těch kluků, půjdu do toho naplno," slibuje Marchionne.
Došlo na Monze k obratu? Mercedesu již Ferrari v zisku čtvrtého konstruktérského titulu v řadě za sebou zřejmě nezabrání, tam má náskok 62 bodů, ale pokusí se o to aspoň mezi jezdci, kde Vettel na Hamiltona ztrácí 3 body.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.