Podle Sergia Marchionneho to byla ostuda na vlastní oči sledovat, jak Mercedes dominuje v jejich domácí velké ceně a jasně poráží Ferrari. Něco podle něj museli udělat špatně.
Marchionne celý týden před závodem hovořil o letošním boji Ferrari o titul, pak přišla studená sprcha. V neděli jasně vyhráli piloti Mercedesu - Lewis Hamilton před Valtterim Bottasem. Sebastian Vettel dojel se ztrátou přes 36 sekund, a to ještě Stříbrné šípy během velké ceny přepnuly motory na nižší výkon, aby je šetřily.
"Bylo to hrozné pozorovat ten rozdíl mezi Mercedesem a Ferrari. Mercedes byl lepší než Ferrari, nemohli jsme s tím nic dělat," komentoval Marchionne nedělní závod, který mu přidělal vrásky na čele.
Náskok Stříbrných šípů se trochu očekával, ale jeho výše byla pro stáj z Maranella nepříjemným překvapením - obzvlášť po vyrovnaném průběhu předchozí Velké ceny Belgie: "Očividně jsme v posledních 7 dnech udělali něco špatně."
Mercedesy tak pokazily Ferrari oslavy 70. let v Monze. Varováním byla už sobotní ztráta za deště, kdy jsou rudé vozy obvykle velmi silné. V kvalifikaci skončil Kimi Räikkönen až na 7. a Vettel na osmém místě, po penalizacích soupeřů se posunuli do třetí řady.
Na startovních pozicích podle Marchionneho ale stejně "nezáleželo," jelikož Mercedese v závodě ujížděl a rychle navyšoval svůj náskok, z počátku téměř o sekundu na kolo. V Itálii teď budou muset pořádně zabrat, aby se udrželi ve hře o titul: "Bylo to nemožné. Tohle není Ferrari, musíme zdvojnásobit naše úsilí," vybízí jeho prezident.
"Je sice v pořádku, že příští okruhy nám mají více sedět, ale to nic neznamená. Musíme odstranit smích těch kluků, půjdu do toho naplno," slibuje Marchionne.
Došlo na Monze k obratu? Mercedesu již Ferrari v zisku čtvrtého konstruktérského titulu v řadě za sebou zřejmě nezabrání, tam má náskok 62 bodů, ale pokusí se o to aspoň mezi jezdci, kde Vettel na Hamiltona ztrácí 3 body.
Mclaren v Baku zažil katastrofální víkend. Lando Norris se v Baku propadl na sedmou pozici kvůli pomalé výměně pravého předního kola v boxech.
Lídr šampionátu Oscar Piastri zažil v Baku katastrofální start do závodu, když už v prvním kole havaroval. Tento incident navíc navázal na řadu chyb, které Australan během víkendu v Ázerbájdžánu udělal, a výrazně mu zkomplikoval boj o body i vedení v šampionátu.
Carlos Sainz vybojoval své první pódium s Williamsem, když v Baku dojel třetí. Jeho výkon potvrdil, že tým se postupně zlepšuje, což jsou dobré vyhlídky do budoucna.
Max Verstappen suverénně vyhrál Velkou cenu Ázerbájdžánu před Georgem Russellem a Carlosem Sainzem, který slavil první pódium s Williamsem. Mclaren prožil jeden z nejhorších víkendů sezony.
Lewis Hamilton v Baku nepostoupil do Q3, když ho překonal jeho týmový kolega Charles Leclerc. Po kvalifikaci britský jezdec otevřeně přiznal frustraci a upozornil, že Ferrari zvolilo pneumatiky, které neodpovídaly podmínkám na trati, což nakonec rozhodlo o jeho neúspěchu.
Max Verstappen vybojoval pole position pro Velkou cenu Ázerbájdžánu před Carlosem Sainzem. Šampionát vedoucí Oscar Piastri skončil až devátý poté, co způsobil poslední červenou vlajku kvalifikace.
Helmut Marko považuje nové regulace pro rok 2026 za ideální šanci pro Isacka Hadjara postoupit do Red Bullu. Otázkou zůstává, zda je nováček připraven zvládnout tlak a zdokonalit se v klíčových oblastech závodění.
Třetí trénink v Baku ovládl Lando Norris, který i přes náročné větrné podmínky překonal Maxe Verstappena a Oscara Piastriho.
Juan Pablo Montoya věří, že Max Verstappen jednoho dne usedne do Ferrari, ale nejprve pravděpodobně zamíří do Mercedesu a cesta k italskému týmu potrvá nejméně pět let.
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.