MONZA - ZASTÁVKY V BOXECH A STRATEGIE; Jak si vedly týmy při přezouvání svých pilotů a s jakými strategiemi odjeli Velkou cenu Itálie 2017?
Nejrychleji dnes v boxech pracovali mechanici Mercedesu, kteří Bottase přezuli v 33. kole za 2,15 vteřiny a Hamiltona o kolo dříve za 2,33 s.
Video: Nejrychlejší zastávka Velké ceny Itálie 2017
Třetí nejrychlejší zastávku jsme viděli u Red Bullu, jenž v 37. kole odbavil Ricciarda za 2,4 sekundy a Verstappena při jeho druhé zastávce o 10 kol dříve za 2,85 s.
Do tří vteřin se vlezly oba vozy Haasu - Magnussen 2,43 s a Grosjean 2,64 s, Vettel u Ferrari (2,72 s) a Ocon u Force Indie (2,85 s).
Do velké ceny startovala většina pilotů na super-měkkých pneumatikách, pouze Red Bully, Alonso a Palmer si pro začátek vybrali trvanlivější měkkou směs.
Pro závod byla nejvhodnější jednozastávková strategie, na kterou přešly i týmy, které uvažovaly o dvou. Pneumatiky se držely velmi dobře - teplota asfaltu dosahovala 37 °C, vzduch 28 °C. Dvakrát k mechanikům po kolizích zamířili jen Grosjean a Verstappen.
Zabodoval Ricciardo s alternativní jednozastávkovou strategii super-měkká - měkká směs. Z 16. místa na roštu po penalizaci se propracoval až na čtvrtou příčku poté, co v závěru na rychlejších pneumatikách stahoval mílovými kroky i Vettela s Ferrari. Přitom zajel nejrychlejší kolo, které o 2 sekundy předčilo to loňské.
Nejdelší stint na super-měkké směsi absolvovali Bottas s Vandoornem, shodně 33 kol. Nejvíce toho na měkkých pneumatikách odjel Hülkenberg - 43 kol, což představuje 81 % Velké ceny Itálie vypsané na 53 okruhů.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.
Šéf Williamsu James Vowles varuje, že tým může být v Maďarsku méně konkurenceschopný, přestože nový upgrade vozu ve Spa fungoval. Hungaroring podle něj odhalí limity vozu, který lépe sedí rychlým tratím.
Max Verstappen přiznal, že při obhajobě svých manévrů u komisařů často cituje Ayrtona Sennu. Používá jeho slavná slova: „Pokud už nezkusíš mezeru, která tam je, nejsi závodník.“
Max Verstappen potvrdil setrvání u Red Bullu i pro sezonu 2026, ačkoliv jeho budoucnost byla dlouho předmětem spekulací. Jeho rozhodnutí přichází v době příprav na novou motorovou éru Formule 1.
Red Bull nasadil Yukimu Tsunodovi novou specifikaci podlahy před kvalifikací na Grand Prix Belgie. Tento krok se vyplatil a zlepšil jeho výkon.
Lewis Hamilton přiznal, že intenzita ve Ferrari je mnohem větší, než si dokázal představit. Přechod z Mercedesu do italského týmu pro něj znamenal zásadní kulturní i pracovní změnu.
Frédéric Vasseur prodloužil smlouvu a nadále povede tým Ferrari ve Formuli 1. Tým tím vyjadřuje důvěru v jeho dosavadní práci a směr, kterým Scuderii vede.
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.
Andrea Stella přiznává, že pokud by chtěl, aby souboj o titul mezi Norrisem a Piastrem byl pohodlný, neplnil by svou roli správně. Intenzita a napětí v boji podle něj znamenají správné vedení a motivaci jezdců.