Valtteri Bottas nechce jezdit pro Lewise Hamiltona a pouštět jej před sebe, aby zvýšil jeho šance na zisk titulu. Sportovní ředitel Toto Wolff sice naznačil, že na týmovou režii by v dalších závodech již mohlo dojít, podle Fina je na to ale stále příliš brzy.
Zatímco Ferrari sází vše na Sebastiana Vettela, jenž vede šampionát s náskokem 7 bodů, tak u Mercedesu dávají oběma jezdcům stále stejnou možnost. Wolff si uvědomuje, že by je to mohlo stát titul, proto v Belgii naznačil, že může dojít ke změně. Ta se ale jejich finskému jezdci moc nelíbí.
"Nevím, myslím, že to záleží i na mně. Pokud budu podávat dobré výkony, získat pole-position a utéci, tak si myslím, že je to i v mých rukou. Když tedy budu jezdit dobře, tak je ve hře velké množství bodů, protože stále zbývá osm závodů," argumentuje Bottas.
"Kluci, kteří jsou přede mnou v šampionátu, nemají ani jedno odstoupení, takže snad k tomu u nás nedojde, ale dojít k tomu asi může. Ale takhle o tom nepřemýšlím. Tyto negativní myšlenky si do mysli nepouštím," počítá pilot Mercedesu se 100% spolehlivostí.
A co říká na to, že by začal jezdit pro Hamiltona, blokoval soupeře a případně mu uhýbal, kdykoliv by to bylo zapotřebí? "Chápu, že v určitém okamžiku chce tým opravdu jít po titulu a ujistit se, že jeden z pilotů ho vyhraje. Ale na to je trochu brzy. Musíme k tomu přistupovat závod od závodu - a v každém závodě jsme v jiné situaci."
"V Monze pojedeme ještě s nižším přítlakem [než v Belgii], rozhodně tedy potřebujeme vydařený víkend. Víme, že na okruzích vyžadujících vysoký přítlak je na tom Ferrari o něco lépe než my, ale stále je před námi i několik vysokorychlostních tratí. Musíme proto pokračovat ve vývoji a nalézt více přítlaku pro pomalejší okruhy," dodává Bottas před nadcházejícím závodním víkendem v Itálii, kde by měl mít navrch jeho Mercedes.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.