Valtteri Bottas nechce jezdit pro Lewise Hamiltona a pouštět jej před sebe, aby zvýšil jeho šance na zisk titulu. Sportovní ředitel Toto Wolff sice naznačil, že na týmovou režii by v dalších závodech již mohlo dojít, podle Fina je na to ale stále příliš brzy.
Zatímco Ferrari sází vše na Sebastiana Vettela, jenž vede šampionát s náskokem 7 bodů, tak u Mercedesu dávají oběma jezdcům stále stejnou možnost. Wolff si uvědomuje, že by je to mohlo stát titul, proto v Belgii naznačil, že může dojít ke změně. Ta se ale jejich finskému jezdci moc nelíbí.
"Nevím, myslím, že to záleží i na mně. Pokud budu podávat dobré výkony, získat pole-position a utéci, tak si myslím, že je to i v mých rukou. Když tedy budu jezdit dobře, tak je ve hře velké množství bodů, protože stále zbývá osm závodů," argumentuje Bottas.
"Kluci, kteří jsou přede mnou v šampionátu, nemají ani jedno odstoupení, takže snad k tomu u nás nedojde, ale dojít k tomu asi může. Ale takhle o tom nepřemýšlím. Tyto negativní myšlenky si do mysli nepouštím," počítá pilot Mercedesu se 100% spolehlivostí.
A co říká na to, že by začal jezdit pro Hamiltona, blokoval soupeře a případně mu uhýbal, kdykoliv by to bylo zapotřebí? "Chápu, že v určitém okamžiku chce tým opravdu jít po titulu a ujistit se, že jeden z pilotů ho vyhraje. Ale na to je trochu brzy. Musíme k tomu přistupovat závod od závodu - a v každém závodě jsme v jiné situaci."
"V Monze pojedeme ještě s nižším přítlakem [než v Belgii], rozhodně tedy potřebujeme vydařený víkend. Víme, že na okruzích vyžadujících vysoký přítlak je na tom Ferrari o něco lépe než my, ale stále je před námi i několik vysokorychlostních tratí. Musíme proto pokračovat ve vývoji a nalézt více přítlaku pro pomalejší okruhy," dodává Bottas před nadcházejícím závodním víkendem v Itálii, kde by měl mít navrch jeho Mercedes.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.