SPA-FRANCORCHAMPS - ZASTÁVKY V BOXECH A STRATEGIE; Jak rychle týmy přezouvaly v průběhu Velké ceny Belgie své piloty a s jakými strategiemi ji odjely?
Nejrychlejší zastávku dnes předvedl ve 12. Mercedes, když vítězného Hamiltona zdržel jen 2,35 sekundy. U Bottase to v 30. kole trvalo 2,8 vteřiny, což byla dnes 8. nejrychlejší zastávka.
Druhá příčka překvapivě patří Toro Rosso, které Kvjata v 18. kole odbavilo za 2,36 sekundy. Za ním se řadí Ferrari, jež Vettela v 14. kole přezulo za 2,50 s, a obvykle výborný Williams, jenž si ve Spa vysloužil bramborovou pozici - výměna kol u Massy zabrala 2,51 s.
Další dvě pozice patří Haasu. Ten měnil Magnussenovi kola v 9. kole 2,62 s a Grosjeanovi o 20 kol později 2,64 s.
Do závodu startovala většina pilotů na ultra-měkké směsi, super-měkkou si vybrala pětice Ericsson, Kvjat, Massa, Stroll a Vandoorne; jediný Wehrlein začínal na měkkých pneumatikách.
S dvěma zastávkami si vystačilo 12 klasifikovaných pilotů, pouze pět jich do boxů zamířilo třikrát - z toho Räikkönen jednou jen kvůli tomu, aby si odpykal 10sekundovou penalizaci za ignorování žlutých vlajek při odklízení Verstappenova Red Bullu - všichni ostatní kromě něj v tom místě ubrali nohu z plynu.
Nejdelší stint Velké ceny Belgie vypsané na 44 kol předvedl na měkké směsi Palmer, jenž na ní vydržel 22 kol, tedy přesně 50 %. Na super-měkkých odjeli Kvjat s Vandoornem 18 kol, na ultra-měkkých zvládl Sainz dokonce 19 kol (43,2 % závodu).
Jos Verstappen naznačil, že v Red Bullu došlo k výrazné změně, kterou vnímá velmi pozitivně. Podle něj se tým nachází v jiné atmosféře než dříve.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane zdůraznil, že tým se soustředí na podporu Liama Lawsona a jeho další rozvoj.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, znovu otevřel debatu o vnitřních vztazích v McLarenu. Podle jeho slov tým podle určitých kritérií upřednostňuje jednoho z jezdců.
Toto Wolff věří, že Mercedes má stále šanci zvrátit boj o druhé místo mezi konstruktéry. Před závodem v Brazílii prohlásil, že tým je připraven „vrátit úder“ Ferrari i Red Bullu.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.