SPA-FRANCORCHAMPS - ZASTÁVKY V BOXECH A STRATEGIE; Jak rychle týmy přezouvaly v průběhu Velké ceny Belgie své piloty a s jakými strategiemi ji odjely?
Nejrychlejší zastávku dnes předvedl ve 12. Mercedes, když vítězného Hamiltona zdržel jen 2,35 sekundy. U Bottase to v 30. kole trvalo 2,8 vteřiny, což byla dnes 8. nejrychlejší zastávka.
Druhá příčka překvapivě patří Toro Rosso, které Kvjata v 18. kole odbavilo za 2,36 sekundy. Za ním se řadí Ferrari, jež Vettela v 14. kole přezulo za 2,50 s, a obvykle výborný Williams, jenž si ve Spa vysloužil bramborovou pozici - výměna kol u Massy zabrala 2,51 s.
Další dvě pozice patří Haasu. Ten měnil Magnussenovi kola v 9. kole 2,62 s a Grosjeanovi o 20 kol později 2,64 s.
Do závodu startovala většina pilotů na ultra-měkké směsi, super-měkkou si vybrala pětice Ericsson, Kvjat, Massa, Stroll a Vandoorne; jediný Wehrlein začínal na měkkých pneumatikách.
S dvěma zastávkami si vystačilo 12 klasifikovaných pilotů, pouze pět jich do boxů zamířilo třikrát - z toho Räikkönen jednou jen kvůli tomu, aby si odpykal 10sekundovou penalizaci za ignorování žlutých vlajek při odklízení Verstappenova Red Bullu - všichni ostatní kromě něj v tom místě ubrali nohu z plynu.
Nejdelší stint Velké ceny Belgie vypsané na 44 kol předvedl na měkké směsi Palmer, jenž na ní vydržel 22 kol, tedy přesně 50 %. Na super-měkkých odjeli Kvjat s Vandoornem 18 kol, na ultra-měkkých zvládl Sainz dokonce 19 kol (43,2 % závodu).
George Russell stojí před klíčovým momentem své kariéry, protože jeho smlouva s Mercedesem vyprší už na konci této sezony. Zatímco britský závodník řeší svou budoucnost, Mercedes intenzivně usiluje o podpis Maxe Verstappena, což přidává do celého příběhu ještě větší napětí a nejistotu ohledně dalšího složení týmu.
Lance Stroll ostře kritizoval nová pravidla, která vstoupí v platnost ve Formuli 1 v příští sezoně. Podle něj mohou změny přinést více problémů než užitku.
Lewis Hamilton věří, že tentokrát prolomí své nestálé výsledky na Velké ceně Belgie. Mezitím Ferrari chystá významné technické vylepšení, které by mohlo výrazně ovlivnit boj o čelní příčky.
Jenson Button ocenil Maxe Verstappena za to, jak dokáže dostat maximum z náročného vozu RB21. Podle něj je to důkaz výjimečného jezdeckého talentu, který Verstappena odlišuje od ostatních.
Pokud Max Verstappen přestoupí k Mercedesu, Carlos Sainz by mohl zamířit do Red Bullu. Na jeho místo ve Williamsu by pak přišel Kimi Antonelli.
Adrian Newey potvrdil, že se naplno ponořil do vývoje klíčových konstrukčních částí monopostu Aston Martin pro revoluční sezonu 2026. Legendární konstruktér se v těchto týdnech soustředí na architekturu vozu, která položí základy budoucí konkurenceschopnosti stáje v nové éře Formule 1.
Max Verstappen se těší na spolupráci s Laurentem Mekiesem, který od Velké ceny Belgie převezme roli nového šéfa týmu Red Bull. Verstappen věří, že Mekies přinese týmu novou energii a pomůže mu dosáhnout dalších úspěchů.
Dodavatel pneumatik testuje nový „mezistupeň“ mezi střední a tvrdou směsí, aby zkomplikoval strategické volby týmů. Nevyzpytatelné počasí ale může tento plán výrazně narušit.
Italský veterán F1 Riccardo Patrese rozvířil vody paddocku překvapivým prohlášením na adresu svého někdejšího šéfa z týmu Benetton. Jeho slova naznačují, že zákulisí tehdejších událostí možná nebylo tak průhledné, jak se dosud zdálo.
Ferrari otestovalo nové zadní zavěšení na SF-25 během natáčecího dne v Mugellu, kde za volant usedli Hamilton a Leclerc. Oba však po jízdách uvedli, že v chování vozu nezaznamenali výraznou změnu.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.