Mercedes se v posledních letech nijak nevměšoval do boje o titul, který probíhal mezi Rosbergem a Hamiltonem. Nyní je ale situace o poznání jiná a Daimler si nechává otevřené možnosti.
Sebastian Vettel v současné době vede šampionát o 14 bodů nad Lewisem Hamiltonem. Räikkönen je de facto mimo hru o titul a dá se počítat s tím, že Ferrari použije finského matadora k tomu, aby pomohl Sebovi k zisku titulu.
U Mercedesu je situace jiná. Bottas na Hamiltona ztrácí 19 bodů a tým zatím nepřistoupil k týmové režii. V Maďarsku například Bottas pustil Hamiltona, který se chtěl pokusit předjet Räikkönena. Tento pokus nevyšel a Lewis pozici férově vrátil. Na tom samozřejmě není nic špatně, ale tyto situace využívá Ferrari, především pak Vettel, který bude moci svůj náskok zvyšovat.
Jak se šampionát přesunul do své druhé poloviny, tak i Mercedes začíná nad týmovou režií přemýšlet. "Během léta jsme o tom hodně přemýšleli. Odpověď je taková, že si necháváme volné ruce. Nemůžete naplánovat všechny scénáře. Vždycky to dopadne jinak, než předpokládáte. Pro Ferrari je výhodné, že Vettel je bodově jasně před Kimim. Ten ho bude nyní podporovat," řekl šéf Stříbrných šípů.
"V posledních letech toto nebylo součástí naší filozofie, ale nyní budeme koukat na všechny situace během závodů a zvažovat, co je pro nás výhodné - a to jak v jezdecké soutěži, tak Poháru konstruktérů," dodal Wolff.
Rychlost Ferrari na belgickém okruhu Wolffa nepřekvapila. "Nejsme překvapeni, oni prostě tlačí na pilu. Je to pro nás připomínka, že nesmíme usnout na vavřínech. Nevím, jaká je mezi námi reálná mezera. Lewis odjel brilantní kolo. Seb využil vzduchového pytle, který mu přidal desetinku či dvě. Mezera tedy může být i čtyři až pět desetin. Je ale pravdou, že Hamilton jel opravdu skvěle. Navíc nás čekají okruhy, kde jsme v minulosti ztráceli (Singapur)."
Proč ztrácel Bottas? "Scházela mu přilnavost, to byl hlavní problém. Nebylo to jen v jedné zatáčce, lehce ztrácel v celém sektoru dvě. Musíme přijít na to, proč je to tak. Chybí mu grip, ale máme tu druhého pilota, který měl skvělý den. Je to podivné. Jsem ale rád, že se dokázal posunout. Ráno ztrácel pět desetin, ale v kvalifikaci to stáhl na tři."
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.