Mercedes se v posledních letech nijak nevměšoval do boje o titul, který probíhal mezi Rosbergem a Hamiltonem. Nyní je ale situace o poznání jiná a Daimler si nechává otevřené možnosti.
Sebastian Vettel v současné době vede šampionát o 14 bodů nad Lewisem Hamiltonem. Räikkönen je de facto mimo hru o titul a dá se počítat s tím, že Ferrari použije finského matadora k tomu, aby pomohl Sebovi k zisku titulu.
U Mercedesu je situace jiná. Bottas na Hamiltona ztrácí 19 bodů a tým zatím nepřistoupil k týmové režii. V Maďarsku například Bottas pustil Hamiltona, který se chtěl pokusit předjet Räikkönena. Tento pokus nevyšel a Lewis pozici férově vrátil. Na tom samozřejmě není nic špatně, ale tyto situace využívá Ferrari, především pak Vettel, který bude moci svůj náskok zvyšovat.
Jak se šampionát přesunul do své druhé poloviny, tak i Mercedes začíná nad týmovou režií přemýšlet. "Během léta jsme o tom hodně přemýšleli. Odpověď je taková, že si necháváme volné ruce. Nemůžete naplánovat všechny scénáře. Vždycky to dopadne jinak, než předpokládáte. Pro Ferrari je výhodné, že Vettel je bodově jasně před Kimim. Ten ho bude nyní podporovat," řekl šéf Stříbrných šípů.
"V posledních letech toto nebylo součástí naší filozofie, ale nyní budeme koukat na všechny situace během závodů a zvažovat, co je pro nás výhodné - a to jak v jezdecké soutěži, tak Poháru konstruktérů," dodal Wolff.
Rychlost Ferrari na belgickém okruhu Wolffa nepřekvapila. "Nejsme překvapeni, oni prostě tlačí na pilu. Je to pro nás připomínka, že nesmíme usnout na vavřínech. Nevím, jaká je mezi námi reálná mezera. Lewis odjel brilantní kolo. Seb využil vzduchového pytle, který mu přidal desetinku či dvě. Mezera tedy může být i čtyři až pět desetin. Je ale pravdou, že Hamilton jel opravdu skvěle. Navíc nás čekají okruhy, kde jsme v minulosti ztráceli (Singapur)."
Proč ztrácel Bottas? "Scházela mu přilnavost, to byl hlavní problém. Nebylo to jen v jedné zatáčce, lehce ztrácel v celém sektoru dvě. Musíme přijít na to, proč je to tak. Chybí mu grip, ale máme tu druhého pilota, který měl skvělý den. Je to podivné. Jsem ale rád, že se dokázal posunout. Ráno ztrácel pět desetin, ale v kvalifikaci to stáhl na tři."
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.