Ve třetím tréninku na GP Belgie byl nejrychlejší Räikkönen na Ferrari. V závěsu Vettel a Hamilton. Následuje Verstappen a první pětku uzavírá Bottas.
Je 11 hodin dopoledne a začíná poslední 60 minut dlouhá prověrka před odpolední kvalifikací. Teplota vzduchu na fanoušky hojně vyhledávaném okruhu Spa dosahuje 20 stupňů. Trať je o 3 stupně Celsia teplejší.
Jako první se na vlhké trati ukazuje Magnussen, Wehrlein a Grosjean na pneumatikách do přechodných podmínek. Následně vyjíždějí i další piloti, včetně Valtteriho Bottase a Sebastiana Vettela na super-měkké směsi.
Většina pilotů absolvuje pouze instalační kolo a následně zajíždí. Trať stále není v ideální kondici a jezdci vyčkávají, až okruh uschne. Navíc je takřka 50% šance, že se odpolední kvalifikace pojede v dešti a data sebraná dnes dopoledne nemusí být pro týmy až tak zásadní, proto se nikdo nikam nehrne.
První měřený čas si nakonec po 13 minutách na své triko připisuje Daniil Kvjat na super-měkké směsi, a to v hodnotě 1:48,498. Ruského pilota následně překonává jeho kolega Sainz o 878 tisícin vteřiny. Oba piloty Toro Rosso ale trumfuje Bottas, který je o 1,2 vteřiny rychlejší než Carlos. Po 20 minutách se do pomyslného vedení dostává Hamilton s časem 1:45, 480.
A na své první kolo se chystá i Max Verstappen, který se v Belgii těší podobně jako v Rakousku obrovské podpoře fanoušků oděných v oranžové barvě. Nakonec na super-měkké směsi zajíždí 4. nejrychlejší čas se ztrátou 627 tisícin na Hamiltona.
Brita po chvilce překonává o 58 tisícin Kimi Räikkönen a se svým časem 1:45,422 je zhruba v polovině tréninku nejrychlejším pilotem.
A máme tu žluté vlajky v prvním a druhém sektoru, kde odstavil svůj své Toro Rosso Daniil Kvjat kvůli zatím neznámým problémům. "Ztratil jsem výkon," hlásí Rus do rádia. Maršálové nakonec musejí sáhnout po hasícím přístroji a vypořádat se s plameny.
Pomalu ale jistě se blížíme do poslední třetiny volného tréninku a týmy začínají zkoušet kvalifikační simulace. Jako první na ultra-měkké směsi vylepšuje dnešní maximum Ricciardo. Hned ho ale překonává Max Verstappen. Räikkönen si ale prvenství bere zpět s časem 1:43,916 a Red Bullům naděluje více jak vteřinu.
Do popředí se derou i další piloti z velké trojky, ale nikomu se již nedaří Icemanův čas překonat, a Kimi se tak stává jediným pilotem s časem pod 1:44,0.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.
Britský jezdec Haasu Oliver Bearman dostal penalizaci 10 míst na startu za incident při vjezdu do boxů během červené vlajky v závěru třetího tréninku. Ve vysoké rychlosti havaroval právě ve chvíli, kdy byl trénink přerušen.