Ve třetím tréninku na GP Belgie byl nejrychlejší Räikkönen na Ferrari. V závěsu Vettel a Hamilton. Následuje Verstappen a první pětku uzavírá Bottas.
Je 11 hodin dopoledne a začíná poslední 60 minut dlouhá prověrka před odpolední kvalifikací. Teplota vzduchu na fanoušky hojně vyhledávaném okruhu Spa dosahuje 20 stupňů. Trať je o 3 stupně Celsia teplejší.
Jako první se na vlhké trati ukazuje Magnussen, Wehrlein a Grosjean na pneumatikách do přechodných podmínek. Následně vyjíždějí i další piloti, včetně Valtteriho Bottase a Sebastiana Vettela na super-měkké směsi.
Většina pilotů absolvuje pouze instalační kolo a následně zajíždí. Trať stále není v ideální kondici a jezdci vyčkávají, až okruh uschne. Navíc je takřka 50% šance, že se odpolední kvalifikace pojede v dešti a data sebraná dnes dopoledne nemusí být pro týmy až tak zásadní, proto se nikdo nikam nehrne.
První měřený čas si nakonec po 13 minutách na své triko připisuje Daniil Kvjat na super-měkké směsi, a to v hodnotě 1:48,498. Ruského pilota následně překonává jeho kolega Sainz o 878 tisícin vteřiny. Oba piloty Toro Rosso ale trumfuje Bottas, který je o 1,2 vteřiny rychlejší než Carlos. Po 20 minutách se do pomyslného vedení dostává Hamilton s časem 1:45, 480.
A na své první kolo se chystá i Max Verstappen, který se v Belgii těší podobně jako v Rakousku obrovské podpoře fanoušků oděných v oranžové barvě. Nakonec na super-měkké směsi zajíždí 4. nejrychlejší čas se ztrátou 627 tisícin na Hamiltona.
Brita po chvilce překonává o 58 tisícin Kimi Räikkönen a se svým časem 1:45,422 je zhruba v polovině tréninku nejrychlejším pilotem.
A máme tu žluté vlajky v prvním a druhém sektoru, kde odstavil svůj své Toro Rosso Daniil Kvjat kvůli zatím neznámým problémům. "Ztratil jsem výkon," hlásí Rus do rádia. Maršálové nakonec musejí sáhnout po hasícím přístroji a vypořádat se s plameny.
Pomalu ale jistě se blížíme do poslední třetiny volného tréninku a týmy začínají zkoušet kvalifikační simulace. Jako první na ultra-měkké směsi vylepšuje dnešní maximum Ricciardo. Hned ho ale překonává Max Verstappen. Räikkönen si ale prvenství bere zpět s časem 1:43,916 a Red Bullům naděluje více jak vteřinu.
Do popředí se derou i další piloti z velké trojky, ale nikomu se již nedaří Icemanův čas překonat, a Kimi se tak stává jediným pilotem s časem pod 1:44,0.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.