SPA-FRANCORCHAMPS - 2. TRÉNINK; Ve druhém tréninku oplatil Mercedes ranní porážku Ferrari, když Lewis Hamilton předčil Kimiho Räikkönena o čtvrt sekundy. Velmi dobře jezdil Max Verstappen, jenž dostal svůj Red Bull na čtvrtou příčku před lídra šampionátu Sebastiana Vettela. Felipe Massa kvůli rozbitému vozu nejezdil, mechanici na jeho opravě od rána stále pracují.
Odpolední trénink začal v Ardenách za slunečného počasí, ve 14 hod vyrazil na dráhu jako první Magnussen následovaný jeho týmovým kolegou Grosjeanem. Na boxové zídce odpočíval Massa, jenž svůj Williams ráno rozbil, mechanici mu kvůli rozsahu poškození auto nestihli dát dohromady.
FP2 HIGHLIGHTS@LewisHamilton reigned before the rains came ☔️#BelgianGP ?? pic.twitter.com/Dlvk4NGjbo
— Formula 1 (@F1) August 25, 2017U Grosjeana se ale hned objevil problém, když se mu zasekla horní DRS klapka v otevřené poloze, totéž se stalo o pár vteřin později Magnussenovi s druhým Haasem.
Po pěti minutách zajel první měřené kolo Palmer (1:48,846), po něm se zapsali Räikkönen na měkkých pneumatikách (1:47,049) Verstappen (1:46,481) na super-měkkých a Vettel (1:46,405) na stejné směsi - první pokus ale musel přerušit, protože mu ujela záď v zatáčce č. 8.
Kvjat se po 11 min táže týmu, co má dělat, jelikož nemá žádný výkon, o chvíli později si stěžuje na příliš horkou sedačku. Potíže s ovladatelností svého Red Bullu hlásí Ricciardo v zatáčce č. 5 a 6. Mercedes zkouší měřená kola po 18 min a Bottas (1:46,331) na super-měkké a Hamilton (1:45,634) na měkké směsi jdou hned do čela.
K incidentu došlo v provozu mezi Pérezem a Magnussenem, Mexičan si na něj hned stěžuje: "Magnussen, je vždy tak podrazácký!" Grosjean se svým vozem není spokojený, chová se podle něj jako na ledě.
Zdá se, že na super-měkkých pneumatikách není možné absolvovat naplno celé kolo - lze zajet buď velmi rychlý první či třetí sektor, ale ne obojí. Pirelli kromě ní přivezlo ultra-měkkou a měkkou směs, mezi nimiž je přes 1,7sekundový rozdíl.
Jak se vede McLarenům s vylepšenou Hondou? Vandoorne (1:48,128 min; 312 km/h je po půl hodině 13. se ztrátou 2,5 sekundy, Alonso (1:48,721 min; 313 km/h) dokonce 15. se ztrátou 3 vteřin.
Honda na rovinkách ztrácí kolem 24 km/h (Ocon s Mercedesem má na konci 1. sektoru přes 336 km/h) i s vylepšeným motorem, což je stále katastrofální. A zítra bude ještě hůře, až všichni přistoupí ke zvýšení výkonů svých pohonných jednotek.
Ferrari po 35 min zrychlují, Vettel jako první nasazuje ultra-měkké pneumatiky a okruh zvládá za 1:45,235 min, Räikkönen (1:45,015) jej o čtvrt sekundy předčí po perfektně zvládnutém prostředním sektoru.
První příčku si ale záhy bere zpět Hamilton, který se na stejné směsi jako první dostává pod hranici 105 sekund (1:44,753). Bottas je třetí (1:45,180), na čtvrtou příčku se dostává Verstappen (1:45,235).
Alonso se v polovině tréninku po "kreativním" průjezdu zatáčkou Radillon dostává na 10. místo, stále je 2 sekundy za Mercedesem (1:46,743 min; 318 km/h). Palmer je těsně před ním (1:46,670), Hülkenberg s druhým Renaultem ale okupuje 6. pozici (1:46,441 min).
Ricciardo jde po 55 min na 6. místo (1:46,072 min; 335 km/h), ztrácí 1,3 sekundy, ale v prostředním technickém sektoru je ze všech nejrychlejší. Jeho šéf Christian Horner to komentuje slovy, že "kdyby to všechno bylo jen o 2. sektoru a ten první a třetí by neexistoval, tak takový závod by se nám hodně zamlouval."
Po hodině hlásí týmy první kapky v zatáčce č. 5/6, na okruhu začíná o chvíli později pršet silněji. Vozy míří do boxů, ten risk za to na belgickém okruhu nestojí. Red Bull stahuje do boxů Verstappena a přitom mu říká: "To poslední kolo bylo o čtyři desetiny rychlejší než u Mercedesů!" Max jen s úsměvem hlesne: "Ups."
Williams sice očekával povedený závod, protože mu Spa mělo seděl, ale dnes rozhodně neprožil dobrý pátek. Massa po havárii nejezdil a Stroll skončil až 17. (ráno 15.). Vedení týmu zamíří navíc ke komisařům, protože dál vesele jezdili na pneumatikách, které měli vrátit Pirelli po 40 minutách prvního tréninku.
"Konzistence není taková, jakou bychom si přáli, takže na našich slabinách a silných stránkách budeme pracovat. Podle mě potřebujeme lepší závodní auto, z mé strany existují věci, na kterých můžu pracovat a zlepšit je," soudí Stroll.
"Skrz Pouhon a v té oblasti se pokusíme ztrácet co nejméně času, abychom využili naši silnou stránku na rovinkách. Během víkendu se vždy snažíte věci změnit. Uděláme, co bude v našich silách, abychom časy na kolo zlepšili. Ze sebe a z auta toho můžu dostat mnohem více s dalšími ujetými kilometry," slibuje mladý Kanaďan.
Alonso se 9 min před koncem objevuje osamocený na dráze, ale po průzkumném kole ve velmi opatrném tempu na přechodných pneumatikách se hned vrací do garáže.
Ke konci se již pořadí kvůli dešti nezměnilo, nejlepším čas patří Hamiltonovi, který byl o 0,262 sekundy rychlejší než Ferrari. Jeho týmový kolega Bottas skončil třetí se ztrátou 0,472 s. Red Bull je až za touto dvojicí, s mírnou ztrátou za ním překvapil Hülkenberg s lepšícím se Renaultem - ten je nejlepší ze zbytku pole.
#F1 #BelgianGP FP2 Best sectors vs Fastest laps?:Vettel could've been 3rd in front of Bottas & Verstappen, McLaren 2s off, Sauber's big gap pic.twitter.com/uhZA63blKd
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) August 25, 2017#F1 #BelgianGP FP2 Max. speeds & Speed trap?:Perez over 336kph in S1, Ricciardo powered by #Renault 335kph, Vandoorne with #Honda 23kph off pic.twitter.com/EiT63zTiXQ
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) August 25, 2017Přehled všech časů na kolo (PDF): zde.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.