Ochrana kokpitu, schválená od příštího roku jako povinná součást monopostů F1, bude mít značný vliv na vývoj monopostů pro sezónu 2018. A může týmům přinést poměrně dost značné problémy, protože času je relativně málo.
Tuto myšlenku rozvádí technický ředitel Renaultu Nick Chester. Podle jeho názoru bude třeba vnímat značné změny na určitých částech vozu a rovněž se domnívá, že rozhodnutí ze strany FIA přišlo s ohledem na nutné úpravy dost pozdě.
"Na přepracování podvozku je třeba nějaký čas a ten bude chybět. Bude to bolestivý proces, protože do finalizace schématu šasi je třeba zakomponovat tento prvek. Zátěž vycházející z použití Halo je poměrně velká a ovlivňuje celou strukturu podvozku, má na něj značný dopad. Mimo tuto část nebude mít Halo velký vliv na výkon vozu. Opravdu se to týká jen designu šasi," líčí situaci Chester.
Halo samo o sobě bude standardizovanou částí monopostu. Týmům však bylo sděleno, že budou mít určitou míru volnosti v jeho použití. To znamená drobné úpravy, které napomáhají aerodynamickému provedení. Ale i tyto okolnosti mohou vyvolat u týmu jistý "bolehlav", jak se vyjádřil Chester.
"Týmy budou moci doplnil Talo nestrukturálními prvky kolem horní části, která nesmí přesahovat hlavní konstrukci o více než 20 milimetrů," vydal týmům jasný pokyn ředitel závodů FIA Charlie Whiting. Ovšem Chester na to reaguje a předpokládá, že ze strany týmů dojde k určité debatě o tom, jaký typ zmíněných úprav bude nakonec možno použít.
"Budou nám povoleny určité menší úpravy. Takže je připravíme u předního spoje a trochu předěláme horní okraj kolem hlavy pilota. Moc toho měnit nelze, protože jinak bychom museli předělat fixní body. To by znamenalo zásah do airboxu, což je poněkud problematické, i když to předpisy povolují. Jsem si jistý, že o všem ještě budeme debatovat, co všechno lze s tou konstrukcí udělat," dodává Chester.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.