Ochrana kokpitu, schválená od příštího roku jako povinná součást monopostů F1, bude mít značný vliv na vývoj monopostů pro sezónu 2018. A může týmům přinést poměrně dost značné problémy, protože času je relativně málo.
Tuto myšlenku rozvádí technický ředitel Renaultu Nick Chester. Podle jeho názoru bude třeba vnímat značné změny na určitých částech vozu a rovněž se domnívá, že rozhodnutí ze strany FIA přišlo s ohledem na nutné úpravy dost pozdě.
"Na přepracování podvozku je třeba nějaký čas a ten bude chybět. Bude to bolestivý proces, protože do finalizace schématu šasi je třeba zakomponovat tento prvek. Zátěž vycházející z použití Halo je poměrně velká a ovlivňuje celou strukturu podvozku, má na něj značný dopad. Mimo tuto část nebude mít Halo velký vliv na výkon vozu. Opravdu se to týká jen designu šasi," líčí situaci Chester.
Halo samo o sobě bude standardizovanou částí monopostu. Týmům však bylo sděleno, že budou mít určitou míru volnosti v jeho použití. To znamená drobné úpravy, které napomáhají aerodynamickému provedení. Ale i tyto okolnosti mohou vyvolat u týmu jistý "bolehlav", jak se vyjádřil Chester.
"Týmy budou moci doplnil Talo nestrukturálními prvky kolem horní části, která nesmí přesahovat hlavní konstrukci o více než 20 milimetrů," vydal týmům jasný pokyn ředitel závodů FIA Charlie Whiting. Ovšem Chester na to reaguje a předpokládá, že ze strany týmů dojde k určité debatě o tom, jaký typ zmíněných úprav bude nakonec možno použít.
"Budou nám povoleny určité menší úpravy. Takže je připravíme u předního spoje a trochu předěláme horní okraj kolem hlavy pilota. Moc toho měnit nelze, protože jinak bychom museli předělat fixní body. To by znamenalo zásah do airboxu, což je poněkud problematické, i když to předpisy povolují. Jsem si jistý, že o všem ještě budeme debatovat, co všechno lze s tou konstrukcí udělat," dodává Chester.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.