Ericsson bude penalizován kvůli výměně převodovky. Sauber navíc ve Spa představí zbytek svého balíčku. Dle švédského pilota je ale čeká těžký víkend kvůli výkonnostnímu deficitu jejich rok staré pohonné jednotky.
Švýcarský Sauber po Velké ceně Maďarska musel na Ericssonově voze vyměnit převodovku, ta ale nevydržela šest po sobě jdoucích cen, a Švéda, jenž je dlouhodobě financován společností Longbow Finance - majitelem stáje -, tak čeká penalizace pěti míst na startu.
Jedinou výjimku by mohl pilot dostat v případě, že předchozí závod kvůli technickým potížím nedokončil. Marcus ale na Hungaroringu skončil na šestnáctém místě.
Sauber pro závod ve Spa nicméně představí novou podlahu, čímž zkompletuje svůj balíček vylepšení. Ten byl částečně představen již v minulém závodě v Maďarsku.
I tak budou poslední dva závody evropské části pro Sauber velkou výzvou, jelikož okruhy jako Spa či Monza jsou náročné na výkon a je třeba vzít v potaz, že Sauber používá loňskou specifikaci motoru Ferrari.
"Máme novou podlahu, která je poslední částí balíčku, který jsme představili v Budapešti. Takže by to mělo být dobré, ale i tak to bude hodně náročné, jelikož tady a v Monze hodně záleží na pohonné jednotce," řekl Švéd.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.