Ericsson bude penalizován kvůli výměně převodovky. Sauber navíc ve Spa představí zbytek svého balíčku. Dle švédského pilota je ale čeká těžký víkend kvůli výkonnostnímu deficitu jejich rok staré pohonné jednotky.
Švýcarský Sauber po Velké ceně Maďarska musel na Ericssonově voze vyměnit převodovku, ta ale nevydržela šest po sobě jdoucích cen, a Švéda, jenž je dlouhodobě financován společností Longbow Finance - majitelem stáje -, tak čeká penalizace pěti míst na startu.
Jedinou výjimku by mohl pilot dostat v případě, že předchozí závod kvůli technickým potížím nedokončil. Marcus ale na Hungaroringu skončil na šestnáctém místě.
Sauber pro závod ve Spa nicméně představí novou podlahu, čímž zkompletuje svůj balíček vylepšení. Ten byl částečně představen již v minulém závodě v Maďarsku.
I tak budou poslední dva závody evropské části pro Sauber velkou výzvou, jelikož okruhy jako Spa či Monza jsou náročné na výkon a je třeba vzít v potaz, že Sauber používá loňskou specifikaci motoru Ferrari.
"Máme novou podlahu, která je poslední částí balíčku, který jsme představili v Budapešti. Takže by to mělo být dobré, ale i tak to bude hodně náročné, jelikož tady a v Monze hodně záleží na pohonné jednotce," řekl Švéd.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.