Sportovní ředitel Hondy Jusuke Hasegawa přiznává, že má před sebou těžký úkol - přesvědčit Fernanda Alonsa o jejich schopnosti přijít s konkurenceschopnou jednotkou a zůstat u McLarenu. Španěl totiž důvěru v ně po téměř třech letech ztratil.
Hasegawa v Belgii uvedl, že jeho úkolem je nyní "přesvědčit" dvojnásobného mistra světa o kvalitách Hondy. Alonsovi totiž na konci roku končí kontrakt s McLarenem a musí se rozhodnout, co dále.
Jak to chce šéf Hondy udělat? Prozradil, že v příštích závodech hodlají nasadit sérii vylepšení, která zvýší jejich konkurenceschopnost. Tento víkend v Belgii mu nasadí specifikaci 3.5, aniž by byl penalizován.
Upravili totiž pouze věci, které nejsou vymezeny pravidly. Zvýšení výkonu má ale být zatím jen velmi malé (v Maďarsku by odpovídalo desetině sekundy na kolo).
Vandoorne dostává nový motor specifikace 3.6, s nímž už přijde trest v podobě odsunu o 35 míst na startu. Výkon stoupne také velmi málo, Honda ji proto neoznačuje jako 4. specifikaci, přestože je hardware i software pohonné jednotky odlišný.
Alonso před Belgii řekl, že očekává o následujících dvou víkendech "velmi těžké závody," protože čas na kolo se ve Spa i v Monze hodně odvíjí od výkonu motoru. Včera ve Spa uvedl, že mu toho o vylepšeních Honda "moc neřekla a moc toho nečekám."
"Všichni jsou občas překvapeni mou důvěrou v tento projekt. Rosberg řekl, že by nedokázal to, co Fernando, Webber nechápe, proč Fernando ještě nevybouchnul. Snažím se vždy zůstat klidný, pracovat a věřit v práci všech lidí," popisuje Alonso, jenž chce o svých plánech rozhodnout v září.
"Nejsem odborník na to, abych věděl, jestli to Honda dokáže - neznám jejich nápady, nemám jejich poznání o vývoji motoru. Vím jen, že neustále pracují na zlepšení motoru. Ale těžko předvídat, co bude za šest či sedm měsíců, o kolik se můžete zlepšit," přemítá pilot McLarenu se znatelnou dávkou skepse v hlase.
McLaren je v období, kdy se rozhoduje, od koho bude příští rok odebírat motory - zda zůstane s Hondou nebo přejde k Renaultu, který je jeho preferovanou variantou.
Jenže Honda nesehnala tým, který by stál o její motory - Sauber smlouvu předčasně ukončil a nakonec selhala i jednání s Toro Rosso (i když nějaká naděje zde ještě přetrvává). Proto se nyní jako pravděpodobnější jeví varianta, že budou (muset) s japonským výrobcem pokračovat i příští rok, přestože z továrny ze Sakury nepřichází tolik pozitivních informací jako od ostatních výrobců.
To ale není řešení, které by se zamlouvalo Alonsovi. Podle něj je situace pro McLaren jasná, pokud jde o dodávky motorů v roce 2018: "Nemyslím si, že by šlo o nějaké náročné rozhodnutí." Potvrdil, že jeho prioritou je zůstat v F1, chce však konkurenceschopné auto i motor, aby měl šanci na vítězství v závodech.
Hasegawa doufá, že se mu jej ve zbytku sezóny podaří přesvědčit o tom, že Honda příští rok může přijít s konkurenceschopnou pohonnou jednotkou. Proto se ve vývoji usilovně snaží a v nadcházejících závodech chce splnění slibů konečně předvést i na trati. Kolik se jí podaří ukrojit z náskoku Mercedesu?
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.