Sportovní ředitel Hondy Jusuke Hasegawa přiznává, že má před sebou těžký úkol - přesvědčit Fernanda Alonsa o jejich schopnosti přijít s konkurenceschopnou jednotkou a zůstat u McLarenu. Španěl totiž důvěru v ně po téměř třech letech ztratil.
Hasegawa v Belgii uvedl, že jeho úkolem je nyní "přesvědčit" dvojnásobného mistra světa o kvalitách Hondy. Alonsovi totiž na konci roku končí kontrakt s McLarenem a musí se rozhodnout, co dále.
Jak to chce šéf Hondy udělat? Prozradil, že v příštích závodech hodlají nasadit sérii vylepšení, která zvýší jejich konkurenceschopnost. Tento víkend v Belgii mu nasadí specifikaci 3.5, aniž by byl penalizován.
Upravili totiž pouze věci, které nejsou vymezeny pravidly. Zvýšení výkonu má ale být zatím jen velmi malé (v Maďarsku by odpovídalo desetině sekundy na kolo).
Vandoorne dostává nový motor specifikace 3.6, s nímž už přijde trest v podobě odsunu o 35 míst na startu. Výkon stoupne také velmi málo, Honda ji proto neoznačuje jako 4. specifikaci, přestože je hardware i software pohonné jednotky odlišný.
Alonso před Belgii řekl, že očekává o následujících dvou víkendech "velmi těžké závody," protože čas na kolo se ve Spa i v Monze hodně odvíjí od výkonu motoru. Včera ve Spa uvedl, že mu toho o vylepšeních Honda "moc neřekla a moc toho nečekám."
"Všichni jsou občas překvapeni mou důvěrou v tento projekt. Rosberg řekl, že by nedokázal to, co Fernando, Webber nechápe, proč Fernando ještě nevybouchnul. Snažím se vždy zůstat klidný, pracovat a věřit v práci všech lidí," popisuje Alonso, jenž chce o svých plánech rozhodnout v září.
"Nejsem odborník na to, abych věděl, jestli to Honda dokáže - neznám jejich nápady, nemám jejich poznání o vývoji motoru. Vím jen, že neustále pracují na zlepšení motoru. Ale těžko předvídat, co bude za šest či sedm měsíců, o kolik se můžete zlepšit," přemítá pilot McLarenu se znatelnou dávkou skepse v hlase.
McLaren je v období, kdy se rozhoduje, od koho bude příští rok odebírat motory - zda zůstane s Hondou nebo přejde k Renaultu, který je jeho preferovanou variantou.
Jenže Honda nesehnala tým, který by stál o její motory - Sauber smlouvu předčasně ukončil a nakonec selhala i jednání s Toro Rosso (i když nějaká naděje zde ještě přetrvává). Proto se nyní jako pravděpodobnější jeví varianta, že budou (muset) s japonským výrobcem pokračovat i příští rok, přestože z továrny ze Sakury nepřichází tolik pozitivních informací jako od ostatních výrobců.
To ale není řešení, které by se zamlouvalo Alonsovi. Podle něj je situace pro McLaren jasná, pokud jde o dodávky motorů v roce 2018: "Nemyslím si, že by šlo o nějaké náročné rozhodnutí." Potvrdil, že jeho prioritou je zůstat v F1, chce však konkurenceschopné auto i motor, aby měl šanci na vítězství v závodech.
Hasegawa doufá, že se mu jej ve zbytku sezóny podaří přesvědčit o tom, že Honda příští rok může přijít s konkurenceschopnou pohonnou jednotkou. Proto se ve vývoji usilovně snaží a v nadcházejících závodech chce splnění slibů konečně předvést i na trati. Kolik se jí podaří ukrojit z náskoku Mercedesu?
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.