Sportovní ředitel Hondy Jusuke Hasegawa přiznává, že má před sebou těžký úkol - přesvědčit Fernanda Alonsa o jejich schopnosti přijít s konkurenceschopnou jednotkou a zůstat u McLarenu. Španěl totiž důvěru v ně po téměř třech letech ztratil.
Hasegawa v Belgii uvedl, že jeho úkolem je nyní "přesvědčit" dvojnásobného mistra světa o kvalitách Hondy. Alonsovi totiž na konci roku končí kontrakt s McLarenem a musí se rozhodnout, co dále.
Jak to chce šéf Hondy udělat? Prozradil, že v příštích závodech hodlají nasadit sérii vylepšení, která zvýší jejich konkurenceschopnost. Tento víkend v Belgii mu nasadí specifikaci 3.5, aniž by byl penalizován.
Upravili totiž pouze věci, které nejsou vymezeny pravidly. Zvýšení výkonu má ale být zatím jen velmi malé (v Maďarsku by odpovídalo desetině sekundy na kolo).
Vandoorne dostává nový motor specifikace 3.6, s nímž už přijde trest v podobě odsunu o 35 míst na startu. Výkon stoupne také velmi málo, Honda ji proto neoznačuje jako 4. specifikaci, přestože je hardware i software pohonné jednotky odlišný.
Alonso před Belgii řekl, že očekává o následujících dvou víkendech "velmi těžké závody," protože čas na kolo se ve Spa i v Monze hodně odvíjí od výkonu motoru. Včera ve Spa uvedl, že mu toho o vylepšeních Honda "moc neřekla a moc toho nečekám."
"Všichni jsou občas překvapeni mou důvěrou v tento projekt. Rosberg řekl, že by nedokázal to, co Fernando, Webber nechápe, proč Fernando ještě nevybouchnul. Snažím se vždy zůstat klidný, pracovat a věřit v práci všech lidí," popisuje Alonso, jenž chce o svých plánech rozhodnout v září.
"Nejsem odborník na to, abych věděl, jestli to Honda dokáže - neznám jejich nápady, nemám jejich poznání o vývoji motoru. Vím jen, že neustále pracují na zlepšení motoru. Ale těžko předvídat, co bude za šest či sedm měsíců, o kolik se můžete zlepšit," přemítá pilot McLarenu se znatelnou dávkou skepse v hlase.
McLaren je v období, kdy se rozhoduje, od koho bude příští rok odebírat motory - zda zůstane s Hondou nebo přejde k Renaultu, který je jeho preferovanou variantou.
Jenže Honda nesehnala tým, který by stál o její motory - Sauber smlouvu předčasně ukončil a nakonec selhala i jednání s Toro Rosso (i když nějaká naděje zde ještě přetrvává). Proto se nyní jako pravděpodobnější jeví varianta, že budou (muset) s japonským výrobcem pokračovat i příští rok, přestože z továrny ze Sakury nepřichází tolik pozitivních informací jako od ostatních výrobců.
To ale není řešení, které by se zamlouvalo Alonsovi. Podle něj je situace pro McLaren jasná, pokud jde o dodávky motorů v roce 2018: "Nemyslím si, že by šlo o nějaké náročné rozhodnutí." Potvrdil, že jeho prioritou je zůstat v F1, chce však konkurenceschopné auto i motor, aby měl šanci na vítězství v závodech.
Hasegawa doufá, že se mu jej ve zbytku sezóny podaří přesvědčit o tom, že Honda příští rok může přijít s konkurenceschopnou pohonnou jednotkou. Proto se ve vývoji usilovně snaží a v nadcházejících závodech chce splnění slibů konečně předvést i na trati. Kolik se jí podaří ukrojit z náskoku Mercedesu?
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.