Sportovní ředitel Hondy Jusuke Hasegawa přiznává, že má před sebou těžký úkol - přesvědčit Fernanda Alonsa o jejich schopnosti přijít s konkurenceschopnou jednotkou a zůstat u McLarenu. Španěl totiž důvěru v ně po téměř třech letech ztratil.
Hasegawa v Belgii uvedl, že jeho úkolem je nyní "přesvědčit" dvojnásobného mistra světa o kvalitách Hondy. Alonsovi totiž na konci roku končí kontrakt s McLarenem a musí se rozhodnout, co dále.
Jak to chce šéf Hondy udělat? Prozradil, že v příštích závodech hodlají nasadit sérii vylepšení, která zvýší jejich konkurenceschopnost. Tento víkend v Belgii mu nasadí specifikaci 3.5, aniž by byl penalizován.
Upravili totiž pouze věci, které nejsou vymezeny pravidly. Zvýšení výkonu má ale být zatím jen velmi malé (v Maďarsku by odpovídalo desetině sekundy na kolo).
Vandoorne dostává nový motor specifikace 3.6, s nímž už přijde trest v podobě odsunu o 35 míst na startu. Výkon stoupne také velmi málo, Honda ji proto neoznačuje jako 4. specifikaci, přestože je hardware i software pohonné jednotky odlišný.
Alonso před Belgii řekl, že očekává o následujících dvou víkendech "velmi těžké závody," protože čas na kolo se ve Spa i v Monze hodně odvíjí od výkonu motoru. Včera ve Spa uvedl, že mu toho o vylepšeních Honda "moc neřekla a moc toho nečekám."
"Všichni jsou občas překvapeni mou důvěrou v tento projekt. Rosberg řekl, že by nedokázal to, co Fernando, Webber nechápe, proč Fernando ještě nevybouchnul. Snažím se vždy zůstat klidný, pracovat a věřit v práci všech lidí," popisuje Alonso, jenž chce o svých plánech rozhodnout v září.
"Nejsem odborník na to, abych věděl, jestli to Honda dokáže - neznám jejich nápady, nemám jejich poznání o vývoji motoru. Vím jen, že neustále pracují na zlepšení motoru. Ale těžko předvídat, co bude za šest či sedm měsíců, o kolik se můžete zlepšit," přemítá pilot McLarenu se znatelnou dávkou skepse v hlase.
McLaren je v období, kdy se rozhoduje, od koho bude příští rok odebírat motory - zda zůstane s Hondou nebo přejde k Renaultu, který je jeho preferovanou variantou.
Jenže Honda nesehnala tým, který by stál o její motory - Sauber smlouvu předčasně ukončil a nakonec selhala i jednání s Toro Rosso (i když nějaká naděje zde ještě přetrvává). Proto se nyní jako pravděpodobnější jeví varianta, že budou (muset) s japonským výrobcem pokračovat i příští rok, přestože z továrny ze Sakury nepřichází tolik pozitivních informací jako od ostatních výrobců.
To ale není řešení, které by se zamlouvalo Alonsovi. Podle něj je situace pro McLaren jasná, pokud jde o dodávky motorů v roce 2018: "Nemyslím si, že by šlo o nějaké náročné rozhodnutí." Potvrdil, že jeho prioritou je zůstat v F1, chce však konkurenceschopné auto i motor, aby měl šanci na vítězství v závodech.
Hasegawa doufá, že se mu jej ve zbytku sezóny podaří přesvědčit o tom, že Honda příští rok může přijít s konkurenceschopnou pohonnou jednotkou. Proto se ve vývoji usilovně snaží a v nadcházejících závodech chce splnění slibů konečně předvést i na trati. Kolik se jí podaří ukrojit z náskoku Mercedesu?
Yuki Tsunoda stojí před rozhodujícím obdobím své kariéry u Red Bullu. Jezdec i tým potvrdili, kdy padne definitivní rozhodnutí.
Bývalý mechanik Red Bullu, Calum Nicholas, odhalil nové a zajímavé detaily o dění během kontroverzní Velké ceny Abu Dhabi 2021.
Guenther Steiner se po Velké ceně Mexika opět dostal do centra pozornosti, když vyzdvihl skvělý výkon Olivera Bearmana.
Italská média naznačují, že George Russell by se mohl objevit na radaru Ferrari, pokud by se v týmu uvolnilo místo po Hamiltonovi nebo Leclercovi. I když je v Mercedesu spokojený, jeho schopnosti z něj činí lákavou možnost pro budoucnost Maranella.
Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.
Po působivém výkonu Olivera Bearmana v Mexiku Martin Brundle vyzdvihl jeho talent a rychlý rozvoj. Podle něj patří mladý Brit mezi jezdce, kteří by mohli zaujmout, pokud se objeví nové šance ve špičkových týmech.
George Russell po podpsisu nové smlouvy s Mercedesem prozradil detaily i ohledně jeho manažeerského týmu.
Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.