Mercedes dává šanci prát se o vítězství oběma svým jezdcům, zatímco Ferrari jede výlučně na Sebastiana Vettela, což mu poskytuje určitou výhodu. U Mercedesu si to uvědomují, proto uvažují o změně ke svým jezdcům a týmové režii.
Poslední závod před letní přestávkou vyhrál Vettel, zatímco Lewis Hamilton pustil zpět před sebe svého týmového kolegu Valtteriho Bottase a do cíle dojel až jako čtvrtý, čímž se dobrovolně připravil o 3 mistrovské body. Na lídra šampionátu z Ferrari mu jich nyní schází 14.
Včera navíc italská stáj prodloužila smlouvu s Kimim Räikkönenem, jenž je ochoten podporovat jedničku týmu. U Mercedesu si uvědomují, že díky tomu má Vettel výhodu, která může být v boji o mistrovský titul klíčová. "V minulých letech to nebylo problémem, protože jsme o titul bojovali jen v rámci svého týmu. Teď to je ale jiné a my se musíme přizpůsobit," uznává sportovní ředitel Stříbrných šípů Toto Wolff.
"Hovořím o tom s [technickým ředitelem] Jamesem Allisonem. Nebude stačit jen vyřešit problémy s autem, protože v minulosti šlo o abnormální šampionáty," pokračuje Wolff. Mercedes totiž již nemá tak velký náskok, jako v předchozích třech ročnících, Ferrari mu je po zlepšení pohonné jednotky podstatně blíže. Dojde u nich proto ke změně přístupu k týmové režii a bude muset Bottas začít "nosit vodu" pro Hamiltona?
Wolff také popřel zprávy o tom, že by měl Vettel podepsanou předběžnou dohodu s Mercedesem o přestupu k nim před sezónou 2018. Německý pilot na rozdíl od svého finského kolegy zatím prodloužení kontraktu s Ferrari odmítá podepsat.
"Není to pravda. Se Sebem jsme nikdy nejednali. Jedním z našich principů je nejprve hovořit s našimi jezdci, abychom viděli, zda jsou ochotni pokračovat. Hamiltonovi smlouva vyprší v roce 2018, ale nyní nemáme žádný problém," říká Wolff, jenž je spokojen s výkony Bottase, jenž na Lewise ztrácí během letní přestávky jen 19 bodů.
Pokud Vettel nemá v záměru přestoupit k Mercedesu, na co čeká? Možná chce počkat na to, zda se mu podaří vyhrát šampionát, protože by Maranello nechtěl opustit před splněním svého cíle: zisku titulu. Nebo se zatím jen s Ferrari nemůže dohodnout na délce nového kontraktu - Seb se údajně přeje upsat jen na jeden další rok, zatímco tým usiluje o tříletou smlouvu. Prezident Sergio Marchionne před přestávkou uvedl, že by si jej chtěli udržet a že rozhodnutí je teď na německém pilotovi.
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.