Mercedes dává šanci prát se o vítězství oběma svým jezdcům, zatímco Ferrari jede výlučně na Sebastiana Vettela, což mu poskytuje určitou výhodu. U Mercedesu si to uvědomují, proto uvažují o změně ke svým jezdcům a týmové režii.
Poslední závod před letní přestávkou vyhrál Vettel, zatímco Lewis Hamilton pustil zpět před sebe svého týmového kolegu Valtteriho Bottase a do cíle dojel až jako čtvrtý, čímž se dobrovolně připravil o 3 mistrovské body. Na lídra šampionátu z Ferrari mu jich nyní schází 14.
Včera navíc italská stáj prodloužila smlouvu s Kimim Räikkönenem, jenž je ochoten podporovat jedničku týmu. U Mercedesu si uvědomují, že díky tomu má Vettel výhodu, která může být v boji o mistrovský titul klíčová. "V minulých letech to nebylo problémem, protože jsme o titul bojovali jen v rámci svého týmu. Teď to je ale jiné a my se musíme přizpůsobit," uznává sportovní ředitel Stříbrných šípů Toto Wolff.
"Hovořím o tom s [technickým ředitelem] Jamesem Allisonem. Nebude stačit jen vyřešit problémy s autem, protože v minulosti šlo o abnormální šampionáty," pokračuje Wolff. Mercedes totiž již nemá tak velký náskok, jako v předchozích třech ročnících, Ferrari mu je po zlepšení pohonné jednotky podstatně blíže. Dojde u nich proto ke změně přístupu k týmové režii a bude muset Bottas začít "nosit vodu" pro Hamiltona?
Wolff také popřel zprávy o tom, že by měl Vettel podepsanou předběžnou dohodu s Mercedesem o přestupu k nim před sezónou 2018. Německý pilot na rozdíl od svého finského kolegy zatím prodloužení kontraktu s Ferrari odmítá podepsat.
"Není to pravda. Se Sebem jsme nikdy nejednali. Jedním z našich principů je nejprve hovořit s našimi jezdci, abychom viděli, zda jsou ochotni pokračovat. Hamiltonovi smlouva vyprší v roce 2018, ale nyní nemáme žádný problém," říká Wolff, jenž je spokojen s výkony Bottase, jenž na Lewise ztrácí během letní přestávky jen 19 bodů.
Pokud Vettel nemá v záměru přestoupit k Mercedesu, na co čeká? Možná chce počkat na to, zda se mu podaří vyhrát šampionát, protože by Maranello nechtěl opustit před splněním svého cíle: zisku titulu. Nebo se zatím jen s Ferrari nemůže dohodnout na délce nového kontraktu - Seb se údajně přeje upsat jen na jeden další rok, zatímco tým usiluje o tříletou smlouvu. Prezident Sergio Marchionne před přestávkou uvedl, že by si jej chtěli udržet a že rozhodnutí je teď na německém pilotovi.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.