Mercedes dává šanci prát se o vítězství oběma svým jezdcům, zatímco Ferrari jede výlučně na Sebastiana Vettela, což mu poskytuje určitou výhodu. U Mercedesu si to uvědomují, proto uvažují o změně ke svým jezdcům a týmové režii.
Poslední závod před letní přestávkou vyhrál Vettel, zatímco Lewis Hamilton pustil zpět před sebe svého týmového kolegu Valtteriho Bottase a do cíle dojel až jako čtvrtý, čímž se dobrovolně připravil o 3 mistrovské body. Na lídra šampionátu z Ferrari mu jich nyní schází 14.
Včera navíc italská stáj prodloužila smlouvu s Kimim Räikkönenem, jenž je ochoten podporovat jedničku týmu. U Mercedesu si uvědomují, že díky tomu má Vettel výhodu, která může být v boji o mistrovský titul klíčová. "V minulých letech to nebylo problémem, protože jsme o titul bojovali jen v rámci svého týmu. Teď to je ale jiné a my se musíme přizpůsobit," uznává sportovní ředitel Stříbrných šípů Toto Wolff.
"Hovořím o tom s [technickým ředitelem] Jamesem Allisonem. Nebude stačit jen vyřešit problémy s autem, protože v minulosti šlo o abnormální šampionáty," pokračuje Wolff. Mercedes totiž již nemá tak velký náskok, jako v předchozích třech ročnících, Ferrari mu je po zlepšení pohonné jednotky podstatně blíže. Dojde u nich proto ke změně přístupu k týmové režii a bude muset Bottas začít "nosit vodu" pro Hamiltona?
Wolff také popřel zprávy o tom, že by měl Vettel podepsanou předběžnou dohodu s Mercedesem o přestupu k nim před sezónou 2018. Německý pilot na rozdíl od svého finského kolegy zatím prodloužení kontraktu s Ferrari odmítá podepsat.
"Není to pravda. Se Sebem jsme nikdy nejednali. Jedním z našich principů je nejprve hovořit s našimi jezdci, abychom viděli, zda jsou ochotni pokračovat. Hamiltonovi smlouva vyprší v roce 2018, ale nyní nemáme žádný problém," říká Wolff, jenž je spokojen s výkony Bottase, jenž na Lewise ztrácí během letní přestávky jen 19 bodů.
Pokud Vettel nemá v záměru přestoupit k Mercedesu, na co čeká? Možná chce počkat na to, zda se mu podaří vyhrát šampionát, protože by Maranello nechtěl opustit před splněním svého cíle: zisku titulu. Nebo se zatím jen s Ferrari nemůže dohodnout na délce nového kontraktu - Seb se údajně přeje upsat jen na jeden další rok, zatímco tým usiluje o tříletou smlouvu. Prezident Sergio Marchionne před přestávkou uvedl, že by si jej chtěli udržet a že rozhodnutí je teď na německém pilotovi.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.