Kimi Räikkönen nekončí a i v následujícím roce bude jezdit za italské Ferrari. Zbývá tedy jen odpověď na otázku, co bude se Sebastianem Vettelem.
Již před pár týdny se objevily nepotvrzené zprávy ohledně nabídky Ferrari směrem k Sebastianu Vettelovi. Mluvilo se o tříletém kontraktu a 120 milionech eur. Navíc si čtyřnásobný světový šampión přál, aby i v následujícím roce byl jeho parťákem Räikkönen, který 17. října oslaví osmatřicáté narozeniny.
A to se nyní naplňuje. "Scuderia Ferrari prodlužuje svou technickou a závodní smlouvu s Kimi Räikkönenem. Finský jezdec proto bude v šampionátu Formule 1 2018 závodit za stáj z Maranella," oznamuje tým.
Původně měla být jezdecká sestava představena až při příležitosti Italské GP, ale Ferrari chtělo ukončit vlny spekulací ohledně Räikkönenovy budoucnosti.
Pro Kimiho to tak bude již osmá sezóna v červených barvách. Původně u Ferrari strávil tři sezóny - počínaje rokem 2007, kdy získal i svůj jediný titul mistra světa. K Italům se pak vrátil v roce 2014, ale od té doby nedokázal ve voze Scuderie vyhrát jedinou velkou cenu. Naposledy stál na nejvyšším stupni v prvním závodě ročníku 2013 v Austrálii - ještě s týmem Lotus (nyní Renault).
Je tedy pravděpodobné, že u Ferrari žádné změny nenastanou a Vettel bude za stáj z Maranella jezdit i nadále. Otázkou tedy spíše je, na jak dlouho se Němec upíše. Objevovaly se totiž spekulace ohledně případného přestupu k Daimleru a sám šéf Red Bullu, ve kterém Seb získal všechny tituly, řekl, že Toto Wolff by byl nejraději, kdyby se Vettel upsal jen na rok a následně by jezdil za domácí stáj.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.