Kimi Räikkönen nekončí a i v následujícím roce bude jezdit za italské Ferrari. Zbývá tedy jen odpověď na otázku, co bude se Sebastianem Vettelem.
Již před pár týdny se objevily nepotvrzené zprávy ohledně nabídky Ferrari směrem k Sebastianu Vettelovi. Mluvilo se o tříletém kontraktu a 120 milionech eur. Navíc si čtyřnásobný světový šampión přál, aby i v následujícím roce byl jeho parťákem Räikkönen, který 17. října oslaví osmatřicáté narozeniny.
A to se nyní naplňuje. "Scuderia Ferrari prodlužuje svou technickou a závodní smlouvu s Kimi Räikkönenem. Finský jezdec proto bude v šampionátu Formule 1 2018 závodit za stáj z Maranella," oznamuje tým.
Původně měla být jezdecká sestava představena až při příležitosti Italské GP, ale Ferrari chtělo ukončit vlny spekulací ohledně Räikkönenovy budoucnosti.
Pro Kimiho to tak bude již osmá sezóna v červených barvách. Původně u Ferrari strávil tři sezóny - počínaje rokem 2007, kdy získal i svůj jediný titul mistra světa. K Italům se pak vrátil v roce 2014, ale od té doby nedokázal ve voze Scuderie vyhrát jedinou velkou cenu. Naposledy stál na nejvyšším stupni v prvním závodě ročníku 2013 v Austrálii - ještě s týmem Lotus (nyní Renault).
Je tedy pravděpodobné, že u Ferrari žádné změny nenastanou a Vettel bude za stáj z Maranella jezdit i nadále. Otázkou tedy spíše je, na jak dlouho se Němec upíše. Objevovaly se totiž spekulace ohledně případného přestupu k Daimleru a sám šéf Red Bullu, ve kterém Seb získal všechny tituly, řekl, že Toto Wolff by byl nejraději, kdyby se Vettel upsal jen na rok a následně by jezdil za domácí stáj.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.