Honda dle svého sportovního šéfa Jusuke Hasegawy změnila svůj přístup, jakým přistupuje k vyhodnocování nových dílů vyvíjených pro jejich pohonnou jednotku dodávanou McLarenu.
Japonský výrobce zažil frustrující vstup do sezóny, když zaostával za očekáváními v oblasti výkonu i spolehlivosti. Na dráze se mu nedařilo dosahovat takových výsledků, jaké očekával. Hasegawa minulý měsíc vysvětlil, že jejich korelace mezi dynamometrem a tratí byla špatná, což chtějí zlepšit.
"Měníme způsob vývoje. Neklademe už takový důraz na jednoválcový vývoj [na stolici]. U jednoválcového bloku můžeme zkontrolovat některé faktory, prvky či mnoho konceptů, ale nyní chápeme, že to musíme ověřit na V6, abychom mohli finalizovat naši specifikaci," vysvětluje Hasegawa.
"Už tedy nespoléháme příliš na výsledky z jednoho válce. Jako reference je jednoválcový test důležitý, ale pro nalezení výkonnosti musíme kontrolovat výsledky V6," pokračuje pro Autosport sportovní šéf Hondy, která se hodně trápila s vibracemi a spolehlivostí motorgenerátoru pro rekuperaci tepelné energie (MGU-H) napojeného na turbodmychadlo.
Po vylepšení, které přišlo v Silverstone, ale tvrdí, že je po problému: "Vyřešení selhávání MGU-H zabralo velmi dlouhou dobu. Na motoru jsme měli mnoho drobných potíží. Tato oblast je na dynamometru náročná pro pochopení."
"Ten problém [s MGU-H] máme vyřešen, jen to musíme potvrdit na dráze. Ale specifikace MGU-H, kterou jsme nasadili, obsahuje řešení problém, proto věříme, že je OK," dodává Hasegawa. Honda usilovala o spolupráci s druhým týmem, z dohody se Sauberem nakonec došlo a minulý týden zkrachovala také jednání s Toro Rosso. Zůstává ji jen McLaren, který kvůli její dlouhotrvající nekonkurenceschopnosti uvažuje o ukončení partnerství.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.