Honda mění svůj přístup k vývoji pohonné jednotky, chce zlepšit korelaci

Inženýři Hondy sledující funčnost pohonné jednotky
Inženýři Hondy sledující funčnost pohonné jednotky, foto: Honda Racing F1
Petr Hlawiczka 22. srpna 2017 06:30
Sdílej:

Honda dle svého sportovního šéfa Jusuke Hasegawy změnila svůj přístup, jakým přistupuje k vyhodnocování nových dílů vyvíjených pro jejich pohonnou jednotku dodávanou McLarenu.

Japonský výrobce zažil frustrující vstup do sezóny, když zaostával za očekáváními v oblasti výkonu i spolehlivosti. Na dráze se mu nedařilo dosahovat takových výsledků, jaké očekával. Hasegawa minulý měsíc vysvětlil, že jejich korelace mezi dynamometrem a tratí byla špatná, což  chtějí zlepšit.

"Měníme způsob vývoje. Neklademe už takový důraz na jednoválcový vývoj [na stolici]. U jednoválcového bloku můžeme zkontrolovat některé faktory, prvky či mnoho konceptů, ale nyní chápeme, že to musíme ověřit na V6, abychom mohli finalizovat naši specifikaci," vysvětluje Hasegawa.

"Už tedy nespoléháme příliš na výsledky z jednoho válce. Jako reference je jednoválcový test důležitý, ale pro nalezení výkonnosti musíme kontrolovat výsledky V6," pokračuje pro Autosport sportovní šéf Hondy, která se hodně trápila s vibracemi a spolehlivostí motorgenerátoru pro rekuperaci tepelné energie (MGU-H) napojeného na turbodmychadlo.

Po vylepšení, které přišlo v Silverstone, ale tvrdí, že je po problému: "Vyřešení selhávání MGU-H zabralo velmi dlouhou dobu. Na motoru jsme měli mnoho drobných potíží. Tato oblast je na dynamometru náročná pro pochopení."

"Ten problém [s MGU-H] máme vyřešen, jen to musíme potvrdit na dráze. Ale specifikace MGU-H, kterou jsme nasadili, obsahuje řešení problém, proto věříme, že je OK," dodává Hasegawa. Honda usilovala o spolupráci s druhým týmem, z dohody se Sauberem nakonec došlo a minulý týden zkrachovala také jednání s Toro Rosso. Zůstává ji jen McLaren, který kvůli její dlouhotrvající nekonkurenceschopnosti uvažuje o ukončení partnerství.

Stalo se
Novinky
Valtteri Bottas

Valtteri Bottas nabízí svou pomoc Red Bullu: Místo toho dostává studenou sprchu

Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.

Novinky
Lewis Hamilton v Barceloně.

Lewis Hamilton u premiéra: Školství potřebuje reformu

Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.

Novinky
Max Verstappen v Barceloně

„Rozpoutalo se peklo.“ Helmut Marko se rozmluvil, jak se Max Verstappen zhroutil

Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.

Novinky
James Vowles

Vowlesova slova o omluvě Totu Wolffovi: Rivalita versus respekt

James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.